A- A+
Πολλαπλές επιθέσεις με παραπλανητικά e-mails σε πελάτες της Eurobank - Τα νέα κόλπα

Συνεχείς είναι τις τελευταίες ημέρες οι απόπειρες υποκλοπής των κωδικών που χρησιμοποιούν οι πελάτες της Eurobank για είσοδο στο e-banking τους.

Συγκεκριμένα, έχουν αποσταλεί χιλιάδες μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ενημερώνουν τους παραλήπτες για ένα υποτιθέμενο πρόβλημα στο λογαριασμό τους στη Eurobank.

Τι λένε τα e-mails

Σας παρουσιάζουμε δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα των μηνυμάτων που αποστέλουν οι επιτήδειοι, τα οποία οποία στο σύνολό τους έχουν τον τίτλο «Νέα ειδοποίηση»:

Παράδειγμα 1

«Αγαπητέ, πελάτη,

Ο λογαριασμός σας στην Eurobank έχει παγώσει, επομένως δεν μπορείτε να εκτελέσετε κανέναν
συναλλαγές από τον ηλεκτρονικό σας λογαριασμό.

Ο κωδικός πρόσβασής σας έχει λήξει.

Κάντε κλικ εδώ για να διατηρήσετε τον ίδιο κωδικό πρόσβασης ή να αλλάξετε τον κωδικό πρόσβασης.

@2023 Eurobank«


Παράδειγμα 2

«Αγαπητέ πελάτη,

Η Eurobank έχει περιορίσει τον λογαριασμό σας λόγω λήξης κωδικού πρόσβασης.

[ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ Κωδικό πρόσβασης]

@2023 Eurobank»


ADVERTISEMENT

Πώς μπορείτε να την πατήσετε

Το κόλπο είναι το κλασικό που χρησιμοποιούν πάντοτε σε τέτοιες περιπτώσεις οι δράστες.

Στόχος τους είναι να κάνετε κλικ στο link που εμπεριέχεται στο e-mail που λάβατε.

Αν κάνετε αυτό το λάθος μεταφέρεστε σε μία ιστοσελίδα που προσομοιάζει με την αρχική σελίδα του e-banking της Eurobank.

Πρόκειται για την οθόνη που καλείστε να εισάγετε το όνομα χρήση και τον κωδικό πρόσβασης στην υπηρεσία.

Η μετάβαση στην συγκεκριμένη απατηλή ιστοσελίδα δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα από μόνη της.

Πρόβλημα μπορεί να υπάρξει εάν πληκτρολογήσετε εκεί τα στοιχεία εισόδου σας στην υπηρεσία.

Κι αυτό διότι σε αυτήν την περίπτωση περιέρχονται σε άμεση γνώση των δραστών, οι οποίοι είτε θα τα πουλήσουν σε τρίτους ή θα τα χρησιμοποιήσουν για να εισέλθουν οι ίδιοι στο e-banking σας.

ADVERTISEMENT

Το μοιραίο λάθος

Ακόμη όμως και μέχρι εκείνο το σημείο δεν μπορούν να σας κλέψουν χρήματα.

Το μοιραίο λάθος που κάνουν όσοι την πατάνε είναι να επιβεβαιώσουν μέσω του mobile banking τη συναλλαγή που θα επιχειρήσουν να εκτελέσουν οι απατεώνες ή να πληκτρολογήσουν στον κωδικό μίας χρήσης που θα λάβουν με μήνυμα στο κινητό τους, στην απατηλή ιστοσελίδα.

Αν πρόκεται για μεταφορά έως και 1.000 ευρώ και επιβεβαιώσετε τη συναλλαγή, τα χρήματά σας έγιναν ...καπνός.

Αν όμως η συναλλαγή είναι άνω των 1.000 ευρώ, οι επιτήδειοι θα χρειαστεί να σας αναγκάσουν να την επιβεβαιώσετε και με τρίτη μέθοδο ισχυρής ταυτοποίησης που έχουν ενεργοποιήσει από το Σεπτέμβριο οι τράπεζες. Δείτε εδώ περισσότερα για το θέμα

ADVERTISEMENT

Τι να προσέχετε

Σε γενικές γραμμές θα πρέπει να ξέρετε ότι ποτέ δεν θα λάβετε e-mail από την τράπεζά σας που να περιέχει link για είσοδο στις ηλεκτρονικές της υπηρεσίες.

Επίσης, τα e-mail των επιτήδειων έχουν πάντα το χαρακτήρα του κατ΄ επείγοντος.

Σας καλούν να ενεργήσετε άμεσα προκειμένου να λύσετε το υποτιθέμενο πρόβλημα.

Ένας ακόμη τρόπος ελέγχου του e-mail είναι να δείτε από ποια διεύθυνση σας έχει σταλεί. Στις περιπτώσεις απάτης θα διαπιστώσετε πως η διεύθυνση του αποστολέα είναι άσχετη με την τράπεζά σας.

Τέλος, σε κάθε περίπτωση μην βιάζεστε να ενεργήσετε. Αυτός είναι ο στόχος των επιτήδειων. Να αγχωθείτε και να μην δείτε τις ενδείξεις ότι πρόκειται για απάτη.

Αν θέλετε να μπείτε στο e-banking πληκτρολογήστε μόνοι σας τη διεύθυνση στον browser που χρησιμοποιείτε και ποτέ μην ακολουθείτε links.