A- A+
Το νέο αρκετά παραπλανητικό e-mail που στοχεύει το e-banking πελατών της Τράπεζας Πειραιώς

Ένα νέο e-mail, αρκετά παραπλανητικό, έχει αποσταλεί τις τελευταίες ώρες σε χιλιάδες ελληνικούς λογαριασμούς και επιχειρεί να «ψαρέψει» πελάτες της Τράπεζας Πειραιώς.

Οι συνδρομητές των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της τράπεζας, της winbank, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς το μήνυμα είναι καλογραμμένο και χωρίς ορθογραφικά λάθη, όπως συνήθως συμβαίνει με τα συγκεκριμένα e-mails.

Επίσης οι απατεώνες χρησιμοποιούν ακόμη και τα στοιχεία επικοινωνίας της Τράπεζας Πειραιώς για να παραπλανήσουν τους παραλήπτες.

Τι αναφέρει

Το e-mail έχει τίτλο «Ο τραπεζικός σας λογαριασμός Winbank έχει απενεργοποιηθεί» και αναφέρει τα εξής:

«Αγαπητέ πελάτη,

Ο τραπεζικός σας λογαριασμός Winbank έχει απενεργοποιηθεί.

Πρόσφατα εντοπίσαμε μια ασυνήθιστη δραστηριότητα στον λογαριασμό σας στην υπηρεσία "ebanking Winbank".

Δυστυχώς, έπρεπε να αναστείλουμε την ηλεκτρονική τραπεζική σας για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια του λογαριασμού σας.

Για να επαναφέρετε τον λογαριασμό σας και να ανακτήσετε την πρόσβαση στην υπηρεσία Online Banking, κάντε κλικ στο παρακάτω κουμπί:

« https://www.winbank.gr/sites/corporate/el/Pages/default.aspx »

E-mail Επικοινωνίας: support@winbank.gr

Τηλέφωνο Επικοινωνίας: +30 210 3288000»

Πώς στήνεται η κομπίνα

Ο στόχος των δραστών είναι να πατήσετε πάνω στο link που περιέχει το e-mail, για να διορθώσετε το υποτιθέμενο πρόβλημα.

Αν κάνετε αυτό το λάθος μεταφέρεστε σε μία ιστοσελίδα που προσομοιάζει με τη winbank της Τράπεζας Πειραιώς.

Μέχρι αυτό το σημείο δεν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα με το λογαριασμό σας. Εάν όμως εισάγετε τα στοιχεία εισόδου winbank στη συγκεκριμένη απατηλή ιστοσελίδα, αυτά περιέρχονται σε άμεση γνώστη των αποστολέων του e-mail.

Οι τελευταίοι θα επιχειρήσουν μετά την υποκλοπή των συγκεκριμένων στοιχείων να εισέλθουν στο πραγματικό e-banking της Τράπεζας Πειραιώς.

Ακόμη όμως και μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν κινδυνεύετε με απώλεια χρημάτων.

Το μοιραίο λάθος που κάνουν όσοι την πατάνε είναι να επιβεβαιώσουν μέσω του mobile banking τη συναλλαγή που θα επιχειρήσουν να εκτελέσουν οι απατεώνες ή να πληκτρολογήσουν στον κωδικό μίας χρήσης που θα λάβουν με μήνυμα στο κινητό τους, στην απατηλή ιστοσελίδα.

Αν πρόκεται για μεταφορά άνω των 1.000 ευρώ, τότε θα χρειαστεί και τρίτη μέθοδο ισχυρής ταυτοποίησης για να χαθούν τα χρήματα. Αν όμως το ποσό είναι κάτω των 1.000 ευρώ, τότε τα χρήματά σας μάλλον θα κάνουν φτερά...


Δείτε εδώ τις νέες πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας που χρησιμοποιούν οι τράπεζες


Κανόνες προστασίας

Σε γενικές γραμμές θα πρέπει να ξέρετε ότι ποτέ δεν θα λάβετε e-mail από την τράπεζά σας που να περιέχει link για είσοδο στις ηλεκτρονικές της υπηρεσίες.

Επίσης, τα e-mail των επιτήδειων έχουν πάντα το χαρακτήρα του κατ΄ επείγοντος.

Σας καλούν να ενεργήσετε άμεσα προκειμένου να λύσετε το υποτιθέμενο πρόβλημα.

Ένας ακόμη τρόπος ελέγχου του e-mail είναι να δείτε από ποια διεύθυνση σας έχει σταλεί. Στις περιπτώσεις απάτης θα διαπιστώσετε πως η διεύθυνση του αποστολέα είναι άσχετη με την τράπεζά σας.

Τέλος, σε κάθε περίπτωση μην βιάζεστε να ενεργήσετε. Αυτός είναι ο στόχος των επιτήδειων. Να αγχωθείτε και να μην δείτε τις ενδείξεις ότι πρόκειται για απάτη.

Αν θέλετε να μπείτε στο e-banking πληκτρολογήστε μόνοι σας τη διεύθυνση στον browser που χρησιμοποιείτε και ποτέ μην ακολουθείτε links.