A- A+
Οι τράπεζες μειώνουν το ημερήσιο όριο μεταφορών μέσω e-banking στα 1.000 ευρώ - Πώς αλλάζει

Κόφτες στα όρια μεταφορών μέσω των ηλεκτρονικών τους υπηρεσιών ενεργοποιούν οι τράπεζες, ως μέτρο προστασίας των πελατών τους από online επιθέσεις.

Πρόκειται για μία εξέλιξη που σχετίζεται με την αλλαγή της νομοθεσίας για την ευθύνη των καταναλωτών όταν πέφτουν θύματα απάτης στο e-banking τους.

Σύμφωνα με το νέο καθεστώς, οι πελάτες των τραπεζών ευθύνονται για τα πρώτα 1.000 ευρώ μίας απατηλής συναλλαγής και όλη την υπόλοιπη χασούρα επωμίζεται το πιστωτικό ίδρυμα, ακόμη και αν αποδεικνύεται βαριά αμέλεια από την πλευρά του συναλλασσόμενου.

Εκτός κι αν η τράπεζα έχει δημιουργήσει ένα πρόσθετο μηχανισμό για την ταυτοποίηση του πελάτη της, πριν από την εκτέλεση της συναλλαγής.

Τα νέα όρια

Όλες οι τράπεζες από τον περασμένο μήνα έχουν θέσει σε λειτουργία αυτόν το μηχανισμό.

Ωστόσο δεν έμειναν μόνον εκεί. Ένα ακόμη μέτρο που έλαβαν ορισμένοι όμιλοι σχετίζεται με τον αυτόματο περιορισμό του ημερήσιου ορίου των μεταφορών στα επίπεδα των 1.000 ευρώ.

Η προσαρμογή αυτή έγινε αυτόματα, χωρίς κάποια ενέργεια του πελάτη, με στόχο την προστασία όσων δεν πραγματοποιούν συναλλαγές μεγαλύτερης αξίας.

Φυσικά, για τους υπόλοιπους που θέλουν να κάνουν μεγαλύτερες συναλλαγές, δίνεται η δυνατότητα οποιαδήποτε στιγμή να αυξήσουν τα σχετικά όρια έως και το ύψος των 50.000 ευρώ.

Αυτό γίνεται εύκολα μέσω του e-banking και τίθεται σε άμεση εφαρμογή μετά την αλλαγή των ρυθμίσεων.

Μέσω αυτής της πολιτικής στόχο των τραπεζών αποτελεί η διαμόρφωση των ορίων στις μεταφορές σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα, στη βάση των συναλλακτικών συνηθειών κάθε πελάτη, ώστε σε περίπτωση απατηλής μεταφοράς, η ζημιά να περιοριστεί.

ADVERTISEMENT

Ποιες τράπεζες το άλλαξαν

Μέχρι σήμερα δύο τράπεζες έχουν ενημερώσει τους πελάτες τους για την αυτόματη μείωση του ορίου για ημερήσιες μεταφορές ή και πληρωμές στα επίπεδα των 1.000 ευρώ.

Πρόκειται για τις εξής:

* Τράπεζα Πειραιώς

Από το περασμένο καλοκαίρι έχει ορίσει στα 1.000 ευρώ το ανώτατο ημερήσιο όριο μεταφορών σε όλους τους ιδιώτες πελάτες της.

Το νέο όριο αφορά μόνο τις συναλλαγές «Μεταφορά σε τρίτο στην Τράπεζα» και «Μεταφορά σε άλλη Τράπεζα/ Έμβασμα».

Οι μόνο που δεν επηρεάστηκαν από αυτήν την αλλαγή, είναι όσοι κατά το παρελθόν έχουν προσαρμόσει όρια σε επίπεδα μικρότερα των 1.000 ευρώ.

Σε αυτήν την περίπτωση δεν θα υπάξει καμία μεταβολή. Τα όρια θα παραμείνουν ως έχουν.

Φυσικά, εάν ο πελάτης το επιθυμεί, μπορεί να αυξήσει το όριο σε υψηλότερα επίπεδα.

Αυτό είναι δυνατό οποιαδήποτε στιγμή μέσω winbank web ή winbank mobile app, από την επιλογή «Διαχείριση Ημερήσιων Ορίων Μεταφορών».

ADVERTISEMENT

* Eurobank

Η τράπεζα ενημέρωσε τους πελάτες της ότι θα προχωρήσει στη μείωση του ημερήσιου ορίου συναλλαγών σε e-Banking και Eurobank Mobile app στα επίπεδα των 1.000 ευρώ.

Ωστόσο, θα δίνει τη δυνατότητα για αύξησή του στα 1.001 έως και 50.000 ευρώ, με την αλλαγή να ισχύει από 1 έως κaι 30 ημερολογιακές ημέρες, ανάλογα με την επιλογή του πελάτη.

Μετά την λήξη του διαστήματος αυτού, το ημερήσιο όριο συναλλαγών θα επιστρέφει αυτόματα στο ποσό των 1.000 ευρώ.

Εάν επιλέξετε να μειώσετε το ημερήσιο όριο συναλλαγών σε ποσό κάτω των 1.000 ευρώ, τότε η επιλογή σας θα παραμείνει σε ισχύ χωρίς χρονικούς περιορισμούς και μέχρι να επιλέξετε και πάλι να μεταβάλετε το όριό σας σε υψηλότερα επίπεδα.

Σημειώνεται ότι το ημερήσιο όριο συναλλαγών καταναλώνεται με συναλλαγές μεταφορών/πληρωμών προς τρίτους.

Η μείωση ή αύξησή του γίνεται μέσω του e-Banking σας από το Προφίλ > Ρυθμίσεις > Συναλλαγές > Όριο συναλλαγών με e-Banking και μέσω του Eurobank Mobile App Προφίλ > Ρυθμίσεις > Ρυθμίσεις συναλλαγών > Ρυθμίσεις ορίων συναλλαγών.

ADVERTISEMENT


Ο πρόσθετος μηχανισμός ταυτοποίησης

Πέραν όμως τον παραπάνω κόφτη, οι συναλλαγές άνω των 1.000 ευρώ απαιτούν και μία πρόσθετη ενέργεια από την πλευρά σας.

Ο λόγος γίνεται για τον πρόσθετο μηχανισμό ισχυρής ταυτοποίησης που έχουν ενεργοποιήσει οι τράπεζες, μετά την πρόσφατη αλλαγή της νομοθεσίας περί ευθύνης των καταναλωτών.

Αναλυτικότερα:

Alpha Bank

Ο πρόσθετος μηχανισμός ταυτοποίησης ενεργοποιείται σε επιλεγμένες συναλλαγές μέσω e-Βanking, καθώς και σε συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου (e-Commerce) με χρήση κάρτας.

Το επιπλέον βήμα είναι το εξής:

- Για συναλλαγές μέσω myAlpha Web/myAlpha Mobile με την καταχώριση ενός επιπρόσθετου 6ψήφιου κωδικού επιβεβαίωσης που λαμβάνετε μέσω SMS ή email

- Για ηλεκτρονικές αγορές και πληρωμές με χρήση των Alpha Bank καρτών σας με τηλεφωνική επιβεβαίωση ή με την καταχώριση 2 εκ των 4 ψηφίων του PIN της κάρτας σας


Eurobank

Ο πρόσθετος μηχανισμός ενεργοποείται μετά τη διαδικασία ισχυρής ταυτοποίησης με push notification από το Eurobank Mobile App ή με μοναδικό Κωδικό μίας Χρήσης (OTP), που ακολουθείτε για τις online συναλλαγές σας.

Ο μηχανισμός αυτός μπορεί να έχει μία εκ των ακόλουθων μορφών:

Α. Επιβεβαίωση μέσω Τηλεφωνικής Κλήσης

Εμφανίζεται ένα επιπλέον βήμα/οθόνη που θα σας ενημερώνει, ότι μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα:

1. θα λάβετε τηλεφωνική κλήση στο κινητό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει στην Τράπεζα για τις συναλλαγές σας, από τον αριθμό 2109555750

2. θα ακούσετε ένα φωνητικό μήνυμα, με τα στοιχεία της συναλλαγής που πρόκειται να εκτελέσετε

3. θα ακούσετε τις οδηγίες για να επιβεβαιώσετε ή να απορρίψετε τη συναλλαγή, πληκτρολογώντας στο κινητό σας τον αντίστοιχο αριθμό

Β. Επιβεβαίωση μέσω Αποστολής Κωδικού μιας Χρήσης (Viber/sms)

Λαμβάνετε μήνυμα Viber ή SMS στο κινητό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει στην Eurobank, με τα στοιχεία της συναλλαγής σας και έναν επιπλέον εξαψήφιο Κωδικό μίας Χρήσης (OTP), για να την επιβεβαιώσετε.

Γ. Επιβεβαίωση μέσω συνδέσμου που αποστέλλεται με SMS

Εμφανίζεται ένα επιπλέον βήμα/οθόνη που θα απαιτεί, μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα:

1. να μεταβείτε στα SMS του κινητού τηλεφώνου που έχετε δηλώσει στην Τράπεζα,

2. να πατήσετε τον σύνδεσμο που έχει αποσταλεί μέσω SMS από τον αποστολέα Eurobank,

3. να ελέγξετε προσεκτικά και να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία της συναλλαγής ή της άλλης ενέργειας που πρόκειται να πραγματοποιηθεί,

4. αναλόγως να εγκρίνετε ή να απορρίψετε την συναλλαγή/ενέργεια.


ADVERTISEMENT


Εθνική Τράπεζα

Έχει προσθέσει ένα επιπλέον βήμα ταυτοποίησης για τη διενέργεια των συναλλαγών που ξεπερνούν αθροιστικά τα 1.000 ευρώ ανά ημέρα.

Πρόκειται για τον Κωδικό Ασφάλειας Συναλλαγών (3 Factor Authentication - 3FA), που απαιτείται για να επιβεβαιώνετε και να ολοκληρώνετε τις συναλλαγές σας.

Συγκεκριμένα, οι χρήστες του Digital Banking ενημερώνονται μέσω μηνύματος οθόνης, στο Internet και στο Mobile Banking, με το οποίο τους ζητείται να ορίσουν το συγκεκριμένο προσωπικό κωδικό.

Ο κωδικός αυτός θα πρέπει να εισάγεται στο ειδικό πεδίο που θα εμφανίζεται πριν την εκτέλεση της συναλλαγής, για την έγκρισή της.



Τράπεζα Πειραιώς

Ζητείται από τον συνδρομητή του e-banking  να καταχωρήσει 2 από τα 4 ψηφία του PIN της χρεωστικής του κάρτας.

Εάν δεν έχετε ενεργή κάρτα, θα σας ζητηθεί να καταχωρήσετε τον κωδικό (OTP) που θα σας σταλεί στο email επικοινωνίας που έχετε δηλώσει / επιβεβαιώσει στη winbank.

Εξάλλου, εάν έχετε στην κατοχή σας περισσότερες από μία ενεργές χρεωστικές κάρτες της Τράπεζας Πειραιώς, θα σας ζητηθεί να ορίσετε την χρεωστική κάρτα που επιθυμείτε να χρησιμοποιείτε για την διενέργεια της πρόσθετης ταυτοποίησης.


Optima Bank

Από τις 7.9.2023, προστίθεται ένα επιπλέον βήμα ταυτοποίησης για την πραγματοποίηση μεταφορών κεφαλαίων ποσού άνω των 1.000 ευρώ

Πιο συγκεκριμένα, για την ολοκλήρωση συναλλαγής θα σας αποστέλλεται επιπλέον κωδικός μίας χρήσης (OTP), στο πιστοποιημένο e-mail σας.