A- A+
Τράπεζες: 3 στους 10 δεν θα ξαναπατήσουν σε κατάστημα - Προτιμoύν πλέον το digital

Δεν ξαναγυρίζει για την τραπεζική του εξυπηρέτηση σε φυσικό κατάστημα το 30% των πελατών των πιστωτικών ιδρυμάτων, καθώς μετά την πανδημία εξοικειώθηκε πλήρως με το digital.

Πρόκειται για το βασικό συμπέρασμα έρευνας της SAS για τη συμπεριφορά των καταναλωτών ως προς τη σχέση τους με τις τράπεζες.

Σύμφωνα με τα ευρήματά της, το 29% δηλώνει ότι από εδώ και στο εξής θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των τραπζών.

Στον αντίποδα, μόνο το 8,5% των ερωτηθέντων απαντά ότι θα επιστρέψει σίγουρα στις δια ζώσης υπηρεσίες, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες.

Φροντιστήριο στην πανδημία

Η αλήθεια είναι ότι το ξέσπασμα της πανδημίας και η ανάγκη για κοινωνική αποστασιοποίηση, ανάγκασε πολλούς να χρησιμοποιήσουν ακόμη και για πρώτη φορά το e-banking και τις άλλες ψηφιακές υπηρεσίες των τραπεζών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 15% των πελατών που συμμετείχαν στην έρευνα, απάντησε ότι χρησιμοποιήσαν για πρώτη φορά κάποια διαδικτυακή υπηρεσία για  τις τραπεζικές τους συναλλαγές μετά την επιβολή του πρώτου lockdown.

Αυτό πάντως προκάλεσε και παράπονα, παρά τις συνεχείς αναβαθμίσεις στις οποίες έχουν προχωρήσει την τελευταία διετία τα πιστωτικά ιδρύματα στα συστήματά τους.

ADVERTISEMENT

Τα παράπονα των χρηστών

Σύμφωνα με τη SAS, το 20% των χρηστών θεωρεί ότι η εμπειρία εξυπηρέτησής του έχει επιδεινωθεί μετά την πανδημία.

Είναι πιθανό αυτό να οφείλεται και στο γεγονός ότι αρκετοί ήταν πρωτάρηδες στη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών και δυσκολεύτηκαν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τραπεζών έχει ολοκληρωθεί.

Χρειάζονται ακόμη αρκετά βήματα για να φτάσουν τα επίπεδα εξυπηρέτησης των πρωταθλητών της online εξυπηρέτησης στην Ευρώπη.

Να σημειωθεί πάντως πως υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 24,5% που θεωρεί ότι η διαδικασία των συναλλαγών έγινε ευκολότερη και γρηγορότερη.