A- A+
24ωρη πλέον η τηλεφωνική εξυπηρέτηση των τραπεζών για επιθέσεις στο e-banking πελατών τους

Το πρώτο μπλοκ στις επιθέσεις επιτήδειων στους λογαριασμούς e-banking ανυποψίαστων συνδρομητών,  αξιολογήθηκε ως θετικό.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε σύσκεψη με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων δημοσίων αρχών και των τραπεζών, η πρώτη διαδικτυακή καμπάνια αξιολογήθηκε ως επιτυχής.

Ο λόγος γίνεται για το μήνυμα «Μια Παύση Αρκεί για να Αποφύγουμε την Ηλεκτρονική Απάτη», το οποίο μεταδόθηκε ευρέως σε όλα τα μέσα.


Διαβάστε επίσης: Τα πιο πρόσφατα e-mails που στοχεύουν το e-banking σας


24ωρη εξυπηρέτηση

Ως αποτέλεσμα, μπορεί τα περιστατικά απάτης να βαίνουν αυξανόμενα, ωστόσο ο ετήσιος ρυθμός αύξησής τους μειώθηκε από μήνα σε μήνα από τον περασμένο Οκτώβριο.

Κι αυτό διότι αρκετοί ήταν οι πελάτες που αφού είδαν τα σχετικά σποτ και όταν έλαβαν ένα ύποπτο μήνυμα, κάλεσαν τις τράπεζες για περαιτέρω διευκρινίσεις.

Συμβολή για την αποτροπή e-ληστειών έπαιξε και η 24ωρη δυνατότητα που παρέχουν τα Call Centers των τραπεζών στους πελάτες τους για καταγγελίες περιστατικών ηλεκτρονικής απάτης, οι οποίοι εξυπηρετούνται με προτεραιότητα.

Νέα μέτρα

Η προσπάθεια αυτή όμως δεν σταματά εδώ. Αποφασίστηκε η συνέχιση ενημέρωσης του κοινού τους επομένους μήνες, με ακόμη πιο εμφατικό τρόπο, με νέο τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό ενημερωτικό υλικό.

Επίσης, δρομολογείται η θέσπιση σειράς θεσμικών - νομοθετικών μέτρων, ώστε  οι τράπεζες να έχουν τον αναγκαίο χρόνο απόκρισης, αλλά και τα πρόσφορα μέσα, προκειμένου να παρέχουν ουσιαστική αρωγή σε πελάτες – θύματα απάτης,

Τέλος, συμφωνήθηκε η εντατικοποίηση της συνεργασίας Χρηματοπιστωτικών Ιδρυμάτων και Αρχών Επιβολής του Νόμου στον τομέα της καταστολής.

Πώς να προφυλαχθείτε

Μπορείτε όμως κι εσείς να προστατεύσετε τον εαυτό σας και τους λογαριασμούς, παρ΄ ότι δεν μπορείτε να κάνετε και πολλά πράγματα για να μην δέχεστε τέτοια e-mails.

Αυτό όμως που σίγουρα μπορείτε να κάνετε είναι να μην πατήσετε σε κανένα links που εμφανίζεται σε οποιοδήποτε e-mail. Και φυσικά να τα διαγράψετε αμέσως.

Οι τράπεζά σας δεν θα σας στείλει ποτέ e-mail με link που θα σας ανακατευθύνει στο λογαριασμό e-banking.

Αν λοιπόν δείτε τέτοια προτροπή πρόκειται για απάτη. Εξάλλου, μπορείτε να ελέγξετε τη γνησιότητα ενός e-mail καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζάς σας.

Στην ίδια υπηρεσία καλείτε αν νομίζετε ότι μπορεί τα στοιχεία σας να έχουν περιέλθει στην κατοχή τρίτω