A- A+
Προσοχή στη νέα SMS κομπίνα που στοχεύει συνδρομητές e-banking της Εθνικής Τράπεζας - Πώς στήνεται

Χιλιάδες απατηλά SMS έχουν αποσταλεί τις τελευταίες ώρες σε ανυποψίαστα θύματα, με στόχο τους καταθετικούς τους λογαριασμούς μέσω e-banking.

Στην προκειμένη περίπτωση ο υποτιθέμενος αποστολέας του e-mail είναι η Εθνική Τράπεζα και το μήνυμα είναι το εξής:

«ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: ΕΛΈΓΞΤΕ ΤΗΝ ΤΑΥΤΌΤΗΤΆ ΣΑΣ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΆ Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΌΣ ΣΑΣ ΘΑ ΑΝΑΣΤΑΛΕΊ ΜΈΧΡΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ: WWW.IBANK-IDENTITY-GR.NET»

Ο στόχος των δραστών

Οι επιτήδειοι θέλουν από τον παραλήπτη του μηνύματος να πατήσει πάνω στο σύνδεσμο, για να λυθεί υποτίθεται το πρόβλημα.

Το link αυτό ωστόσο οδηγεί σε απατηλή ιστοσελίδα πανομοιότυπη με αυτήν της Εθνικής Τράπεζας.

Αν ο πελάτης ξεγελαστεί και καταχωρύσει εκεί τους κωδικούς εισόσου του στην υπηρεσία e-banking, αυτοί έρχονται σε άμεση γνώση των δραστών.

Οι τελευταίοι κάνοντας χρήση τους, θα εισέλθουν στο πραγματικό e-banking και θα επιχειρήσουν να εκτελέσουν μία συναλλαγή.

Για το λόγο αυτό, θα έλθει στο κινητό σας τηλέφωνο SMS με κωδικό μίας χρήσης ή ειδοποίηση επιβεβαίωσης της συναλλαγής που επιχειρούν να εκτελέσουν.

Αν κάνετε το λάθος και πληκτρολογήσετε στο ειδικό πεδίο που θα εμφανιστεί στη απατηλή ιστοσελίδα τον κωδικό μίας χρήσης ή επιβεβαιώσετε στο κινητό σας την επιχερούμενη συναλλαγή, η τελευταία εκτελείται κανονικά.

Σημειώνεται ότι οι δράστες είναι πιθανό να μην επιχειρήσουν την ίδια ώρα να ολοκληρώσουν την κομπίνα, αλλά να δοκιμάσουν αργότερα ή να πουλήσουν τα στοιχεία σας σε τρίτους στη μαύρη αγορά.

ADVERTISEMENT

Τι πρέπει να προσέχετε:

Σε γενικές γραμμές θα πρέπει να είστε πολύ καχύποπτοι σε μηνύματα που αφορούν «ενημέρωσή» σας για «προβλήματα» που σχετίζονται με τους λογαριασμούς σας, τις κάρτες σας ή το e-banking σας.

Αν όντως έχετε αμφιβολίες ότι κάτι έχει γίνει με τους λογαριασμούς ή τις κάρτες σας τότε να πηγαίνετε από μόνοι σας στο e-Banking ή στο m-banking χωρίς να κάνετε κλικ σε κάποιο σύνδεσμο (link).

Η τράπεζά σας ποτέ δεν θα στείλει μηνύματα (email, SMS) ότι έχει κλειδωθεί ή ότι έχει κάποιο πρόβλημα ο λογαριασμός σας ή η κάρτα σας.

Eπίσης ποτέ δεν θα σας στείλει παραπομπή μέσω συνδέσμου (link) σε κάποια ιστοσελίδα για να καταχωρήσετε τα στοιχεία της κάρτας σας, τους κωδικούς e-Banking και τους κωδικούς OTP,  ώστε να επιλυθεί το δήθεν πρόβλημα.