A- A+
Από την 1/11 τελικά η δυνατότητα ταυτοποίησης με το e-wallet του gov στις τράπεζες

Ταυτοποιήσεις και με τις νέες ταυτότητες που είναι αποθηκευμένες σε κινητές συσκευές, θα κάνουν οι τράπεζες στα καταστήματά τους από την 1η Νοεμβρίου.

Αρχικώς υπήρχε η υποχρέωση από την πλευρά των τραπεζών αυτό να γίνεται από την 1η Οκτώβριου, ωστόσο δόθηκε παράταση ενός μήνα για την προετοιμασία τους.

Εξαίρεση αποτελεί η Optima Bank, η οποία ανακοίνωσε ότι οι πελάτες της μπορούν να χρησιμοποιούν το e-wallet για την ταυτοποίησή τους από τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου.

Ο λόγος γίνεται για την εφαρμογή Gov.gr Wallet, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να αποθηκεύσουν στο κινητό τους τηλέφωνο τόσο την αστυνομική τους ταυτότητα, όσο και το δίπλωμα οδήγησής τους.

Αυτά τα ψηφιακά έγγραφα είναι πλήρως ισάξια με τα αντίστοιχα έγχαρτα, για κάθε νόμιμη χρήση εντός της Ελληνικής επικράτειας.

Πώς γίνεται ο έλεγχος

Ο έλεγχος πραγματοποιείται δείχνοντας το QR code της ψηφιακής ταυτότητάς σας.

Αφού ο τραπεζοϋπάλληλος «σκανάρει» με τη δική του συσκευή το QR code, θα πρέπει να δώσετε έγκριση για τον έλεγχο αυτό μέσα από την εφαρμογή του Gov.gr Wallet.

Εφόσον δώσετε έγκριση, τότε θα εμφανιστεί ένας 6-ψήφιος κωδικός τον οποίο μπορείτε να αναφέρετε ή δείξετε στον ελεγκτή σας.

Μόνο - και μόνον τότε - όταν ο ελεγκτής εισάγει επιτυχώς τον κωδικό αυτό, θα μπορεί να δει τα στοιχεία του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης σας.

Πώς δημιουργείται το wallet

Για την δημιουργία ψηφιακού δελτίου ταυτότητας και άδειας οδήγησης θα πρέπει:

1. Να κατεβάσετε την εφαρμογή στο κινητό σας - Κάντε κλικ εδώ

2. Να συνδεθείτε με τους κωδικούς Taxisnet ή μέσω των στοιχείων εισόδου e-banking σε ένα από τα 12 πιστωτικά ιδρύματα που συμμετέχουν στη διαδικασία

Σημειώνεται ότι είναι απαραίτητη η κατοχή επιβεβαιωμένου αριθμού κινητού τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνιών (ΕΜΕΠ), ενώ για την χρήση της εφαρμογής θα πρέπει να έχετε σύνδεση στο Διαδίκτυο.

3. Να δώσετε άδεια για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις από την εφαρμογή, οι οποίες είναι απαραίτητες για την λειτουργία της, λόγω του μηχανισμού συγκατάθεσης σε περίπτωση επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου.

Επιπλέον, έχετε έχει τη δυνατότητα να επιλέξετε την ενεργοποίηση της δυνατότητας εύκολης πρόσβασης (quick login), σύμφωνα με τις προδιαγραφές κάθε συσκευής.

Πώς γίνεται η ψηφιοποίηση

Αφού εισέλθει στο περιβάλλον της εφαρμογής, ο πολίτης μπορεί με ελάχιστα κλικ να δημιουργήσει και να αποθηκεύσει το ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης του.

Αρχικά επιλέγει ποιο έγγραφο θέλει να εκδώσει και κατόπιν λαμβάνει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password) τον οποίο και εισάγει στην εφαρμογή.

Αμέσως μετά, το έγγραφο δημιουργείται και αποθηκεύεται στην εφαρμογή και στο wallet του κινητού τηλεφώνου, εφόσον πρόκειται για iPhone.

Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα για σκανάρισμα του εγγράφου για την ψηφιοποίησή του

Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται εκ νέου για κάθε νέα έκδοση αντιγράφου.