A- A+
Οι 5 κανόνες για να μην πέσετε ποτέ θύμα ηλεκτρονικής απάτης μέσω του e-banking σας

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι προσπάθειες των ηλεκτρονικών ληστών για την παραβίαση των λογαριασμών e-banking ανυποψίαστουν πελατών των τραπεζών.

Το κόπλο τους κάθε φορά μπορεί να διαφέρει, ωστόσο ο στόχος είναι ο ίδιος.

Να μάθουν τα στοιχεία εισόδου του θύματος στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της τράπεζάς του και να τον οδηγήσουν στην επιβεβαίωση της επιχειρούμενης παράτυπης συναλλαγής.

Δηλαδή μόνο αν το θύμα πέσει στην παγίδα και αποκαλύψει τα στοιχεία του e-banking και τους κωδικούς μίας χρήσης ή δώσει έγκριση μέσω ειδοποίησης, μπορούν οι δράστες να κλέψουν χρήματα.

Οι κανόνες ασφαλείας

Το θέμα λοιπόν δεν είναι να μάθετε απέξω όλα τα κόλπα που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι για να σας κοροϊδέψουν, αλλά να μην κάνετε το μοιραίο λάθος αποκάλυψης των απαραίτητων στοιχείων ή έγκρισης μίας απατηλής συναλλαγής.

Αν ακολουθείτε τους παρακάτω 5 απλούς κανόνες, είστε ασφαλείς:

1. Πληκτρολογείτε πάντα τη διεύθυνση της ιστοσελίδας της τράπεζάς σας για την πρόσβαση στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής. Μην ακολουθείτε αποτελέσματα από μηχανές αναζήτησης.


2. Βεβαιωθείτε ότι πλοηγείστε στο ασφαλές περιβάλλον της τράπεζάς σας. Αυτό είναι εύκολο, κάνοντας κλικ στο εικονίδιο του λουκέτου δίπλα από τη διεύθυνση του e-banking στον browser σας. Εκεί θα πρέπει να αναγράφει ότι η σύνδεση είναι ασφαλής.


ADVERTISEMENT


3. Το πιο σημαντικό! Μην αποκαλύπτετε σε τρίτους, μέσω τηλεφώνου, email, φόρμας στο Internet και άλλων μέσων, εμπιστευτικά στοιχεία σας.

Κρίσιμα στοιχεία είναι το όνομα χρήστη (username), ο κωδικός πρόσβασης (password), τα στοιχεία της κάρτας σας (αριθμός, κωδικός επαλήθευσης CVV και PIN), ο OTP (One Time Password - κωδικός μίας χρήσης).


4. Μην αποθηκεύετε ποτέ τους κωδικούς σας σε καμία συσκευή σας, Αν έχετε mobile banking, αξιοποιείστε τις δικλείδες ασφαλείας της συσκευής σας (δακτυλικό αποτύπωμα, αναγνώριση προσώπου κ.α.) για την είσοδό σας στο e-banking.


5. Αγνοήστε μηνύματα email, SMS, VIBER ή τηλεφωνήματα που σας ζητούν κωδικούς. Να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή σε μηνύματα με φτωχή και λανθασμένη χρήση της γλώσσας ή γραμματικά λάθη.