A- A+
Τα 3 οφέλη για όσους εντάξουν τα χρέη τους σε τράπεζες και Δημόσιο στον εξωδικαστικό μηχανισμό

Αποπληρωμή σε πολλές δόσεις και κούρεμα της οφειλής μπορούν να πετύχουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης χρεών.

Συγκεκριμένα, οι οφειλέτες, φυσικά και νομικά πρόσωπα, μπορούν να διευθετήσουν συνολικά, και σε έως 240 δόσεις, όλες τις οφειλές τους προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

Για τις δε οφειλές τους προς τράπεζες και διαχειριστές δανείων, η διευθέτηση μπορεί να γίνει σε έως 420 δόσεις.

Τα τρία οφέλη

Με τη διαδικασία ρύθμισης συνολικά όλων των οφειλών, επιτυγχάνονται τα ακόλουθα:

1ον. Αναστολή των διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης, όπως είναι διαταγές πληρωμής, κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών κ.ά., καθώς και δεσμεύσεις και πλειστηριασμοί στην κινητή και ακίνητη περιουσία του οφειλέτη, συμπεριλαμβανομένης της 1ης κατοικίας, καθώς και της επαγγελματικής στέγης.

2ον. Αποπληρωμή των οφειλών προς το Δημόσιο (ΑΑΔΕ, ΟΤΑ κ.λπ.) και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ, ΚΕΑΟ κ.λπ.) σε χρονικό διάστημα έως 20 ετών.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρέχεται αποπληρωμή για οφειλές προς το Δημόσιο σε έως 240 δόσεις, αριθμός δόσεων διπλάσιος από ό,τι προβλεπόταν μέχρι πρότινος.

Ο αριθμός των δόσεων μπορεί να φθάσει έως τις 420, για οφειλές προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

3ον. Διαγραφή μέρους της οφειλής, υπό τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια που καθορίζονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Πχ ότι το ύψος του χρέους είναι μεγαλύτερο από την αξία της περιουσίας και υπάρχει και οικονομική αδυναμία εξόφλησης των χρεών τόσο από τον οφειλέτη όσο και από τους συνοφειλέτες και εγγυητές του.

Τηλεφωνική γραμμή

Σημειώνεται ότι στις 24 Φεβρουαρίου το Υπουργείο Οικονομικών, υπό τον συντονισμό της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ), ξεκίνησε τη λειτουργία ειδικής υπηρεσίας τεχνικής υποστήριξης για τους συμβούλους του μηχανισμού.

Συγκεκριμένα, λογιστές, οικονομολόγοι, δικηγόροι, σύμβουλοι επιχειρήσεων κ.λπ, μπορούν να απευθύνονται στο νέο τηλεφωνικό κέντρο υποστήριξης για τεχνικά ζητήματα.

Αυτά μπορούν να αφορού τη διαδικασία υποβολής, επεξεργασίας και ολοκλήρωσης της αίτησης ρύθμισης οφειλών, κατ’ εξουσιοδότηση των πελατών τους, στην ψηφιακή πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Η τηλεφωνική υποστήριξη παρέχεται δωρεάν, μέσω της νέας τηλεφωνικής γραμμής 211 1000 350, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 10:00 – 18:00.

Επισημαίνεται ότι το τηλεφωνικό κέντρο προσφέρει υποστήριξη αποκλειστικά σε θέματα και ερωτήματα τεχνικής φύσης που συνδέονται με τη χρήση του συγκεκριμένου ψηφιακού εργαλείου.

Ο στόχος είναι η επίλυσή τους και, κατ’ επέκταση, η επιτάχυνση της διαδικασίας υποβολής και ολοκλήρωσης των ηλεκτρονικών αιτήσεων.