A- A+
Σε 14 ημέρες θα πρέπει τα πρακτορεία να επιστρέφουν τα χρήματα για ακυρωμένες πτήσεις

Να επιστρέφουν το αντίτιμο των εισιτηρίων αεροπορικών πτήσεων που ακυρώθηκαν εντός 14 ημερών, δεσμεύτηκαν έναντι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία.

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών, όταν οι αεροπορικές εταιρείες ματαιώνουν μια πτήση, υποχρεούνται να επιστρέφουν το αντίτιμο του εισιτηρίου εντός 7 ημερών, εφόσον ο επιβάτης επιλέξει την επιστροφή του αντιτίμου της πτήσης.

Ωστόσο, αεροπορικά εισιτήρια αγοράζονται και μέσω ενδιάμεσων φορέων (διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων).Τι γίνεται λοιπόν σε αυτήν την περίπτωση;

Η νέα συμφωνία

Η Κομισιόν κατόπιν διαλόγου με τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών (δίκτυο CPC) και τις εταιρείες Edreams ODIGEO, Etraveli Group και Kiwi.com, έλαβε από αυτές τις ακόλουθες δεσμεύσεις:

- Θα ενημερώνουν καλύτερα τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους όταν οι αεροπορικές εταιρείες ματαιώνουν πτήσεις

- Θα επιστρέφουν το αντίτιμο του εισιτηρίου εντός 7 ημερών από τη στιγμή που το εισπράττουν από τις αεροπορικές εταιρείες.

Δηλαδή οι καταναλωτές θα πρέπει να εισπράττουν το ποσό που δικαιούνται εντός συνολικά 14 ημερών.

Οι τρεις μεγάλοι ενδιάμεσοι φορείς αεροπορικών εταιρειών συμφώνησαν να αλλάξουν τις πρακτικές τους πριν από την επερχόμενη θερινή περίοδο διακοπών, δηλαδή έως τις 30 Ιουνίου 2023.

ADVERTISEMENT

Οι επιπλέον αποζημιώσεις

Πέραν όμως της επιστροφής του αντιτίμου εντός της παραπάνω προθεσμίας, οι ταξιδιώτες δικαιούνται επιπλέον αποζημίωση έως και 600 ευρώ στις ακόλουθες περιπτώσεις:

- Αν ακυρώθηκε η πτήση τους

- Αν καθυστέρηση στην πτήση τους ξεπέρασε τις 3 ώρες

- Εάν έφτασαν στον τελικό προορισμό με καθυστέρηση άνω των 3 ωρών μέσω πτήσεων ανταπόκρισης

Τα παραπάνω ισχύουν για πτήσεις εντός της ΕΕ ή από χώρα εντός της ΕΕ προς χώρα εκτός της ΕΕ.

Για πτήσεις από χώρες εκτός ΕΕ προς χώρες της ΕΕ η αποζημίωση ισχύει μόνο αν η αεροπορική εταιρεία έχει την έδρα της στην ΕΕ.