A- A+
Νέες επιθέσεις σε πελάτες της Εθνικής και της Eurobank μέσω e-mail - Το κόλπο με τις κάρτες

Χιλιάδες απατηλά e-mails έχουν σταλεί τις τελευταίες ημέρες σε ανυποψίαστα θύματα, με στόχο την υποκλοπή των τραπεζικών τους δεδομένων.

Μέσω των μηνυμάτων αυτών οι δράστες στοχεύουν να υποκλέψουν τα στοιχεία εισόδου στο e-banking των υποψήφιων θυμάτων με στόχο να πραγματοποιήσουν απατηλές μεταφορές.

Τα επίμαχα e-mails απευθύνονται σε πελάτες των Eurobank και Εθνικής Τράπεζας και επικαλούνται πρόβλημα στην κάρτα τους, που πρέπει να επιλυθεί το συντομότερο δυνατό.

Μάλιστα σε μία περίπτωση οι δράστες προτρέπουν το θύμα να επικοινωνήσει μαζί τους, απαντώντας στο e-mail, σε περίπτωση που δεν καταλαβαίνει πως να επιλύσει το πρόβλημα.

Με τον τρόπο αυτό θα του εξηγήσουν πως θα ...εισβάλλουν στο λογαριασμό του.

Τι λένε τα e-mails

Αναλυτικότερα, τα δύο μηνύματα που έχουν σταλεί τις τελευταίες ημέρες αναφέρουν τα εξής:

Eurobank

«Αγαπητέ πελάτη,

Έχουμε τοποθετήσει προσωρινό κλείδωμα στην κάρτα σας!

Οι ηλεκτρονικές πληρωμές και οι αναλήψεις μετρητών δεν μπορούν να γίνουν μέχρι να επιλυθεί αυτό το ζήτημα. Επιβεβαιώστε την πρόσβασή σας εντός των επόμενων 48 ωρών.

- Ενεργοποίηση τώρα

Απαντήστε σε αυτό το email εάν έχετε περισσότερες ερωτήσεις ή θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Χαιρετίσματα,
EuroBank»

ADVERTISEMENT

Εθνική Τράπεζα

«Γειά σου,
 
Παρατηρήσαμε ότι η κάρτα που χρησιμοποιείτε σχετίζεται με πολλές συσκευές.
 
Ως μέτρο ασφαλείας, έχουμε αποκλείσει τον τραπεζικό σας λογαριασμό Νᖯց μέχρι να επιβεβαιώσουμε ότι είστε ο πραγματικός κάτοχος της κάρτας που χρησιμοποιείτε.
 
Επιβεβαίωσε Τώρα>
 
Ολοκληρώστε την επαλήθευση εντός 12 ωρών διαφορετικά η καταλληλότητα πληρωμής σας θα απενεργοποιηθεί οριστικά.

θερμούς χαιρετισμούς,
Νᖯց υποστήριξη 2023»

ADVERTISEMENT

Ποιο είναι το κόλπο

Στόχο των δραστών είναι να κάνετε κλικ στο link για να ενεργοποιήσετε ξανά την κάρτα σας.

Αν κάνετε αυτό το λάθος μεταφέρεστε σε μία ιστοσελίδα που προσομοιάζει με την αρχική σελίδα του e-banking της τράπεζάς σας.

Πρόκειται για την οθόνη στην οποία καλείστε να εισάγετε το όνομα χρήση και τον κωδικό πρόσβασης στην υπηρεσία.

Η μετάβαση στην συγκεκριμένη απατηλή ιστοσελίδα δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα από μόνη της.

Πρόβλημα μπορεί να υπάρξει εάν πληκτρολογήσετε εκεί τα στοιχεία εισόδου σας στην υπηρεσία.

Σε αυτήν την περίπτωση περιέρχονται σε άμεση γνώση των δραστών, οι οποίοι είτε θα τα πουλήσουν σε τρίτους ή θα τα χρησιμοποιήσουν για να εισέλθουν οι ίδιοι στο e-banking σας.

ADVERTISEMENT

Το μοιραίο λάθος

Ακόμη όμως και μέχρι εκείνο το σημείο, παρότι έχουν πρόσβαση στο e-banking σας, δεν μπορούν να σας κλέψουν χρήματα.

Το μοιραίο λάθος που κάνουν όσοι την πατάνε είναι να επιβεβαιώσουν μέσω του mobile banking τη συναλλαγή που θα επιχειρήσουν να εκτελέσουν οι απατεώνες ή να πληκτρολογήσουν τον κωδικό μίας χρήσης που θα λάβουν με μήνυμα στο κινητό τους, στην απατηλή ιστοσελίδα.

Αν πρόκεται για μεταφορά έως και 1.000 ευρώ και επιβεβαιώσετε τη συναλλαγή, τα χρήματά σας έγιναν ...καπνός.

Αν όμως η συναλλαγή είναι άνω των 1.000 ευρώ, οι επιτήδειοι θα χρειαστεί να σας αναγκάσουν να την επιβεβαιώσετε και με τρίτη μέθοδο ισχυρής ταυτοποίησης που έχουν ενεργοποιήσει από το Σεπτέμβριο οι τράπεζες. Δείτε εδώ περισσότερα για το θέμα.