A- A+
Νέα γραμμή τηλεφωνικής εξυπηρέτησης από την εφορία και app κατά τα πρότυπα του m-banking

Προ των πυλών βρίσκεται η έναρξη λειτουργίας δύο νέων καναλιών επικοινωνίας και ενημέρωσης από την εφορία, που θα διευκολύνει τη ζωή των φορολογούμενων.

Στόχος του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είναι η ΑΑΔΕ να παρέχεται πληρέστερη πληροφόρηση στους φορολογούμενους για τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους, χωρίς ταλαιπωρία και επισκέψεις στις κατά τόπους ΔΟΥ.

Στο πλαίσιο αυτό, θα ενεργοποιήσει μέσα στη χρονιά δύο νέες δυνατότητες, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης με βίντεο στα social media.

Τα 2 νέα εργαλεία

Αναλυτικότερα, τα δύο νέα εργαλεία που θα βρίσκονται σύντομα στη διάθεση των φορολογούμενων είναι τα εξής:

1. Τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης

Θα δημιουργηθεί νέα γραμμή εξυπηρέτησης φορολογούμενων κατά τα πρότυπα του 1555 του υπουργείου Εργασίας για τον ΕΦΚΑ.

Συγκεκριμένα, θα λειτουργεί ένα μεγάλο, σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο θα δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα των φορολογουμένων.

Παράλληλα, θα τεθεί σε λειτουργία και Chatbot που, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, θα μπορεί να δίνει απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα, με αυτοματοποιημένο τρόπο.


2. Εφαρμογή για κινητά

Σε φάση υλοποίησης βρίσκεται αυτήν την στιγμή μία νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, κατά τα πρότυπα του mobile banking των τραπεζών.

Θα διατίθεται δωρεάν σε όλους και όσοι το κατεβάσουν θα έχουν σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση, από όπου κι αν βρίσκονται για τη συνολική σχέση τους με την εφορία.

Επίσης, θα μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια, τα οποία θα ανεβαίνουν αυτόματα στα ηλεκτρονικά βιβλία τους, αλλά και να πληρώνουν τους φόρους τους σε πραγματικό χρόνο.

Εξάλλου, θα υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης εγγράφων και πιστοποιητικών που χρειάζεται συχνά ο φορολογούμενος χωρίς κάθε φορά που τα χρειάζεται να τα αναζητά.

ADVERTISEMENT

Αυτόματα οι δηλώσεις από εφέτος

Παράλληλα, από εφέτος η ΑΑΔΕ θα απαλλάξει όλους τους συνταξιούχους και τους μισθωτούς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που δεν έχουν άλλες πηγές εισοδημάτων από την υποχρέωση να υποβάλλουν φορολογική δήλωση.

Κι αυτό διότι θα έχουν το δικαίωμα η δήλωση να υποβάλλεται αυτόματα από την ίδια την ΑΑΔΕ.

Ο λόγος γίνεται για όσους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες ή συντάξεις, οι δηλώσεις των οποίων θα είναι προσυμπληρωμένες πλήρως από την ΑΑΔΕ.

Δηλαδή πέραν των εισοδημάτων τους, όλα τα απαραίτητα πεδία στο Ε1 θα είναι συμπληρωμένα και το μόνο που θα χρειάζεται να κάνουν είναι να πατήσουν το κουμπί της υποβολής για την έκδοση του εκκαθαριστικού σημειώματος.

ADVERTISEMENT

Αχρείαστος ο λογιστής

Μάλιστα, εάν δεν υποβάλλουν τη δήλωση οι ίδιοι, τα συστήματα της ΑΑΔΕ θα ολοκληρώνουν τη διαδικασία αυτόματα στη λήξη της προθεσμίας, ήτοι στις 30 Ιουνίου κάθε χρόνου.

Άρα ακόμη κι αν κάποιος συνταξιούχος ή μισθωτός δεν κάνει απολύτως τίποτα, η δήλωσή του θα υποβάλλεται αυτόματα από το σύστημα, θα εκδίδεται το εκκαθαριστικό σημείωμα και θα του αποστέλλεται ενημέρωση μέσω e-mail για το φόρο που πρέπει να πληρώσει ή την επιστροφή που πρέπει να λάβει.

Σημειώνεται ότι πέραν των εισοδημάτων, προσυμπληρωμένα θα είναι τα πεδία των κωδικών που είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Δηλαδή τα στοιχεία που αφορούν τις ηλεκτρονικές δαπάνες για τις αποδείξεις, οι τόκοι από καταθέσεις, τα ακίνητα του φορολογούμενου, τα δάνειά του, τα οχήματά του και φυσικά τα προσωπικά του στοιχεία.

Εάν κάποιο από τα παραπάνω θα έχει συμπληρωθεί σωστά, ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να τα τροποποιήσει.

Αν δεν το κάνει όμως μέχρι τη λήξη της προθεσμίας, η δήλωση θα θεωρείται ορθή και θα υποβάλλεται, όπως προαναφέρθηκε αυτόματα.

Άρα ουσιαστικά για 1 εκατ. φορολογούμενος δεν θα είναι απαραίτητη η επίσκεψη σε λογιστή και η καταβολή της αμοιβής του για την υποβολή της δήλωσης.