A- A+
Μπλόκο των τραπεζών στους ...ληστές του e-banking - Τι αλλάζει για όλους τους πελάτες

Πρόσθετους μηχανισμούς επιβεβαίωσης συναλλαγών ενεργοποιούν όλες οι τράπεζες, βάζοντας μπλόκο στους επιτήδειους που στοχεύουν στα χρήματα των πελατών τους.

Πρόκειται για αλλαγές που τίθενται σε εφαρμογή λόγω της αλλαγής της νομοθεσίας, ως προς την ευθύνη των καταναλωτών σε περιπτώσεις απατηλών συναλλαγών.

Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις, από το Σεπτέμβριο οι πελάτες των τραπεζών δεν θα ευθύνονται για τις απώλειες χρημάτων άνω των 1.000 ευρώ, ακόμη κι διαπιστωθεί βαριά άμελεια από την πλευρά τους.

Αυτό όμως δεν θα ισχύει εφόσον η τράπεζα με την οποία συνεργάζονται έχει ενεργοποιήσει έναν πρόσθετο μηχανισμό έγκρισης της συναλλαγής.

Η έγκριση των συναλλαγών

Έως τώρα για να εκτελεστεί μία συναλλαγή μέσω e-banking, απαιτούνται δύο βήματα ταυτοποίησης.

Πρώτον, η είσοδος με τα στοιχεία εισόδου στην υπηρεσία

Δεύτερον, η έγκριση της συναλλαγής είτε με ειδοποίηση στο m-banking ή με τη χρήση ενός 4ψήφιου κωδικού μίας χρήσης που αποστέλλεται στο κινητό του πελάτη.

Με το νέο σύστημα ταυτοποίησης του τελευταίου, για συναλλαγές άνω των 1.000 ευρώ ή για ύποπτες συναλλαγές, θα απαιτείται και ένα τρίτο βήμα.

Κάθε τράπεζα έχει δημιουργήσει το δικό της μηχανισμό. Σε κάποιες περιπτώσεις αυτή η πρόσθετη διαδικασία ολοκληρώνεται online, ενώ σε άλλες απαιτείται και τηλεφωνική επικοινωνία με την τράπεζα.

ADVERTISEMENT

Οι νέοι μηχανισμοί ανά τράπεζα

Αναλυτικότερα, η επιπλέον μέθοδος επιβεβαίωσης συναλλαγών στους τέσσερις συστημικούς ομίλους είναι η εξής:

Alpha Bank

Από τον Σεπτέμβριο θα εφαρμόζονται πρόσθετοι μηχανισμούς ταυτοποίησης σε επιλεγμένες συναλλαγές μέσω e-Βanking, καθώς και σε συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου (e-Commerce) με χρήση κάρτας.

Το επιπλέον βήμα που θα είναι απαραίτητο για την ολοκλήρωσή τους είναι το εξής:

- Για συναλλαγές μέσω myAlpha Web/myAlpha Mobile με την καταχώριση ενός επιπρόσθετου 6ψήφιου κωδικού επιβεβαίωσης που θα λαμβάνετε μέσω SMS ή email

- Για ηλεκτρονικές αγορές και πληρωμές με χρήση των Alpha Bank καρτών σας με τηλεφωνική επιβεβαίωση ή με την καταχώριση 2 εκ των 4 ψηφίων του PIN της κάρτας σας


ADVERTISEMENT

Eurobank

Ο πρόσθετος μηχανισμός θα ενεργοποιηθεί μετά τη διαδικασία ισχυρής ταυτοποίησης με push notification από το Eurobank Mobile App ή με μοναδικό Κωδικό μίας Χρήσης (OTP), που ακολουθείτε για τις online συναλλαγές σας.

Ο μηχανισμός αυτός μπορεί να έχει μία εκ των ακόλουθων μορφών:

Α. Επιβεβαίωση μέσω Τηλεφωνικής Κλήσης

Συγκεκριμένα, θα εμφανίζεται ένα επιπλέον βήμα/οθόνη που θα σας ενημερώνει, ότι μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα:

1. θα λάβετε τηλεφωνική κλήση στο κινητό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει στην Τράπεζα για τις συναλλαγές σας, από τον αριθμό 2109555750,

2. θα ακούσετε ένα φωνητικό μήνυμα, με τα στοιχεία της συναλλαγής που πρόκειται να εκτελέσετε,

3. θα ακούσετε τις οδηγίες για να επιβεβαιώσετε ή να απορρίψετε τη συναλλαγή, πληκτρολογώντας στο κινητό σας τον αντίστοιχο αριθμό.

Β. Επιβεβαίωση μέσω Αποστολής Κωδικού μιας Χρήσης (Viber/sms)

Λαμβάνετε μήνυμα Viber ή SMS στο κινητό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει στην Eurobank, με τα στοιχεία της συναλλαγής σας και έναν επιπλέον εξαψήφιο Κωδικό μίας Χρήσης (OTP), για να την επιβεβαιώσετε.

Γ. Επιβεβαίωση μέσω συνδέσμου που αποστέλλεται με SMS

Συγκεκριμένα, θα εμφανίζεται ένα επιπλέον βήμα/οθόνη που θα απαιτεί, μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα:

1. να μεταβείτε στα SMS του κινητού τηλεφώνου που έχετε δηλώσει στην Τράπεζα,

2. να πατήσετε τον σύνδεσμο που έχει αποσταλεί μέσω SMS από τον αποστολέα Eurobank,

3. να ελέγξετε προσεκτικά και να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία της συναλλαγής ή της άλλης ενέργειας που πρόκειται να πραγματοποιηθεί,

4. αναλόγως να εγκρίνετε ή να απορρίψετε την συναλλαγή/ενέργεια.


ADVERTISEMENT

Εθνική Τράπεζα

Από τις 25.8.2023 έχει προστεθεί ένα επιπλέον βήμα ταυτοποίησης για τη διενέργεια των συναλλαγών που ξεπερνούν αθροιστικά τα 1.000 ευρώ ανά ημέρα.

Πρόκειται για τον Κωδικό Ασφάλειας Συναλλαγών (3 Factor Authentication - 3FA), που απαιτείται για να επιβεβαιώνετε και να ολοκληρώνετε τις συναλλαγές σας.

Συγκεκριμένα, οι χρήστες του Digital Banking θα ενημερώνονται μέσω μηνύματος οθόνης, στο Internet και στο Mobile Banking, με το οποίο θα τους ζητηθεί να ορίσουν το συγκεκριμένο προσωπικό κωδικό.

Ο κωδικός αυτός θα πρέπει να εισάγεται στο ειδικό πεδίο που θα εμφανίζεται πριν την εκτέλεση της συναλλαγής, για την έγκρισή της.


ADVERTISEMENT

Τράπεζα Πειραιώς

Θα ζητείται από τον συνδρομητή του e-banking  να καταχωρήσει 2 από τα 4 ψηφία του PIN της χρεωστικής του κάρτας.

Εάν δεν έχετε ενεργή κάρτα, θα σας ζητηθεί να καταχωρήσετε τον κωδικό (OTP) που θα σας σταλεί στο email επικοινωνίας που έχετε δηλώσει / επιβεβαιώσει στη winbank.

Εξάλλου, εάν έχετε στην κατοχή σας περισσότερες από μία ενεργές χρεωστικές κάρτες της Τράπεζας Πειραιώς, θα σας ζητηθεί να ορίσετε την χρεωστική κάρτα που επιθυμείτε, για την διενέργεια της πρόσθετης ταυτοποίησης.