A- A+
Γιατί θα μειώσει η Eurobank στα 1.000 ευρώ το ημερήσιο όριο συναλλαγών μέσω e-banking από 1/12

Στη μείωση του ημερήσιο ορίου συναλλαγών μέσω των ηλεκτρονικών της υπηρεσιών στα 1.000 ευρώ σε όλους τους ιδιώτες πελάτες της, θα προχωρήσει η Eurobank από την 1η Δεκεμβρίου.

Πρόκειται για μία ενέργεια που στοχεύει στην αύξηση της προστασίας των συνδρομητών στις ηλεκτρονικές της υπηρεσίες έναντι των επιτήδειων που τους παραπλανούν για να μεταφέρουν χρήματα σε δικούς τους λογαριασμούς.

Το νέο όριο αλλάζει

Με τον τρόπο αυτό ακόμη και στο σενάριο που οι δράστες καταφέρουν να πείσουν το θύμα τους να εγκρίνει τη χρέωση του λογαριασμού του, η ζημιά δεν θα είναι μεγαλύτερη των 1.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο όριο μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή και να διαμορφωθεί έως και τα επίπεδα των 50.000 ευρώ.

Ωστόσο, από την τράπεζα συστήνεται να ορίζεται σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα, για λόγους ασφαλείας.

Σε πρώτη φάση, συμβουλεύει τους πελάτες της να ορίσουν το όριο που ταιριάζει στις συναλλακτικές τους συνήθειες έως και το τέλος Νοεμβρίου, επιλέγοντας και τη χρονική διάρκεια ισχύος του.

Εάν δεν προβούν στον ορισμό αυτό, τότε το ημερήσιο όριο συναλλαγών θα μειωθεί στα 1.000 ευρώ την 1η Δεκεμβρίου.

Στη συνέχεια θα μπορεί να αλλαχθεί ανά πάσα στιγμή.

ADVERTISEMENT

Πώς γίνονται οι ρυθμίσεις

Για τον ορισμένο του ορίου των συναλλαγών θα πρέπει να μεταβείτε στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της τράπεζας και να ακολουθήσετε την εξής διαδρομή:

- e-banking: Προφίλ > Ρυθμίσεις > Συναλλαγές > Όριο συναλλαγών

- Eurobank Mobile App: Προφίλ > Ρυθμίσεις > Ρυθμίσεις συναλλαγών > Ρυθμίσεις ορίων συναλλαγών

Εκεί επιλέγετε το ημερήσιο όριο έως και 50.000 ευρώ και τη χρονική διάρκεια ισχύος του, από 1 έως 31 ημερολογιακές ημέρες.

Μετά την πάροδο της περιόδου ισχύος του ορίου σας, αυτό θα μειώνεται αυτόματα στα 1.000 ευρώ.

Εκτός κι αν έχετε ορίσει χαμηλότερο των 1.000 ευρώ ποσό. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό δεν θα αλλάξει.

ADVERTISEMENT

Τι κάνουν οι άλλες τράπεζες

Από το περασμένο καλοκαίρι έχει ορίσει στα 1.000 ευρώ το ανώτατο ημερήσιο όριο μεταφορών σε όλους τους ιδιώτες πελάτες της και η Τράπεζα Πειραιώς.

Το νέο όριο αφορά μόνο τις συναλλαγές «Μεταφορά σε τρίτο στην Τράπεζα» και «Μεταφορά σε άλλη Τράπεζα/ Έμβασμα».

Οι μόνο που δεν επηρεάστηκαν από αυτήν την αλλαγή, είναι όσοι κατά το παρελθόν έχουν προσαρμόσει όρια σε επίπεδα μικρότερα των 1.000 ευρώ, τα οποία παρέμειναν ως είχαν.

Φυσικά, εάν ο πελάτης το επιθυμεί, μπορεί να αυξήσει το όριο σε υψηλότερα επίπεδα.

Αυτό είναι δυνατό οποιαδήποτε στιγμή μέσω winbank web ή winbank mobile app, από την επιλογή «Διαχείριση Ημερήσιων Ορίων Μεταφορών».

ADVERTISEMENT

Οι πρόσθετοι μηχανισμοί ασφαλείας

Οι παραπάνω αλλαγές σχετίζονται με τη νέα νομοθεσία περί ευθύνης των καταναλωτών στις απάτες, η οποία ακόμη κι αν πρόκειται για βαριά αμέλεια του θύματος, περιορίζεται στα 1.000 ευρώ.

Αυτό το όριο ευθύνης όμως δεν ισχύει εάν η τράπεζα έχει ενεργοποιήσει και τρίτη μέθοδο ισχυρής ταυτοποίησης για την εκτέλεση συναλλαγών.

Στην περίπτωση που ο πελάτης έκανε χρήση και αυτής της μεθόδου, τότε ευθύνεται για όλο το ποσό που χάθηκε.

Πλέον, όλες οι τράπεζες έχουν δημιουργήσει πρόσθετους μηχανισμούς ασφαλείας για συναλλαγές μεγαλύτερες των 1.000 ευρώ. Πρόκειται για τους εξής:

Alpha Bank

Ο πρόσθετος μηχανισμός ταυτοποίησης ενεργοποιείται σε επιλεγμένες συναλλαγές μέσω e-Βanking, καθώς και σε συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου (e-Commerce) με χρήση κάρτας.

Το επιπλέον βήμα είναι το εξής:

- Για συναλλαγές μέσω myAlpha Web/myAlpha Mobile με την καταχώριση ενός επιπρόσθετου 6ψήφιου κωδικού επιβεβαίωσης που λαμβάνετε μέσω SMS ή email

- Για ηλεκτρονικές αγορές και πληρωμές με χρήση των Alpha Bank καρτών σας με τηλεφωνική επιβεβαίωση ή με την καταχώριση 2 εκ των 4 ψηφίων του PIN της κάρτας σας


ADVERTISEMENT


Eurobank

Ο πρόσθετος μηχανισμός ενεργοποείται μετά τη διαδικασία ισχυρής ταυτοποίησης με push notification από το Eurobank Mobile App ή με μοναδικό Κωδικό μίας Χρήσης (OTP), που ακολουθείτε για τις online συναλλαγές σας.

Ο μηχανισμός αυτός μπορεί να έχει μία εκ των ακόλουθων μορφών:

Α. Επιβεβαίωση μέσω Τηλεφωνικής Κλήσης

Εμφανίζεται ένα επιπλέον βήμα/οθόνη που θα σας ενημερώνει, ότι μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα:

1. θα λάβετε τηλεφωνική κλήση στο κινητό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει στην Τράπεζα για τις συναλλαγές σας, από τον αριθμό 2109555750

2. θα ακούσετε ένα φωνητικό μήνυμα, με τα στοιχεία της συναλλαγής που πρόκειται να εκτελέσετε

3. θα ακούσετε τις οδηγίες για να επιβεβαιώσετε ή να απορρίψετε τη συναλλαγή, πληκτρολογώντας στο κινητό σας τον αντίστοιχο αριθμό

Β. Επιβεβαίωση μέσω Αποστολής Κωδικού μιας Χρήσης (Viber/sms)

Λαμβάνετε μήνυμα Viber ή SMS στο κινητό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει στην Eurobank, με τα στοιχεία της συναλλαγής σας και έναν επιπλέον εξαψήφιο Κωδικό μίας Χρήσης (OTP), για να την επιβεβαιώσετε.

Γ. Επιβεβαίωση μέσω συνδέσμου που αποστέλλεται με SMS

Εμφανίζεται ένα επιπλέον βήμα/οθόνη που θα απαιτεί, μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα:

1. να μεταβείτε στα SMS του κινητού τηλεφώνου που έχετε δηλώσει στην Τράπεζα,

2. να πατήσετε τον σύνδεσμο που έχει αποσταλεί μέσω SMS από τον αποστολέα Eurobank,

3. να ελέγξετε προσεκτικά και να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία της συναλλαγής ή της άλλης ενέργειας που πρόκειται να πραγματοποιηθεί,

4. αναλόγως να εγκρίνετε ή να απορρίψετε την συναλλαγή/ενέργεια.

ADVERTISEMENT

Εθνική Τράπεζα

Έχει προσθέσει ένα επιπλέον βήμα ταυτοποίησης για τη διενέργεια των συναλλαγών που ξεπερνούν αθροιστικά τα 1.000 ευρώ ανά ημέρα.

Πρόκειται για τον Κωδικό Ασφάλειας Συναλλαγών (3 Factor Authentication - 3FA), που απαιτείται για να επιβεβαιώνετε και να ολοκληρώνετε τις συναλλαγές σας.

Συγκεκριμένα, οι χρήστες του Digital Banking ενημερώνονται μέσω μηνύματος οθόνης, στο Internet και στο Mobile Banking, με το οποίο τους ζητείται να ορίσουν το συγκεκριμένο προσωπικό κωδικό.

Ο κωδικός αυτός θα πρέπει να εισάγεται στο ειδικό πεδίο που θα εμφανίζεται πριν την εκτέλεση της συναλλαγής, για την έγκρισή της.



Τράπεζα Πειραιώς

Ζητείται από τον συνδρομητή του e-banking  να καταχωρήσει 2 από τα 4 ψηφία του PIN της χρεωστικής του κάρτας.

Εάν δεν έχετε ενεργή κάρτα, θα σας ζητηθεί να καταχωρήσετε τον κωδικό (OTP) που θα σας σταλεί στο email επικοινωνίας που έχετε δηλώσει / επιβεβαιώσει στη winbank.

Εξάλλου, εάν έχετε στην κατοχή σας περισσότερες από μία ενεργές χρεωστικές κάρτες της Τράπεζας Πειραιώς, θα σας ζητηθεί να ορίσετε την χρεωστική κάρτα που επιθυμείτε να χρησιμοποιείτε για την διενέργεια της πρόσθετης ταυτοποίησης.


Optima Bank

Από τις 7.9.2023, προστίθεται ένα επιπλέον βήμα ταυτοποίησης για την πραγματοποίηση μεταφορών κεφαλαίων ποσού άνω των 1.000 ευρώ

Πιο συγκεκριμένα, για την ολοκλήρωση συναλλαγής θα σας αποστέλλεται επιπλέον κωδικός μίας χρήσης (OTP), στο πιστοποιημένο e-mail σας.