A- A+
Αλλάζουν τα πάντα στα τραπεζικά καταστήματα - Οι νέου τύπου μονάδες - Τα σχέδια ανά τράπεζα

Σε ριζικό ανασχεδιασμό του δικτύου των καταστημάτων τους προχωρούν οι τράπεζες, ακολουθώντας τις σύγχρονες πρακτικές στην εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Κεντρική επιλογή των διοικήσεών τους αποτελεί η αύξηση του αριθμού των εργαζομένων στη συμβουλευτική τραπεζική, με στόχο την ποιοτικότερη εξυπηρέτηση των ενδιαφερόμενων για επενδυτικά και χορηγητικά προϊόντα.

Στο πλαίσιο αυτό, οι θέσεις στα ταμεία περιορίζονται ή καταργούνται σε ορισμένες περιπτώσεις και τη θέση τους παίρνουν τα αυτόματα μηχανήματα για την εκτέλεση εγχρήματων συναλλαγών.

Στόχος είναι η δημιουργία μοντέρνων καταστημάτων, με ευχάριστο και φιλόξενο περιβάλλον, που δεν θα θυμίζουν σε τίποτα τις κλασικές τραπεζικές μονάδες.

ADVERTISEMENT

Ο νέος σχεδιασμός

Χαρακτηριστική αυτής της τάσης είναι η αναμόρφωση του δικτύου της Τράπεζας Πειραιώς που ξεκινά άμεσα και θα ολοκληρωθεί σταδιακά, στα πρότυπα των τριών πιλοτικών μονάδων που ήδη λειτουργούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λουτράκι.

Σε αυτά ο πελάτης απολαμβάνει γρήγορη και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση σε ένα ανοικτό, φιλικό και οικείο περιβάλλον.

Συγκεκριμένα, με την είσοδο του τον υποδέχεται ο τραπεζικός σύμβουλος και τον κατευθύνει ανάλογα με τις εργασίες που θέλει να πραγματοποιήσει.

Οι συναλλαγές γίνονται ηλεκτρονικά μέσω μηχανημάτων που αξιοποιούν το ολοκληρωμένο δίκτυο ψηφιακών καναλιών, με τη βοήθεια του προσωπικού της Τράπεζας όπου είναι απαραίτητο.

Από την άλλη, για τη διαχείριση των ιδιαίτερων αναγκών των πελατών, υπάρχουν κλειστοί χώροι, οι οποίοι διασφαλίζουν την ιδιωτικότητα των συζητήσεων.

Ο νέος, σύγχρονος σχεδιασμός του καταστήματος διευκολύνει την αλληλεπίδραση του πελάτη και του τραπεζικού συμβούλου, ώστε να βρεθεί το προϊόν ή η υπηρεσία που ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα στις ανάγκες του.



ADVERTISEMENT

Το πλάνο της Εθνικής Τράπεζας

Μεγάλες αλλαγές στο δίκτυο των καταστημάτων της, που θα περιλαμβάνουν ακόμη και την τροποποίηση του λογοτύπου της, ετοιμάζει και η Εθνική Τράπεζα.

Στόχος της είναι η δημιουργία καταστημάτων 3 τύπων. Συγκεκριμένα:

1. Κλασικές μονάδες

Πρόκειται για καταστήματα που θα προσφέρουν το σύνολο των υπηρεσιών στους πελάτες.

Θα έχουν γκισέ, αυτόματα μηχανήματα για συναλλαγές, ενώ θα στελεχώνονται από συμβούλους για όλο το φάσμα των τραπεζικών υπηρεσιών.

Περίπου το 1/3 του δικτύου της τράπεζας θα αποτελείται από αυτού του τύπου τις μονάδες.

2. Καταστήματα λιανικής

Οι μονάδες αυτές που θα είναι μικρότερες σε εμβαδόν, θα απευθύνονται σε πελάτες λιανικής τραπεζικής.

Θα βρίσκονται σε περιφερειακές γειτονιές και θα προσφέρουν υπηρεσίες συμβουλευτικής, καθώς και τη δυνατότητα εκτέλεσης συναλλαγών είτε στο γκισέ ή σε αυτόματα μηχανήματα.

3.Καταστήματα χωρίς ταμεία

Πρόκειται για τη μετεξέλιξη των σημερινών i-bank stores, τα οποία δεν θα έχουν τις κλασικές πόρτες ασφαλείας, καθώς δεν θα φυλάσσονται μετρητά.

Κι αυτό διότι δεν θα υπάρχουν σε αυτά γκισέ, αλλά οι εγχρήματες συναλλαγές θα εκτελούνται μόνο σε αυτόματα μηχανήματα.

Θα διαθέτουν επίσης χώρους συνάντησης των συμβούλων με τους πελάτες για την προώθηση σύνθετων επενδυτικών και δανειακών προγραμμάτων, κατόπιν ραντεβού.



ADVERTISEMENT

Το μοντέλο της Eurobank

Η Eurobank από την άλλη πλευρά, έχει υιοθετήσει ένα νέο μοντέλο, το phygital, που εφαρμόζεται αυτήν την στιγμή σε 15 μονάδες της.

Σε αυτού του τύπου τα καταστήματα λειτουργεί υποδοχή, η οποία κατευθύνει τον πελάτη στην κατάλληλη ζώνη εξυπηρέτησης, ανάλογα με τις εργασίες που θέλει να πραγματοποιήσει.

Για συζητήσεις με συμβούλους λειτουργούν ειδικοί χώροι, που διασφαλίζουν συνθήκες ιδιωτικότητας.

Ειδικά για όσους ανήκουν στο personal banking και για επιχειρήσεις, είναι διαθέσιμες ιδιωτικές αίθουσες. Ο στόχος της τράπεζας είναι σε βάθος χρόνου το σύνολο του δικτύου της να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο.

Εξάλλου, σήμερα στα περισσότερα καταστήματα της τράπεζας, η εκτέλεση ταμειακών συναλλαγών στο γκισέ είναι διαθέσιμη μόνο συγκεκριμένες ώρες μέσα στην ημέρα (8.00-10.00, 13.00-14.00).

Ωστόσο, η χρήση μετρητών είναι πάντοτε δυνατή μέσω αυτόματων μηχανημάτων. Με τον τρόπο αυτόν, ο ταμίας καθίσταται διαθέσιμος και για την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής.



ADVERTISEMENT

Η πολιτική της Alpha Bank

Τέλος, η Alpha Bank έχει μειώσει στο δίκτυό της τις ώρες λειτουργίας των ταμείων, τα οποία είναι διαθέσιμα μόνο από τις 8 έως τις 11.

Στα καταστήματά της διαθέτει ζώνες ηλεκτρονικών συναλλαγών, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να εξυπηρετούνται ταχύτερα για την πραγματοποίηση πληρωμών και μεταφορών με μετρητά.

Επιπλέον, όλοι οι πελάτες της μπορούν πλέον να μιλούν με τον προσωπικό τους σύμβουλο στο κατάστημα και μέσω βιντεοκλήσης, κατόπιν ηλεκτρονικού ραντεβού.