A- A+
Τέλος στην απάτη με τα SMS από 5ψήφιους αριθμούς - Πώς έχετε πλέον προστασία

Τέλος στις υπέρογκες χρεώσεις με τις οποίες επιβαρύνονταν ανυποψίαστοι καταναλωτές, μετά τη λήψη SMS από πενταψήφια νούμερα βάζει η Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών.

Είναι απίστευτο κι όμως πραγματικό. Καταναλωτές χωρίς να κάνουν καμία εγγραφή, χωρίς να επισκευθούν καμία ιστοσελίδα, δέχονται στο κινητό τους μυνήματα.

Ακόμη και αν δεν τα ανοίξουν θα δουν στο λογαριασμό τους μεγάλα ποσά, τα οποία μπορεί να φτάνουν ακόμη και τα 5 ευρώ ανά μήνυμα που αποστέλλεται στο κινητό τους.

Πρόκειται για υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης και αφορούν σε ψηφοφορίες, διαγωνισμούς, αγορές (π.χ. ‘κατέβασμα’ παιχνιδιών, ringtone, video), παιχνίδια από την τηλεόραση με συμμετοχή μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ. καιρός), αστρολογία/χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κα.

Στις περισσότερες περιπτώσεις οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, εφόσον τους το ζητούσαν οι συνδρομητές επιστρέφουν τις σχετικές χρεώσεις.

Επιπλέον, μετά από αίτημα του συνδρομητή, αποκλείονταν οι 5ψήφιοι αριθμοί.

Τα νέα μέτρα προστασίας

Τα σχετικά κρούσματα ωστόσο έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα και η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) αποφάσισε να πάρει μέτρα.

Οι νέες ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν μετά τη δημοσίευση της απόφασης της ΕΕΤΤ στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πλέον, ο χρήστης που επιθυμεί να εγγραφεί σε μια Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), με ή χωρίς συνδρομή θα πρέπει να κάνει τα εξής:

• Αφού καταχωρήσει τον τηλεφωνικό αριθμό του σε συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο, πρέπει να λάβει άμεσα από την εταιρεία που παρέχει την ΥΠΠ μήνυμα SMS, μέσω του οποίου να ενημερώνεται για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας, τη γραμμή βοήθειας, καθώς και την επωνυμία της εταιρείας.

• Στη συνέχεια, πρέπει να αποστείλει τη συγκατάθεσή του, μέσω ατελούς μηνύματος SMS, εντός 5 λεπτών από τη χρονική στιγμή αποστολής του αρχικού μηνύματος.

Σε περίπτωση που το μήνυμα συγκατάθεσης δεν αποσταλεί εντός του χρονικού ορίου των 5 λεπτών, η εγγραφή ακυρώνεται.

• Μέχρι την αποστολή του παραπάνω μηνύματος, δεν χρεώνεται για την ΥΠΠ.

Συμβουλές προστασίας

Ταυτόχρονα, η ΕΕΤΤ συστήνει στους καταναλωτές τα εξής:

• Πριν την καταχώρηση του τηλεφωνικού αριθμού τους σε διαδικτυακούς τόπους για να εγγραφούν σε ΥΠΠ, να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους και το κόστος.

Το ίδιο ισχύει και για υπηρεσίες που προσφέρονται ή διαφημίζονται μέσω ηλεκτρονικών/έντυπων ΜΜΕ.

• Να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους διαφημιστικών καταχωρήσεων και να ελέγχουν εάν αφορούν σε συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κ.λπ.

• Να ενημερωθούν από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που είναι συνδρομητές για τη δυνατότητα φραγής χρεώσιμων εισερχόμενων μηνυμάτων SMS από σύντομους πενταψήφιους κωδικούς.

Επίσης, μπορούν να ενεργοποιήσουν τη φραγή μέσω των εφαρμογών που διαθέτουν οι πάροχοι.

• Να επικοινωνήσουν άμεσα με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είναι συνδρομητές, σε περίπτωση που είτε διαπιστώσουν αδικαιολόγητες χρεώσεις στον λογαριασμό του κινητού τηλεφώνου ή αδικαιολόγητη μείωση του υπολοίπου στο καρτοκινητό, είτε λάβουν μηνύματα SMS από πενταψήφιους κωδικούς, που αναφέρονται σε εγγραφή σε ΥΠΠ, χωρίς δική τους ενέργεια/συγκατάθεση.