A- A+
Πού υστερούν τα e-banking των ελληνικών τραπεζών και πού παίρνουν καλό βαθμό

Πολλαπλών ταχυτήτων είναι η εγχώρια ηλεκτρονική τραπεζική, σύμφωνα με νέα έρευνα της Deloitte για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου.

Η μελέτη κατατάσσει τις τράπεζες σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με την ψηφιακή τους ωριμότητα: τους.

Οι digital champions βρίσκονται στην κορυφή της “πυραμίδας” των ψηφιακά πρωτοπόρων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και αποτελούν το 10% των τραπεζών παγκοσμίως.

Οι άλλες τρεις κατηγορίες, που κατατάσσονται οι τράπεζες με βάση τα ψηφιακά τους αντανακλαστικά, σύμφωνα με τη μελέτη είναι: οι digital smart followers, οι digital adopters και οι digital latecomers.

Η βαθμολογία στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα από τις έξι συστημικές τράπεζες οι δύο ανήκουν στους digital smart followers, οι δύο στους digital adopters και οι άλλες δύο στους digital latecomers.

Όσον αφορά τις ψηφιακές επιδόσεις τους, οι ελληνικές τράπεζες βαθμολογούνται ψηλά στην παροχή πληροφόρησης από τα digital κανάλια και στο λεγόμενο “day to day banking”, που περιλαμβάνει τη διαχείριση λογαριασμών και καρτών, πληρωμές και μεταφορές.

Αντίθετα, υπάρχει απόσταση με τους digital champions και περιθώριο βελτίωσης στο άνοιγμα και κλείσιμο λογαριασμών, στην παροχή επενδυτικών υπηρεσιών και στην παροχή μη τραπεζικών υπηρεσιών.

ADVERTISEMENT

Χαμηλές επενδύσεις στο m-banking

Εξάλλου, όπως δείχνει η μελέτη, οι ελληνικές συστημικές τράπεζες αποκτούν σταδιακά στοιχεία ψηφιακής ωριμότητας.

Μάλιστα, πλέον, διαθέτουν ορισμένες από τις δυνατότητες, που χαρακτηρίζουν τις ψηφιακά πρωτοπόρες τράπεζες (digital champions).

Σε αντίθεση, ωστόσο, με τους digital champions, οι ελληνικές τράπεζες δεν έχουν επενδύσει εξίσου στο mobile banking, όσο στο internet banking, κάτι που κάνουν οι digital champions, προκειμένου να παρέχουν ευρεία γκάμα ψηφιακών λειτουργικοτήτων και εξαιρετική εμπειρία πελάτη.

Κοινό χαρακτηριστικό των digital champions είναι ότι επενδύουν κυρίως στο mobile κανάλι εξυπηρέτησης, ενώ επίσης χρησιμοποιούν την τεχνολογία για βελτίωση της παραγωγικότητας, έχοντας επιτύχει μείωση κόστους προς έσοδα και καλύτερη απόδοση κεφαλαίων.

Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των digital champions (80%) προέρχεται από υφιστάμενες, παραδοσιακές τράπεζες και μόνο το 20% από τους νεοεισερχόμενους digital challengers.

Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι οι παραδοσιακές τράπεζες έχουν καταφέρει να αντιδράσουν γρήγορα και αποτελεσματικά στην επίθεση των digital start-ups.