A- A+
Πώς θα καταλάβετε ότι ένα e-mail στοχεύει το e-banking σας - Τι να προσέχετε

Μπορεί οι τράπεζες να αναβαθμίζουν συνεχώς τις ηλεκτρονικές τους υπηρεσίες για την ασφάλεια των συνδρομητών τους, πρέπει όμως και οι τελευταίοι να είναι προσεκτικοί.

Όσα μέτρα ασφαλείας και να λάβουν οι τράπεζες, εάν ο χρήστης των υπηρεσιών είναι απρόσεκτος μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τα χρήματα που βρίσκονται στο λογαριασμό του.

Οι βασικότερες μορφές ηλεκτρονικής απάτης είναι το phishing, δηλαδή παραπλανητικά e-mails και το vishing, δηλαδή απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και συμπληρωματικά από τους δράστες.

Τι πρέπει να προσέχετε στα εισερχόμενα e-mail

Όταν λαμβάνετε ένα e-mail δύο πράγματα θα πρέπει κυρίως να προσέχετε:          

  • Το όνομα του αποστολέα

Μπορεί να αναφέρεται ως αποστολέας το όνομα της τράπεζάς σας, ωστόσο η πραγματική διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του αποστολέα δεν αντιστοιχεί στη διεύθυνση της τράπεζας.

  • Το link        

Ο ηλεκτρονικός σύνδεσμος (link), ενώ αναφέρει τον επίσημο ιστότοπο της τράπεζας, στην πραγματικότητα παραπέμπει σε κακόβουλη ιστοσελίδα.

Το πραγματικό link εμφανίζεται μόνο όταν τοποθετήσετε τον κέρσορα του ποντικιού πάνω στον σύνδεσμο, χωρίς όμως να κάνετε κλικ σε αυτόν.

Έτσι, αν δεν δείτε τη διεύθυνση της τράπεζάς σας, τότε είναι σίγουρο πως πρόκειται για απάτη.

ADVERTISEMENT

Πότε σας ζητούνται κωδικοί

Εξάλλου, θα πρέπει να γνωρίζετε πως η τράπεζά σας δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανέναν τρόπο, ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά τους κωδικούς σας.

Ο λόγος γίνεται για τον κωδικό συνδρομητή (Username), το μυστικό κωδικό (Password), τον πρόσθετο κωδικό ασφαλείας, τον  PIN κάρτας κλπ.

Εάν σας ζητηθεί από την τράπεζα, αυτό γίνεται μόνο μέσω του ασφαλούς περιβάλλοντός της σε e-banking και mobile banking.

Οι κωδικοί είναι αυστηρά προσωπικοί και δεν πρέπει να αποκαλύπτονται.

ADVERTISEMENT

Πότε να ζητήστε παρέμβαση τη τράπεζας        

Επικοινωνήστε άμεσα με την τράπζά σας σε οποιαδήποτε από τις ακόλουθες περιπτώσεις:

● Όταν λαμβάνετε μηνύματα phishing στο e-mail ή στο κινητό σας.    
                 
● Εάν χαθεί για ανεξήγητο λόγο η τηλεφωνική σύνδεση στο κινητό σας και εφόσον έχετε ενημερώσει άμεσα τον πάροχό σας (απάτη SIM Swapping).    
                 
● Εάν λάβετε μήνυμα από υποτιθέμενη εταιρεία ταχυμεταφοράς με σκοπό την πραγματοποίηση πληρωμής για παραλαβή δέματος, ενώ δεν αναμένετε κάποια σχετική παραλαβή πακέτου.    
                 
● Εάν έχετε τηλεφωνική ή ηλεκτρονική επικοινωνία με επιτήδειους που, με αφορμή κάποια αγγελία σας, ζητούν τους κωδικούς πρόσβασης στο e-Banking ή PIN καρτών και άλλα προσωπικά στοιχεία σας, τα οποία είναι αυστηρά προσωπικά και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να τα δίνετε σε τρίτους.    

● Εάν έχετε τηλεφωνική ή ηλεκτρονική επικοινωνία με επιτήδειους που εμφανίζονται ως εκπρόσωποι διεθνούς εταιρείας πληροφορικής, για βλάβη που δεν έχετε δηλώσει.