A- A+
Πήραν φωτιά τα κινητά στην Black Friday - Οι μισές αγορές από εκεί! Τι πούλησε πιο πολύ
Μέσω κινητών τηλεφώνων έγιναν οι μισές ηλεκτρονικές αγορές κατά την περίοδο προσφορών μέσω του θεσμού της Black Friday, σύμφωνα με έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις μέσω e-shop στην Ελλάδα σημείωσαν εφέτος την υπό εξέταση περίοδο ετήσια αύξηση 23%, τόσο λόγω του μεγαλύτερου αριθμού παραγγελιών, όσο και λόγω της υψηλότερης κατά 9% σε σχέση με πέρυσι μέσης αξίας αγοράς.

Τα ευρήματα της μελέτης Black Friday Report 2018 της εταιρείας ContactPigeon δείχνουν μία σημαντική ενίσχυση των ηλεκτρονικών αγορών από τους καταναλωτές, μέσω ενός δείγματος 250 και πλέον καταναλωτών που παρακολουθεί.

Από πού έγιναν οι αγορές

Τα βασικά της συμπεράσματα, ως προς τα είδη που αποκτήθηκαν στις 23 Νοεμβρίου 2018, είναι τα εξής:

- Το 25% των παραγγελιών αφορούσε την κατηγορία της μόδας (κυρίως είδη ένδυσης και υπόδησης)

- Το 21% προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας

- Το 20% ηλεκτρονικές συσκευές

Το κανάλι πώλησης

Οι μισές από τις παραγγελίες της φετινής Black Friday έγιναν μέσω κινητού τηλεφώνου, καταγράφοντας αύξηση 3% σε σύγκριση με πέρυσι.

Οι πιο πολυσύχναστες ώρες αγορών ήταν μεταξύ 12 το μεσημέρι και 1 μ.μ. και μεταξύ 8 μ.μ. και 9 μ.μ.

Το 26% των αγοραστών επισκέφθηκε απευθείας την ιστοσελίδα του καταστήματος που προτίμησε για τις ηλεκτρονικές Black Friday αγορές του, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της αναγνωρισιμότητας και της προώθησης της μάρκας (brand).

Οι μάρκες που κυρίως αναζήτησαν στο Διαδίκτυο οι καταναλωτές στις 23 Νοεμβρίου ήταν οι εξής: Media Markt, Public, Κωτσόβολος, H&M, Zara και Πλαίσιο.

Το μάρκετινγκ μέσω αποστολής email απέφερε σχεδόν το 20% των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, ξεπερνώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις διαφημίσεις που υπάρχουν στο Facebook και το Google.

Τζίρος 9 δισ. ευρώ

Την ενίσχυση του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα δείχνουν και τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).

Συγκεκριμένα, ο αριθμός επιχειρήσεων που έλαβε παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών ηλεκτρονικών εφαρμογών αυξήθηκε το 2018 σε 3.312 από 3.039 το 2017, καταγράφοντας αύξηση 9%.

Ο τζίρος που έγινε ύστερα από ηλεκτρονικές παραγγελίες ανήλθε σε 9,04 δισ. ευρώ από 8,89 δισ. ευρώ το 2017, καταγράφοντας αύξηση 1,7%.