A- A+
Νέο χαράτσι στα diesel αυτοκίνητα μέσω της φορολογίας καυσίμων - Το σχέδιο της κυβέρνησης
Την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών για να κλείσει την «τρύπα» στα έσοδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο προβλέπει την εξίσωση του φόρου στο ντίζελ κίνησης με αυτόν που επιβάλλεται στη βενζίνη.

Στο στόχαστρο

Σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα» αναφέρεται πως το μέτρο της εξίσωσης του φόρου θα εφαρμοστεί πιθανότατα μέσω μεγάλης αύξησης στο ντίζελ και μίας ανεπαίσθητης μείωσης στην επιβάρυνση της βενζίνης.

Κάτι τέτοιο παγιδεύει την πλειονότητα των ιδιοκτητών καινούργιων οχημάτων, οι οποίοι επέλεξαν αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ, παρότι ήταν ακριβότερα από τα βενζινοκίνητα, ελπίζοντας ότι η διαφορά θα αποσβεστεί τελικώς λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης και της απουσίας τελών κυκλοφορίας σε ορισμένες περιπτώσεις.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τα επιβατικά ΙΧ με κινητήρα ντίζελ που κυκλοφόρησαν από την 1 η Νοεμβρίου του 2011 ως το τέλος Φεβρουαρίου του 2016 είναι 157.349 (επί συνόλου 286.634 επιβατικών).

Η παγίδα

Η παγίδα στήνεται ως εξής: Τον Νοέμβριο του 2011 το κράτος «έσπρωξε» τους πολίτες στην επιλογή αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ τα οποία κοστίζουν μεν ακριβότερα από 2.000 ως 4.000 ευρώ σε σύγκριση με τα οχήματα που «φορούν» τους αντίστοιχους κινητήρες βενζίνης.

Οι ιδιοκτήτες τους ήλπιζαν ότι η διαφορά θα αποσβεστεί μέσα σε λίγα χρόνια λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης, της απουσίας τελών κυκλοφορίας (σε αρκετές περιπτώσεις) και του φθηνότερου καυσίμου.

Κάπου εκεί παρεμβαίνει το κράτος και «σκοτώνει» αυτή την ελπίδα επιχειρώντας να ξηλώσει απροειδοποίητα τα περισσότερα πλεονεκτήματα των ντίζελ.

Η αρχή έγινε με την επιβολή τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με εκπομπές ρύπων πάνω από 90g/km - μέτρο που έπληξε πολλά φθηνά ντίζελ νέας τεχνολογίας - και η συνέχεια σχεδιάζεται με την πρόταση-«βόμβα» για την κατακόρυφη αύξηση του έμμεσου φόρου.