A- A+
Νέα τηλεφωνική κομπίνα για να αποκτήσουν πρόσβαση στα χρήματά σας μέσω e-banking

Μία νέα τηλεφωνική απάτη έχει αρχίσει να εφαρμόζεται σε μεγάλο βαθμό και στη χώρα μας, με στόχο ανυποψίαστους χρήστες e-banking.

Στγκεκριμένα, άγνωστοι, προσποιούμενοι ότι εκπροσωπούν μεγάλη πολυεθνική εταιρία πληροφορικής, πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις σε ανυποψίαστους πελάτες.

Με πρόφαση την ύπαρξη κακόβουλου λογισμικού στον υπολογιστή τους ζητούν την εγκατάσταση εργαλείων απομακρυσμένης πρόσβασης σε υπολογιστή, κινητό ή tablet.

Το κόλπο

Οι εφαρμογές αυτές, αφότου εγκατασταθούν, επιτρέπουν τον πλήρη έλεγχο των ηλεκτρονικών συσκευών του πελάτη.

Στη συνέχεια οι επιτήδειοι προσπαθούν να εξαπατήσουν τον κάτοχο του υπολογιστή να δώσει τους προσωπικούς κωδικούς του για το e-Banking για να πραγματοποιήσουν με χρέωση λογαριασμών του, εμβάσματα προς το εξωτερικό.

Επίσης, σε κάποιες άλλες περιπτώσεις τους ζητούν αριθμούς καρτών καθώς και φωτογραφίες ή φωτοτυπίες από προσωπικά στοιχεία ταυτοποίησης (ταυτότητα, διαβατήριο) και λογαριασμούς κοινής ωφελείας.

Οι τράπεζες συμβουλεύουν τους πελάτες τους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην ανταποκρίνονται σε παρόμοιες τηλεφωνικές κλήσεις.

Αν κάποιος θεωρεί ότι έχει πέσει θύμα σχετικής απόπειρας εξαπάτησης, θα πρέπει να επικοινωνήσει άμεσα με την υπηρεσία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης της τράπεζάς του.

Νέα μέτρα προστασίας

Στο πλαίσιο των αυξανόμενων επιθέσεων σε πελάτες τους, ειδικά μετά το ξέσπασμα της κρίσης του κορωνοϊού, οι τράπεζες λαμβάνουν επιπλέον μέτρα για την προστασία τους.

Για παράδειγμα, η Alpha Bank για την προστασία σας από απόπειρες phishing/ηλεκτρονικής απάτης αυξάνει την ασφάλεια του e-Banking σας και πλέον ζητά την εισαγωγή myAlpha Code μετά από κάθε είσοδο στο myAlpha Web.

Εκτός κι αν η είσοδος στην υπηρεσία γίνεται με χρήση τετραψήφιου κωδικού PIN ή αναγνώρισης αποτυπωμάτων - προσώπου από τη συσκευή σας.

Από την πλευρά της η Eurobank συνδυάζει το e-banking και το mobile banking για την ολοκλήρωση μίας συναλλαγής.

Ειδικότερα, από τις 18/11/2019 η ισχυρή ταυτοποίησή σας για τις online συναλλαγές σας θα γίνεται και μέσα από το Eurobank Mobile App.

Θα λαμβάνετε ειδοποίηση στο κινητό σας, αρκεί να έχετε ταυτοποιήσει τη συσκευή σας μέσω του Eurobank Mobile App.

Έτσι θα ολοκληρώνετε τις συναλλαγές σας εύκολα και γρήγορα, χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση κωδικού μίας χρήσης.

Ανάλογο μέτρο εφαρμόζει και η Τράπεζα Πειραιώς, αποστέλλοντας ειδοποίηση στο κινητό του πελάτη, ο οποίος μέσω της mobile εφαρμογής δίνει έγκριση για συναλλαγή που εκτελείται μέσω e-banking.