A- A+
Νέα κρούσματα e-απάτης με λεία καταθέσεις - Πώς την πάτησαν τα θύματα

Οι ηλεκτρονικοί ληστές ξαναχτύπησαν και μέσα σε λίγες ώρες κατάφεραν να κλέψουν τραπεζικές καταθέσεις, από τα ανυποψίαστα θύματα.

Πρόκειται για χρήστες των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής που δεν είναι εξεικοιωμένοι με αυτές, με αποτέλεσμα να κάνουν τραγικά λάθη και οι καταθέσεις τους κάνουν φτερά.

Τα τελευταία περιστατικά

Τις προηγούμενες ημέρες καταγράφηκαν τρία περιστατικά απάτης. Οι e-ληστείες έγιναν με τις ακόλουθες μεθόδους:

- Υποκλοπή στοχείων με e-mail

Η πρώτη περίπτωση αφορά την αποστολή παραπλανητικού e-mail, με υποτιθέμενο αποστολέα την τράπεζα συνεργασίας του θύματος.

Στο μήνυμα ο δράστης καλούσε το θύμα, επικαλούμενους σοβαρούς λόγους, να αλλάξει τους κωδικούς e-banking.

Ωστόσο το link τον μετέφερε απατηλή ιστοσελίδα που έμοιαζε πολύ με το e-banking της τράπεζας, κάτι που δεν έγινε αντιληπτό από το θύμα, το οποία πληκτρλόγησε εκεί τα στοιχεία εισόδου στην υπηρεσία.

Αμέσως αυτά περιήλθαν στην κατοχή των δραστών, οι οποίοι έμαθαν και το extra PIN που αποστέλλει η τράπεζα για τη διενέργεια μίας συναλλαγής, είτε με πληκτρολόγησή στην απατηλή ιστοσελίδα ή ζητώντας από το θύμα να τους το πει.

Τελικά είχαν στην κατοχή όλα τα στοιχεία για να διενεργήσουν συναλλαγή. Έτσι, μετέφεραν το ποσό των 1.011 ευρώ σε άλλο λογαριασμό, που ήλεγχαν οι ίδιοι.


Δίδαγμα: Δεν ακολουθούμε link που μας έστειλαν στο e-mail; τα οποία μας οδηγούν στο e-banking της τράπεζάς μας. Θα πρέπει να μπαίνουμε από διαφορετικό περιηγητή στην σελίδα της τράπεζας και από εκεί να κάνουμε το ο,τιδήποτε.

Φυσικά δεν απακαλύπτουμε σε κανένα τους κωδικούς ασφαλείας που αποστέλλονται στο κινητό μας με SMS από την τράπεζα.



- Απάτη με υποτιθέμενη μεταφορά περισσότερων χρημάτων στο θύμα για κάτι που πουλάει

Οι δράστες επικοινώνησαν τηλεφωνικά στον ιδιοκτήτη επιχείρησης, ζητώντας να αγοράσουν προϊόντα αξίας 350 ευρώ.

Ο ιδιοκτήτης τους έδωσε το λογαριασμό του για να καταθέσουν τα χρήματα.

Ακολούθως οι δράστες έστειλαν στο θύμα ηλεκτρονικά ένα πλαστό αποδεικτικό κατάθεσης, στο οποίο αναφερόταν ότι κατά λάθος μεταφέρθηκαν στο λογαριασμό του θύματος 3.500 ευρώ αντί για τα 350 ευρώ που έπρεπε να πληρωθούν.

Ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης το πίστεψε και μετέφερε στο λογαριασμό των δραστών τα επιπλέον των 350 ευρώ χρήματα στο λογαριασμό που του υπέδειξαν οι δράστες. Δηλαδή 3.150 ευρώ.

Έκτοτε τα χρήματα αυτά έκαναν φτερά, διότι το πιστοποιητικό της κατάθεσης ήταν πλαστό.

Ανάλογη περίπτωση είχε καταγραφεί πριν λίγα χρόνια με πρατηριούχο καυσίμων. Δείτε εδώ την ιστορία


Δίδαγμα: Ένα παραστατικό της μεταφοράς που έγινε, το οποίο μας στέλνει ο αγοραστής δεν αποτελεί απόδειξη της συναλλαγής. Για την επιβεβαίωση θα πρέπει να ελέγχουμε το λογαριασμό μας.



- Αποκάλυψη στοιχείων κάρτας και κωδικούς εισόδου στο e-banking

Το θύμα δέχεται τηλεφώνημα από κάποιον που ενδιαφερόταν για ένα προϊόν που διέθετε προς πώληση μέσω αγγελίας. Πρόκειται για ένα τρακτέρ.

Στο πλαίσιο της συνομιλίας θύματος και δραστών με ηλεκρονικά μηνύματα, ο υποτιθέμενα ενδιαφερόμενος για το τρακέρ, έπεισε τον πωλητή να του δώσει τον αριθμό της τραπεζικής του κάρτας και τους προσωπικούς κωδικούς του e-banking, υποτίθεται για να κάνει τη μεταφορά..

Ενδεχομένως το θύμα να τους αποκάλυψε και τον κωδικό ασφαλείας που απεστάλη στο κινητό του.

Έτσι, οι δράστες είχαν όλα τα στοιχεία για να μεταφέρουν σε άλλον λογαριασμό 10.000 ευρώ!


Δίδαγμα: Ποτέ δεν δίνουμε σε τρίτο στοιχεία που δεν πρέπει να αποκαλύπτουμε σε κανένα, όπως οι κωδικοί εισόδου στο e-banking ή ο αριθμός της κάρτας μας.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε αν θέλουμε να πουλήσουμε κάτι είναι να δώσουμε στον ενδιαφερόμενο το λογαριασμό IBAN της τράπεζάς μας και τίποτε άλλο.

Και φυσικά να ελέγξουμε αν έγινε οποιαδήποτε κατάθεση στο λογαριασμό μας.