A- A+
ΜΜΜ: Προς ενιαίο εισιτήριο €1,20, μηνιαία κάρτα €30 ευρώ και κόμιστρο μέσω κινητού
Μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων και εφαρμογή νέων τρόπων e-πληρωμής των κομίστρων εξετάζει το υπουργείο Μεταφορών για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). Οι αλλαγές που συζητούνται.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα της Κυριακής», ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) εξετάζει την πιλοτική μείωση των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής, στο πλαίσιο της ευρύτερης ανασυγκρότησης του συστήματος που θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

«Πυρήνας» των αλλαγών θα είναι η ευρεία αναδιάρθρωση των δρομολογίων στην κατεύθυνση τόσο των συνδυασμένων μεταφορών, με έμφαση στις μετεπιβιβάσεις από τα οδικά μέσα στα μέσα σταθερής τροχιάς, όσο και της πύκνωσης των δρομολογίων, όπου αυτό απαιτείται.

Οι νέες τιμές

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος της Κυριακής», διερευνάται η μείωση της τιμής τόσο του απλού κομίστρου όσο και της μηνιαίας κάρτας.

Στο επίκεντρο βρίσκεται το απλό εισιτήριο για όλα τα μέσα διάρκειας 90 λεπτών και αξίας 1,40 ευρώ σήμερα.

Αν και η μείωση δεν έχει κλείσει, εκτιμάται ότι είναι πιθανόν η τιμή του να πέσει στα 1,20 ευρώ, καταργώντας αυτόματα το απλό εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ των 1,20 ευρώ και δημιουργώντας ένα ενιαίο κόμιστρο που θα υπηρετήσει τις ανάγκες του νέου πλέγματος των δρομολογίων.

Η μηνιαία κάρτα

Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, διερευνάται η μείωση της τιμής της μηνιαίας κάρτας για όλα τα μέσα η οποία σήμερα κοστίζει 45 ευρώ.

Ενα σενάριο που μένει να επιβεβαιωθεί μιλάει για μείωση της τιμής της σε 30 ευρώ.

Αν αυτή η αλλαγή πραγματοποιηθεί, τότε εκτιμάται ότι θα καταργηθεί η μηνιαία κάρτα των 20 ευρώ που ισχύει μόνο για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ και θα υπάρχει ένα και μοναδικό μηνιαίο πάσο για όλα τα μέσα στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των δρομολογίων.

Εισιτήριο από το... κινητό

Εκσυγχρονισμός θα επέλθει στην αγορά του κομίστρου μέσω mobile payment. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΑΣΑ ετοιμάζει ψηφιακή εφαρμογή μέσω της οποίας οι επιβάτες θα μπορούν από το κινητό τους να αγοράσουν και να ακυρώσουν τα εισιτήριά τους.

Μέσω του app, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζεται για λειτουργικά Αndroid και iOS, οι επιβάτες θα μπορούν τόσο να προμηθευτούν όλους τους τύπους κομίστρου όσο και να επιλέξουν κι άλλες υπηρεσίες, όπως βέλτιστη διαδρομή κτλ.

Η κινητή εφαρμογή θα είναι συνδεδεμένη είτε με τον τραπεζικό λογαριασμό του χρήση είτε με λογαριασμό Paypal, οι οποίοι θα χρεώνονται για τις αγορές. Μάλιστα θα υπάρχει χρονοκαθυστέρηση στην ενεργοποίηση του κομίστρου προκειμένου να αποφευχθεί το φαινόμενο της αγοράς του εισιτηρίου εν κινήσει, την ώρα του ελέγχου από τους ελεγκτές.

Ψιλικατζίδικα - περίπτερα

Εν τω μεταξύ μια άλλη καινοτομία που αναμένεται να απλοποιήσει την καθημερινότητα των επιβατών θα είναι η δυνατότητα πώλησης προϊόντων κομίστρου από το ίδιο δίκτυο λιανικής που χρησιμοποιούν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, δηλαδή τα ψιλικατζίδικα και τα περίπτερα.

Μέσω χιλιάδων σημείων λιανικών πωλήσεων το επιβατικό κοινό θα μπορεί να αγοράσει εισιτήρια τα οποία θα έχουν τη μορφή της γνωστής απόδειξης από θερμικό χαρτί.

Στην απόδειξη θα αναγράφονται το κόστος του κομίστρου, η ώρα έκδοσής του και ένας μοναδικός QR κώδικας, ο οποίος θα ελέγχεται από τους ελεγκτές.

Το εισιτήριο θα έχει μια περίοδο χάριτος 10 λεπτών, μετά την πάροδο των οποίων θα ξεκινά να ισχύει.

Επίσης από το ίδιο δίκτυο εκτιμάται ότι θα «φορτίζουν» με χρήματα τις ηλεκτρονικές τους κάρτες από το 2016 και μετά, όταν το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι πραγματικότητα. Ετσι ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι θα απαλλαγεί από το φαινόμενο των πλαστών εισιτηρίων.