A- A+
Έρχεται νέα πλατφόρμα για την επιδότηση πάγιων δαπανών πληττόμενων επιχειρήσεων

Προ των πυλών βρίσκεται η ενεργοποίηση μίας νέας δράσης που θα επιδοτεί τις πάγιες δαπάνες επιχειρήσεων που δεν μπορούν να τις καλύψουν με τα έσοδά τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, προς το τέλος Φεβρουαρίου ή αρχές Μαρτίου αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση που θα ορίζει τα κριτήρια στήριξης των επιχειρήσεων και τα ποσοστά επιχορήγησης.

Η κεντρική ιδέα

Στο πλαίσιο της δράσης, αναμένεται να δημιουργηθεί νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας το υπουργείο Οικονομικών θα συλλέγει τις αναγκαίες πληροφορίες.

Στην πλατφόρμα, όπως και στην εφαρμογή «Τα Έσοδά μου» στο mybusinessuport, οι επιχειρήσεις θα εισάγουν μία σειρά από έξοδα, στη βάση των κωδικών του εντύπου Ε3.

Πρόκειται για πάγια έξοδα, όπως μισθοί, ενοίκια και λοιπές λειτουργικές δαπάνες.

Ο υπολογισμός της στήριξης

Στη συνέχεια το υπουργείο Οικονομικών θα χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για τον υπολογισμό της στήριξης των επιχειρήσεων.

Ο τύπος αυτός θα υπολογίζει τη στήριξη ως εξής:

Έσοδα επιχείρησης μείον έξοδα επιχείρησης μείον ενισχύσεις που έχει λάβει η επιχείρηση μετά την πανδημία.

Εφόσον το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, δηλαδή δεν καλύφθηκαν οι πάγιες δαπάνες από τα έσοδα και την κρατική ενίσχυση, η επιχείρηση θα μπαίνει στο πρόγραμμα.

ADVERTISEMENT

Η μορφή της αποζημίωσης

Στη συνέχεια το κράτος θα έρχεται να καλύπτει ένα ποσοστό των ζημιών, με ανώτατο όριο το 70% για μεσαίες επιχειρήσεις και το 90% για πολύ μικρές επιχειρήσεις.

Ακόμη δεν έχει αποφασιστεί ποια θα είναι η μορφή της ενίσχυσης. Με βάση το πρώτο σενάριο τα χρήματα θα πιστώνονται απευθείας στο λογαριασμό της επιχείρησης.

Αν όμως δεν υπάρχουν τα σχετικά δημοσιονομικά περιθώρια, η καταβολή μπορεί να γίνει ως εξής:

- 50% της ενίσχυσης σε μετρητά

- 50% της ενίσχυσης με συμψηφισμό φορολογικών οφειλών