A- A+
Ανοίγει ο δρόμος για τη χρήση φυσικού αερίου στα ΙΧ - Το κόστος μετατροπής
Ανοίγει ο δρόμος για το άνοιγμα της αγοράς φυσικού αερίου για χρήση ως καυσίμου κίνησης σε αυτοκίνητα, μετά την υπογραφή των σχετικών υπουργικών αποφάσεων. Το κόστος μετατροπής θα πέσει.

Οι οδηγοί έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέξουν και την κίνηση με φυσικό αέριο το οποίο είναι το φθηνότερο καύσιμο που διατίθεται αυτή τη στιγμή στην αγορά, με χαμηλότερο τίμημα ακόμη και με το υγραέριο.

Με την απόφαση που υπογράφηκε καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο θα καταστεί δυνατή η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την κίνηση των αυτοκινήτων αλλά και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου.

Η μετατροπή του ΙΧ

Πλέον ανοίγει ο δρόμος για τον πολλαπλασιασμό των συνεργείων που θα αναλαμβάνουν την εγκατάσταση του kit φυσικού αερίου, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει στη μείωση του σχετικού κόστους, που σήμερα κυμαίνεται μεταξύ 3.000 και 5.000 ευρώ.

Αυτό είναι και το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του υγραερίου σε σχέση με το φυσικό αέριο, το οποίο προϋποθέτει από τον ιδιοκτήτη να προχωρήσει σε μία δαπάνη της τάξης των 800 - 1.000 ευρώ περίπου, δηλαδή σχεδόν στο 1/5 του αντίστοιχου κόστους μετατροπής για το φυσικό αέριο.

Ωστόσο, με τον πολλαπλασιασμό των συνεργείων και με δεδομένη τη χαμηλότερη τιμή του φυσικού αερίου, οι ισορροπίες αναμένεται να αλλάξουν.

Το κόστος του καυσίμου

Ένα κιλό CNG κοστίζει περίπου 1 ευρώ. Με ένα 1 kg καυσίμου μπορεί ένα μεσαίου/μεγάλου κυβισμού ΙΧ να διανύσει περίπου 15 χιλιόμετρα.

Αυτό σημαίνει ότι με 6,7 ευρώ μπορεί κάποιος να διανύσει περίπου 100 χιλιόμετρα.

Στα πιο μικρά αυτοκίνητα, το κέρδος είναι μεγαλύτερο, σχεδόν διπλάσιο (απαιτούν περίπου 4kg/100 χλμ.). Η ίδια απόσταση μπορεί να διανυθεί με 3 - 4 ευρώ.

Νέα πρατήρια

Ένα ακόμη μειονέκτημα του φυσικού αερίου σε σχέση με το υγραέριο είναι και ο μικρός αριθμός πρατηρίων.

Το θέμα θα αντιμετωπιστεί από τη ΔΕΠΑ, η οποία έχει προγραμματίσει επέκταση του δικτύου πρατηρίων υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Εξάλλου, οι δεξαμενές με το νέο καύσιμο θα πρέπει να ελέγχονται ανά 48 μήνες μετά την πρώτη εγκατάσταση ενώ το όχημα θα πρέπει υποχρεωτικά να περνά από έλεγχο σε περίπτωση που υπάρξει εμπλοκή σε ατύχημα. Η διάρκεια «ζωής» της δεξαμενής του καυσίμου ορίζεται στα 20 χρόνια.

Επίσης, όπως αναφέρεται, το αυτοκίνητο που θα αλλάξει καύσιμο, θα περνάει υποχρεωτικά από έλεγχο ΚΤΕΟ.