A- A+
Αυτός είναι ο νέος χάρτης του μετρό της Αθήνας με την προσθήκη της γραμμής 4
Σε πέντε στάδια θα γίνει η υλοποίηση της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθηνών από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή. Θα δημοπρατηθεί τον Δεκέμβριο.

Στο τέλος του έτους θα ξεκινήσει το πρώτο στάδιο που αφορά την προεπιλογή, ενώ οι προσφορές θα υποβληθούν το φθινόπωρο του 2015. Υπολογίζεται πως το πρώτο τμήμα θα ολοκληρωθεί επτά χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης.

Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 3,3 δισ. ευρώ, ενώ το κόστος του πρώτου τμήματος διαμορφώνεται στο 1,2 δισ. ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα συμβάλει στη χρηματοδότηςη του έργου, ενώ τα υπόλοιπα κονδύλια θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ.

Η νέα γραμμή

Η νέα γραμμή 4 θα έχει συνολικό μήκος 32 χλμ., θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς και θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό, με θύρες επί των αποβαθρών, με ασύρματο σύστημα σηματοδότησης τύπου CBTC, εξελιγμένα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας κ.λπ.

Ειδικά το πρώτο τμήμα Άλσος Βεΐκου - Γουδή περιλαμβάνει 11,7 χιλιόμετρα και 14 σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφ. Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 1,2 δισ. ευρώ και η δημοπράτηση θα είναι με κατ' αποκοπήν τίμημα και με το κλειδί στο χέρι ως ολοκληρωμένο έργο περιλαμβανομένων και 17 συρμών.

Μετεπιβίβαση

Η νέα γραμμή, στο σύνολό της, θα εξυπηρετεί περίπου 530.000 επιβάτες την ημέρα (220.000 κατά την πρώτη φάση του έργου) και θα αποφεύγονται 91.000 μετακινήσεις Ι.Χ. την ημέρα (53.000 κατά την πρώτη φάση).

Με τη γραμμή 4 επιτυγχάνεται αύξηση της δικτύωσης του μετρό με συνολικά πέντε σταθμούς μετεπιβίβασης (προστίθενται οι σταθμοί μετεπιβίβασης σε Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμό) με τις γραμμές 1, 2 και 3.

Επιπλέον, ανακουφίζει υφιστάμενους σταθμούς μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού (κυρίως το Σύνταγμα που είναι ήδη στα όριά του όσον αφορά την ασφαλή διακίνηση των επιβατών στις αποβάθρες.

Το δεύτερο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό θα είναι η επέκταση από Γουδή μέχρι Μαρούσι, ενώ το τρίτο τμήμα θα είναι η διακλάδωση από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Άνω Ηλιούπολη.

Στο τέταρτο στάδιο θα κατασκευαστεί η επέκταση από το Άλσος Βεΐκου μέχρι τον Περισσό για διασύνδεση με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, ενώ στο τελευταίο στάδιο θα γίνει η επέκταση Μαρούσι - Εθνική Οδός στο ύψος της διασταύρωσης προς την Κηφισιά.

Η νέα γραμμή 4 του μετρό

Κάντε κλικ πάνω στο χάρτη για μεγέθυνση