A- A+
Visa: Στα 43,2 δισ. ευρώ η παραοικονομία στην Ελλάδα – Δυνατή η μείωση με τη χρήση καρτών
Στο 24% του ΑΕΠ διαμορφώνεται το μέγεθος της παραοικονομίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με την τελευταία σχετική έρευνα της Visa Europe, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 43,2 δισ. ευρώ. Πώς μπορεί να μειωθεί.

Σε σύγκριση με το μέσο όρο της Ευρώπης που διαμορφώνεται στο 18,5% του ΑΕΠ, τα μεγέθη της «μαύρης» οικονομίας στην Ελλάδα είναι υψηλότερα κατά 30%.

Ο Νίκος Καμπανόπουλος, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής, Ελλάδα, Βουλγαρία & Κύπρος, Visa Europe, δήλωσε ότι στη χώρα μας το ποσοστό αυτό παρουσιάζει μικρή μεταβολή τα τελευταία χρόνια, καθώς δεν έχει σημειωθεί ο κατάλληλος ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών συναλλαγών που θα συμβάλει στην κάμψη του μεγέθους της παραοικονομίας.

Οι online αγορές


Όσον αφορά τις online αγορές, η έρευνα της Visa Europe έδειξε ότι υπάρχει σχέση ανάμεσα στον αριθμό των καταναλωτών που πραγματοποιούν online αγορές και στο μέγεθος της παραοικονομίας.

Πιο συγκεκριμένα, την περίοδο 2010-2012 ο αριθμός των online καταναλωτών αυξήθηκε κατά 8%, ενώ η παραοικονομία μειώθηκε κατά 1,4% του ΑΕΠ.

Η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει τις περισσότερες Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις στην υιοθέτηση μέτρων κατά της παραοικονομίας.

«Καθώς υπάρχει κοινή αντίληψη ότι τα μετρητά τροφοδοτούν την παροικονομία, αναμένουμε αύξηση των πρωτοβουλιών που θα στοχεύουν στην αντικατάσταση των μετρητών με ηλεκτρονικές πληρωμές» τόνισε ο κ. Καμπανόπουλος.

Κίνητρα για τις κάρτες

Σύμφωνα με τη Visa, η παροχή κινήτρων προς τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις ώστε να επιλέγουν για τις συναλλαγές κάρτες πληρωμών έναντι μετρητών θα λειτουργούσε προς όφελος του κράτους και της εθνικής οικονομίας.

Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να δοθούν φορολογικές ελαφρύνσεις εφόσον η χρήση καρτών ξεπερνά συγκεκριμένο ποσοστό του προσωπικού εισοδήματος.

Όπως επίσης θα μπορούσε να υπάρχει μείωση ΦΠΑ με τη χρήση καρτών πληρωμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων ή για συγκεκριμένο χρόνο.

Ταυτόχρονα, διευρύνονται τα σημεία αποδοχής ηλεκτρονικών πληρωμών (π.χ. σε χώρους εστίασης, περίπτερα, mini markets, μέσα μεταφοράς, κλπ) και αναβαθμίζονται σταδιακά ώστε να αποδέχονται πληρωμές μέσω νέων τεχνολογιών (π.χ. ανέπαφες κάρτες, κινητά, κλπ.).