A- A+
Mastercard: Γιατί αλλάζουν καταναλωτικές συνήθειες τα Χριστούγεννα οι Ελληνες
Σε πείσμα των καιρών, οι Έλληνες θα παραμείνουν και φέτος πιστοί στο πνεύμα των Χριστουγέννων, σύμφωνα με την 15η έρευνα MasterCard Barometer, άλλάζοντας τις καταναλωτικές τους συνήθειες.

Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, ο βασικός λόγος, για τον οποίο 8 στους 10 καταναλωτές αλλάζουν καταναλωτική συμπεριφορά στις γιορτές, είναι η αδυναμία τους να αντισταθούν στο να αγοράζουν δώρα για τους αγαπημένους τους.

Παρά τις ευρύτερες συνθήκες και μια ελαφρώς πτωτική τάση σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν πως οι Έλληνες εξακολουθούν να τιμούν το πνεύμα των Χριστουγέννων.

Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν ένας στους δύο (47%) καταναλωτές δηλώνει πως η καταναλωτική του συμπεριφορά διαφοροποιείται την περίοδο των εορτών.

Ο βασικότερος λόγος για 8 στους 10 καταναλωτές είναι η αγάπη και το πνεύμα γενναιοδωρίας των Χριστουγέννων που διαλύουν κάθε σχετικό ενδοιασμό.

Άντρες και γυναίκες

Όσον αφορά στις διαφοροποιήσεις μεταξύ των δύο φύλων, οι γυναίκες εμφανίζονται πιο ‘επιρρεπείς’ συγκριτικά με τους άνδρες στην αλλαγή αγοραστικών συνηθειών κατά τις γιορτές, με το 50% να απαντά θετικά στη σχετική ερώτηση.

Επιπλέον και εξετάζοντας τις αγοραστικές συμπεριφορές των διαφορετικών ηλικιακών ομάδων, η έρευνα αποκαλύπτει πως οι νεότερης ηλικίας καταναλωτές (18-44) είναι εκείνοι που θεωρούν περισσότερο (54%), πως τα Χριστούγεννα είναι μία περίοδος που αξίζει να αλλάξουν τον οικονομικό τους προγραμματισμό, προκειμένου να εκφράσουν την αγάπη τους, χαρίζοντας δώρα στα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Δεδομένων των δύσκολων συνθηκών, οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως φέτος θα κινηθούν σε ένα σχετικώς συγκρατημένο καταναλωτικό πλαίσιο, με σχεδόν 1 στους 2 (48%) να απαντά πως θα αγοράσει μόνο τα απαραίτητα αναφορικά με τα δώρα και τις εορταστικές προμήθειες.

Προσφορές και εκπτώσεις

Ένα πολύ σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων θα καταφύγει, επίσης, σε αγορά ειδών σε προσφορά ή/και σε εκπτωτικά καταστήματα (30%).

Αξίζει να σημειωθεί ακόμη, πως 12% των καταναλωτών είτε θα χαρίσουν δώρα φτιαγμένα από τους ίδιους είτε θα πραγματοποιήσουν τις σχετικές αγορές τους στο διαδίκτυο με σκοπό να πετύχουν καλύτερες τιμές αλλά και μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας, οι γυναίκες είναι εκείνες που σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες έκπτωσης αλλά και τις προσφορές (33%) σε μεγαλύτερο ποσοστό από τους άνδρες, οι οποίοι κλίνουν ελαφρώς περισσότερο προς τη διαδικτυακή αγορά (6%) σαν πιθανή λύση στην αναζήτηση καλύτερων τιμών.

Τέλος, οι νεότεροι καταναλωτές (18-34) δηλώνουν σε μεγαλύτερο βαθμό, πως θα ικανοποιήσουν τις Χριστουγεννιάτικες ανάγκες τους σε δώρα και προμήθειες, είτε καταφεύγοντας στις διαθέσιμες προσφορές/εκπτώσεις (36%), είτε πραγματοποιώντας τις αγορές τους στο διαδίκτυο (11%).

Κατηγορίες δώρων

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως όπως και τις τρεις προηγούμενες χρονιές, πρώτη επιλογή δώρων αποτελούν τα είδη ένδυσης/υπόδησης, σε ποσοστό σχεδόν ίδιο με τη περσινή χρονιά, αρκετά όμως χαμηλότερο από τις προηγούμενες (28% το 2011 από 27% το 2011).

Ακολουθούν και φέτος τα παιχνίδια για τα παιδιά (21%), αλλά και τα βιβλία (11%) με ελαφρώς ενισχυμένα ποσοστά. Παράλληλα, ελαφρώς αυξητική είναι η τάση και στο ποσοστό εκείνων που θα επιλέξουν να μη προσφέρουν δώρα (25%) τα φετινά Χριστούγεννα.

Σε σχέση με το αντρικό κοινό, σημαντικά υψηλότερο είναι το ποσοστό των γυναικών που σκοπεύουν να δωρίσουν ρούχα/αξεσουάρ και υποδήματα (32%), ενώ παράλληλα καταγράφεται και μια ενδιαφέρουσα τάση των γυναικών προς τα χειροποίητα προϊόντα.

Επίσης και αναφορικά με τις ηλικιακές διαφοροποιήσεις, το κοινό ηλικίας 18-34 φαίνεται πως προσανατολίζεται περισσότερο σε ρούχα/αξεσουάρ/υποδήματα (33%) ή ποτά & είδη καπνού (14%) σαν πιθανά δώρα, ενώ για τους πιο ώριμους ερωτηθέντες (34-45) πρώτη επιλογή δώρων αποτελούν τα βιβλία (31%).