XΑυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας.
Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μάθε περισσότερα OK
 
 
 
Νέα προϊόντα
Public: Tablets & Laptop με 20% όφελος με κάρτες Eurobank
yellow: Οικιακές συσκευές με κέρδος 20% στη Media Markt
Mastercard: Φθινοπωρινές κληρώσεις για τους κατόχους καρτών της
Aegean Airlines: Πτήσεις για Μάλτα με έκπτωση ως 40%
Euroworld: Ταξίδια με 5% Επιστροφή με κάρτες Eurobank
e-fresh σούπερ μάρκετ: Δωρεάν παράδοση έως τις 11 το βράδυ
Alpha Bonus: Κινητά με δώρο έως 80.000 πόντους
 
Δείτε όλα τα νέα προϊόντα
Εργαλεία Υπολογισμού
Newsletter
Εγγραφείτε στο site για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα προϊόντα των τραπεζών και να μένετε ενημερωμένοι για ευκαιρίες που υπάρχουν στον τραπεζικό κλάδο πατώντας εδώ

Image Map

Οικονομία
Visa: Πτώση ρεκόρ της κατανάλωσης στην Ελλάδα στο α΄ τρίμηνο
Τελευταία ενημέρωση: 31/05/2012 22:27

Τη μεγαλύτερη ετήσια πτώση σε ολόκληρη την ΕΕ σημείωσε στο α΄ τρίμηνο του 2012 η καταναλωτικά δαπάνη στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Visa.

Συγκεκριμένα, στην ελληνική οικονομία πα΄ρατηρείται μία απότομη μείωση της κατανάλωσης, η οποία υπολογίζεται στο -12,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Πρόκειται μακράν για τη χειρότερη επίδοση μεταξύ όλων των χωρών της ΕΕ. Την Ελλάδα ακολουθούν οι υπόλοιπες μνημονιακές χώρες.

Συγκεκριμένα, καταγράφονται συνεχείς μειώσεις της καταναλωτικής δαπάνης τόσο στην Ιρλανδία (-5,1%), όσο και στην Πορτογαλία (-4,1%).

Το βαρόμετρο της Visa

Η καταναλωτική δαπάνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποχώρησε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012 σημειώνοντας πτώση 0,2% για τα 27 κράτη-μέλη συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Παρά το γεγονός ότι η συνολική εικόνα για την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ήταν ενθαρρυντική, σημειώθηκε αύξηση σε δεκαπέντε κράτη-μέλη.   

Η μικρή υποχώρηση που κατέγραψε η καταναλωτική δαπάνη το πρώτο τρίμηνο του 2012, επιβεβαίωσε την πτωτική τάση η οποία παρατηρείται από τα μέσα του 2011.

Η χειρότερη επίδοση από το 2009

Η μείωση που καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο, αντιπροσωπεύει τη στασιμότητα που προηγήθηκε, καθώς και τη χαμηλότερη επίδοση για την περιοχή από την εποχή που αναδύθηκε από την ύφεση στα τέλη του 2009.    

Τα στοιχεία που αφορούν τις μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίασαν μεικτή εικόνα για την καταναλωτική δαπάνη.

Η Γαλλία κατέγραψε συγκρατημένη αύξηση της τάξεως του 2,0% σε ετήσια βάση, η οποία όμως αντισταθμίστηκε από τις μειώσεις που σημειώθηκαν στη Γερμανία (-1,0 %), στην Ιταλία (-1,2%) και από μια ελάχιστη μείωση στην Αγγλία (-0,1%).  

Άνοδος στην Ανατολική Ευρώπη

Η καταναλωτική συμπεριφορά στην Ανατολική Ευρώπη αφήνει χώρο για περισσότερη αισιοδοξία.

Τα ποσοστά αύξησης που σημείωσαν η Λιθουανία και η Σλοβενία ήταν διψήφια, ενώ η Εσθονία, η Λετονία, η Πολωνία και η Σλοβακία σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση των δαπανών των νοικοκυριών. 

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012, με εξαίρεση την Λετονία, όλες οι παραπάνω χώρες κατέγραψαν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο.

Τι είναι το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο

Το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταναλωτικής Δαπάνης της Visa βασίζεται στην πραγματική δαπάνη και όχι σε εκτιμήσεις, ενώ τα δεδομένα προσαρμόζονται ώστε να αντανακλούν τα στοιχεία καρτών Visa, τις προτιμήσεις των καταναλωτών και τον πληθωρισμό.

Σε αντίθεση με άλλους δείκτες ή έρευνες που βασίζονται σε εκτιμήσεις για συγκεκριμένους τομείς, το Βαρόμετρο αντικατοπτρίζει την πραγματική καταναλωτική δαπάνη στην Ε.Ε. λόγω της αυξανόμενης προτίμησης των καταναλωτών για ηλεκτρονικές πληρωμές, δεδομένου ότι στην Ευρώπη €1 στα €7 δαπανάται με τη χρήση προϊόντων της Visa.

Ο Philip Symes, Chief Financial Officer της Visa Europe δήλωσε:

«Παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των 27 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής ‘Ένωσης κατέγραψαν αύξηση καταναλωτικής δαπάνης κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012, η τάση που επικράτησε χαρακτηρίζεται υποχωρητική.

Ένα δεύτερο τρίμηνο χωρίς αύξηση αναδεικνύει τις πιέσεις που δέχονται οι καταναλωτές, ενώ η εικόνα αυτή κρύβει σημαντικές αποκλίσεις στο οικονομικό περιβάλλον των επιμέρους χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Επιστροφή
blog comments powered by Disqus
Διαβάστε επίσης
Φρενάρουν οικοδομή και αγορά αυτοκινήτου - Τι δείχνουν τα στοιχεία για το 2019 28/08/2019 08:17
Αύξησαν τις επενδύσεις σε ακίνητα και αυτοκίνητα το 2018 οι Ελληνες - Τα στοιχεία 20/02/2019 13:54
Το ευρώ έγινε 20 χρονών! Τα οφέλη από τη δημιουργία του κοινού νομίσματος 07/01/2019 09:52
Οι φτωχότεροι Έλληνες έχασαν πάνω από το μισό τους εισόδημα από το 2009 21/11/2018 11:31
Κακό για τη χώρα θεωρεί το 30% των Ελλήνων το ευρώ - Ευρωβαρόμετρο 20/11/2018 15:10
Δεν κόβονται οι συντάξεις από 1/1 - Πράσινο φως από το Euro Working Group 15/11/2018 13:37
Ανοίξτε εταιρεία online σε 13 λεπτά - Νέα υπηρεσία μίας στάσης 11/07/2018 18:21
Οι Έλληνες έφαγαν 8,3 δισ. ευρώ από τα έτοιμα το 2017 για κατανάλωση! 08/05/2018 08:25
Επιταχύνθηκε η μείωση των ενοικίων στα καταστήματα το 2017 - Πόσο υποχώρησαν 27/11/2017 11:25
Αποποιούνται κληρονομιές ακινήτων για να μην πληρώσουν ΕΝΦΙΑ - Αυξανόμενη τάση 15/03/2017 20:44
Μπορεί να σας ενδιαφέρει
LetsFerry: Νέα υπηρεσία Online κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων - Όλοι οι προορισμοί 17/12/2015 22:28
Πώς να μειώσετε τις δόσεις σας στο μισό 06/12/2009 17:27
Εξοφλήστε τα χρέη των καρτών σας άτοκα! 06/12/2009 17:39
GENIKI Bank: Προνομιακό καταναλωτικό δάνειο για φοιτητές 06/12/2009 13:51
Στο 8,75% το επιτόκιο των πιστωτικών καρτών της Τράπεζας Πειραιώς 06/12/2009 17:40