A- A+
Reuters: Οι πολυεθνικές στην Ελλάδα προετοιμάζονται για ταραχές
Αλλο ένα άρθρο που κάνει λόγο για προετοιμασίες πολυεθνικών εταιρειών που βρίσκονται στην Ελλάδα για το ενδεχόμενο ταραχών σε περίπτωση εξόδου από το ευρώ, δημοσίευσε τη Δευτέρα το πρακτορείο Reuters.

Όπως αναφέρει ο συντάκτης του σχετικού άρθρου, ο βρετανικός όμιλος ηλεκτρικών ειδών Dixons έχει περάσει τις τελευταίες εβδομάδες βάζοντας ρολά ασφαλείας για την προστασία των αποθεμάτων του στα περίπου 100 καταστήματα λιανικής που διαθέτει ανά την Ελλάδα.

Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της εταιρείας Sebastian James, μπορεί ο σχεδιασμός να φαίνεται κινδυνολογικός, αλλά πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για όλα τα ενδεχόμενα.

Την ίδια στιγμή, επισημαίνει το Reuters, την άποψή του φαίνεται να συμμερίζονται πολλοί άλλοι Ευρωπαίοι managers.

Προετοιμασίες για τα πάντα

Καθώς επιδεινώνεται η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, οι εταιρείες προετοιμάζονται για τα πάντα, από κοινωνικές αναταραχές μέχρι και πλήρη κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος, αναφέρει το δημοσίευμα.

Οι προετοιμασίες αυτές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την μεταφορά μετρητών εκτός Ελλάδας κάθε βράδυ, τη μείωση χρεών, την διακοπή πίστωσης σε αφερέγγυους πελάτες, ακόμα και προετοιμασία για μετάβαση στη δραχμή αν η Ελλάδα αναγκαστεί να εγκαταλείψει τη ζώνη του ενιαίου νομίσματος.

Σημειώνεται ότι η Dixons, δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής ηλεκτρικών ειδών στην Ευρώπη, κατέχει τον Κωτσόβολο, ενώ οι πωλήσεις της στην Ελλάδα συνιστούν μόλις το 3% των ετήσιων πωλήσεών της.

Τα λεφτρά έξω κάθε βράδυ

«Οι περισσότερες εταιρείες προετοιμάζονται για το Grexit και έχουν εξετάσει κυρίως ταμειακά ζητήματα και το θέμα των ισοτιμιών», σχολίασε ο Roger Bayly, partner στο τμήμα advisory της KPMG.

Παράλληλα, η Diageo, το όνομα πίσω από το Johnnie Walker whisky και τη Smirnoff έχει αντιδράσει μειώνοντας το μερίδιό της στην ελληνική αγορά, περιορίζοντας τα αποθέματά της, καθώς και βγάζοντας κάθε βράδυ τα μετρητά της στο εξωτερικό.

Η εταιρεία, σύμφωνα πάντα με το Reuters, συγκαλεί εβδομαδιαία meetings με θέμα τον περιορισμό της έκθεσής της στην Ελλάδα, ενώ οι πωλήσεις της συνεχίζουν να καταγράφουν πτωτική πορεία, σύμφωνα με τον CEO της Andy Fennell.