A- A+
Μόλις το 5% των οδηγών επιλέγουν μεικτή ασφάλιση για το ΙΧ τους - Το κόστος και τι καλύπτει
Πολύ μικρό είναι το ποσοστό των ιδιοκτητών ΙΧ που επιλέγουν μεικτή ασφάλιση για το όχημά τους, καθώς δεν ξεπερνά το 5%. Τι επιλέγουν οι Έλληνες.

Από την άλλη πλευρά, ασφαλιστήρια συμβόλαια με τη βασική κάλυψη, δηλαδή την αστική ευθύνη έναντι τρίτων, επιλέγουν 7 στους 10 ιδιοκτήτες ΙΧ.

Επιπλέον, ασφάλιση πυρός και κλοπής προσθέτει στο συμβόλαιό τους το 25% περίπου των οδηγών.

Τέλος, ποσοστό μόλις 5% επιλέγει τη μεικτή ασφάλεια αυτοκινήτου ή «ασφάλιση ιδίων ζημιών.

Οι προαιρετικές καλύψεις

Μπορεί η αστική ευθύνη έναντι τρίτων να είναι η βασική κάλυψη που ορίζει ο νόμος όμως ποιος από εμάς δεν έχει ανάγκη από προαιρετικές καλύψεις;

Από μια οδική βοήθεια όταν την χρειαστούμε, από θραύση κρυστάλλων, από μερική ή ολική κλοπή. Όλοι μας θέλουμε να κάνουμε τη ζωή μας ευκολότερη.

Ποια είναι όμως η πληρέστερη κάλυψη που μπορεί να έχει ένας οδηγός προκειμένου να έχει το κεφάλι του ήσυχο;

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα ακούει στο όνομα μεικτή ασφάλεια αυτοκινήτου και την παρέχουν οι περισσότερες – αν όχι όλες – οι Ασφαλιστικές εταιρείες.

Τι προσφέρει η μεικτή

Μεικτή ασφάλεια αυτοκινήτου ή «ασφάλιση ιδίων ζημιών» σημαίνει ότι το συμβόλαιό σας καλύπτει μαζί με τις ζημιές που θα προκαλέσετε σε ένα τρίτο όχημα και τις ζημιές στο δικό σας αυτοκίνητο.

Αν είστε υπαίτιος/α δηλαδή σε ένα τροχαίο ατύχημα να έχετε τη δυνατότητα να λάβετε αποζημίωση και για τις καταστροφές στο δικό σας όχημα. Τέλειο;

Είναι, ναι, αλλά δεν είναι και τσάμπα. Η συγκεκριμένη ασφάλεια είναι ό,τι πιο "τσιμπημένο" μπορείς να βρεις σε ασφάλεια αυτοκινήτου και συνήθως έρχεται μαζί και με συμμετοχή του ασφαλισμένου στα έξοδα. Έναν όρο που ακούει στο όνομα «απαλλαγή».

Πώς λειτουργεί

Η ασφαλιστική εξαρχής δηλώνει στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο ότι για ζημιές μέχρι για παράδειγμα €500 δεν αποζημιώνει.

Είναι έτσι ευθύνη του ασφαλισμένου να πληρώσει τη ζημιά. Αν πάλι το κόστος ξεπεράσει αυτό το ποσό τότε και πάλι ο ασφαλισμένος το πληρώνει με την ασφαλιστική να αναλαμβάνει τα υπόλοιπα έξοδα.

Η διαφορά με τις λοιπές ασφάλειες του κλάδου είναι ότι στη μεικτή ασφάλεια απαιτείται προασφαλιστικός έλεγχος προκειμένου ο πραγματογνώμονας να εξετάσει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το όχημα ενώ τέτοιες ασφάλειες συνήθως δεν καλύπτουν ζημιές από μεταφερόμενα φορτία, ζημιές από πρόθεση του ασφαλισμένου και ζημιές από τρομοκρατικές ενέργειες.

Η μεικτή ασφάλιση είναι ένα είδος ασφάλισης που συνήθως παρατηρείται σε κατόχους ακριβών μοντέλων αυτοκινήτων, ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων –κυρίως πολυτελείας– απρόσεκτων οδηγών και τέλος σχολαστικών οδηγών που δεν θέλουν να βάζουν το χέρι στην τσέπη κάθε φορά που τρακάρουν ή γρατζουνούν το αυτοκίνητό τους.