A- A+
Ο πληθωρισμός επέστρεψε λόγω φόρων - Πώς να τον «νικήσετε» με τις κάρτες
Στο 1,2% επέστρεψε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο, καθώς τέθηκαν σε εφαρμογή οι νέοι αυξημένοι συντελεστές στους έμμεσους φόρους σε βασικά προϊόντα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ, τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς ο δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 1,2% έναντι μηδενικής μεταβολής το Δεκέμβριο του 2016.

Την ίδια περίοδο, ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 1,5%, από 0,3% τον προηγούμενο μήνα.

Οι μεταβολές ανά κατηγορία

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του ΔΤΚ σε ετήσια βάση προκύπτει από τις αυξήσεις:

- Κατά 1,1% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες και στον καφέ.

Μέρος της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στο ψωμί και στα δημητριακά, κρέατα γενικά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά και στα αποξηραμένα φρούτα και στους ξηρούς καρπούς.

- Κατά 2,5% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.

- Κατά 3,6% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.

- Κατά 4,6% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), οδικές μεταφορές επιβατών και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών.

- Κατά 2,1% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

- Κατά 1,4% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Πού μειώθηκαν οι τιμές

Αντιθέτως, υπήρξε μείωση στους εξής δείκτες:

- Κατά 3,1% της ομάδας Ένδυση και Υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

- Κατά 2,4% της ομάδας Διαρκή αναθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες-υπηρεσίες οικιακής μέριμνας.

- Κατά 0,1% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις παραϊατρικές υπηρεσίες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

- Κατά 1,4% της ομάδας Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές.

Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ - συνδρομητική τηλεόραση.

- Κατά 0,3% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

- Κατά 1,5% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Σε μηνιαία βάση, η μείωση του πληθωρισμού αποδίδεται κυρίως στη σημαντική μείωση, κατά 24,5%, της ομάδας ένδυση-υπόδηση, και διαρκών αγαθών-ειδών νοικοκυριού και υπηρεσιών λόγω των χειμερινών εκπτώσεων.

Ο σύμμαχος των καρτών

Οι καταναλωτές μπορούν να περιορίσουν τις επιπτώσεις του πληθωρισμού, κάνοντας χρήση των χρεωστικών και πιστωτικών τους καρτών, μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης των τραπεζών.

Οι τράπεζες συνεργάζονται με επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες τους να μειώνουν τον ετήσιο προϋπολογισμό τους.

Ανάλογα με την τράπεζα συνεργασίας του καθενός, συμφέρει η χρησιμοποίηση της κάρτας σε συγκεκριμένα καταστήματα.

Με τον τρόπο αυτό οι καταναλωτές μεγιστοποιούν το κέρδος τους.

Οι μεγάλοι συνεργάτες

Οι βασικότεροι συνεργάτες στους οποίους οι τράπεζες προσφέρουν επιβράβευση, είναι οι εξής:

Τα προγράμματα επιβράβευσης

Επιλέξτε την τράπεζα που σας ενδιαφέρει για να δείτε τα χαρακτηριστικά του προγράμματος επιβράβευσης:

- Alpha Bank Bonus. Συλλέγετε bonus πόντους από παντού: Τόσο από τους συνεργάτες της τράπεζας, όσο και από τις λοιπές επιχειρήσεις (εδώ οι πόντοι ανά ευρώ αγοράς είναι λιγότεροι).

Στη συνέχεια οι πόντοι εξαργυρώνονται με προϊόντα / υπηρεσίες ή εκπτώσεις στους συνεργάτες του προγράμματος.

- Eurobank Επιστροφή: Λαμβάνετε επιστροφή σε ευρώ ένα ποσοστό επί των αγορών που κάνετε στους συνεργάτες του προγράμματος.

Τα ευρώ που συγκεντρώνετε εξαργυρώνονται εντός του δικτύου των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, πληρώνοντας λιγότερο ή και καθόλου

- Τράπεζα Πειραιώς Yellow: Συλλέγετε yellow πόντους από παντού: Τόσο από τους συνεργάτες της τράπεζας, όσο και από τις λοιπές επιχειρήσεις (εδώ οι πόντοι ανά ευρώ αγοράς είναι λιγότεροι).

Τα yellows αντιστοιχούν σε συγκεκριμένο ποσό έκπτωσης. Έτσι σε αγορές στους συνεργάτες του προγράμματος, με κάθε εξαργύρωση πληρώνετε λιγότερο ή και καθόλου.

- Εθνική Τράπεζα Go4more: Συλλέγετε πόντους από παντού: Τόσο από τους συνεργάτες της τράπεζας, όσο και από τις λοιπές επιχειρήσεις (εδώ οι πόντοι ανά ευρώ αγοράς είναι λιγότεροι).

Οι πόντοι αντιστοιχούν σε συγκεκριμένο ποσό έκπτωσης. Έτσι σε αγορές στους συνεργάτες του προγράμματος, με κάθε εξαργύρωση πληρώνετε λιγότερο ή και καθόλου.