A- A+
Ετήσιες αγορές 818 ευρώ κάνει πλέον κάθε πολίτης με την κάρτα του - Η σύγκριση με το 2014
Εντυπωσιακή είναι η διείσδυση των ανέπαφων συναλλαγών με κάρτες στην ελληνική αγορά, με την αύξησή τους το 2016 να φτάνει το 1345% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Mastreacrd, μετά την επιβολή των capital controls, η ελληνική αγορά πληρωμών έχει εισέλθει σε νέα εποχή.

Οι προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας την τελευταία διετία, συνέβαλαν στην προσαρμογή και μετεξέλιξη της αγοράς και των συνηθειών των Ελλήνων καταναλωτών στο χώρο των πληρωμών, δημιουργώντας συνθήκες σταδιακής εξοικείωσης με τις ηλεκτρονικές πληρωμές.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Mastercard, την τελευταία διετία έχουν σημειωθεί οι ακόλουθες μεταβολές:

- Ο μέσος αριθμός συναλλαγών κατ΄ έτος σε POS από τις 8 το 2014 έφτασε τις 20 το 2016

- Ο τζίρος με κάρτα ανά πολίτη αυξήθηκε από τα 428 ευρώ το χρόνο σε 818 ευρώ

- Το ποσοστό των συναλλαγών που πραγματοποιείται με κάρτα έφτασε το 15% από 6% το 2014

Διπλασιασμός POS

Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των τερματικών POS διπλασιάστηκε από 150.000 το 2015, σε 300.000 το 2016.

Αντίστοιχα, ο τζίρος αγορών μέσω POS αυξήθηκε κατά 136% τα τελευταία 2 χρόνια, ενώ ο αριθμός καρτών που έχουν εκδοθεί στην ελληνική αγορά έφτασε τα 14,6 εκατομμύρια, αυξημένος κατά 1,8 εκατομμύρια σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Στην ευρεία εξάπλωση της χρήσης καρτών στην Ελλάδα, την πρώτη θέση κατέχουν οι χρεωστικές κάρτες, αποτελώντας το 81% του συνολικού αριθμού ενεργών καρτών σε κυκλοφορία (11,8 εκατ.), με το 1,3 εκατ. εξ’ αυτών να έχουν εκδοθεί μέσα στον τελευταίο χρόνο (2015-2016).

Παράλληλα, ο τζίρος αγορών μέσω POS, κατέγραψε αύξηση της τάξεως του 390%, σε σύγκριση με το 2014.

Οι χρεωστικές κάρτες φαίνεται να κερδίζουν και ποιοτικά τις προτιμήσεις των καταναλωτών, με υψηλά επίπεδα ικανοποίησης και πρόθεσης για χρήση στο μέλλον, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε η Focus Bari για τη Mastercard (2016).

Οι ανέπαφες πληρωμές

Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό του νέου περιβάλλοντος στην αγορά πληρωμών της χώρας σύμφωνα με τη Mastercard, είναι ότι οι Έλληνες επιλέγουν την τεχνολογία ανέπαφων πληρωμών για τις αγορές τους, όπως καταδεικνύουν και τα εντυπωσιακά στοιχεία που προέκυψαν για τη χρονιά που μόλις τέλειωσε.

Ο συνολικός αριθμός καρτών Mastercard ανέπαφης τεχνολογίας, έφτασε τα 4,3 εκατομμύρια το 2016.

Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες αγκάλιασαν τις ανέπαφες πληρωμές με εντυπωσιακό ρυθμό μέσα στο 2016, καθώς οι ανέπαφες συναλλαγές σημείωσαν αύξηση ύψους 1.345% σε σύγκριση με το 2015.

Πού τις χρησιμοποιούν

Η τάση αυτή ενισχύεται περαιτέρω από τον αριθμό των POS ανέπαφων πληρωμών, ο οποίος έφτασε τα 220.000 συνολικά τερματικά την προηγούμενη χρονιά.

Οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν την ταχύτητα, την ευκολία και την αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία που προσφέρουν οι ανέπαφες συναλλαγές.

Η υψηλότερη διείσδυση των ανέπαφων συναλλαγών καταγράφεται στα καταστήματα παιχνιδιών και ειδών hobby (63%), στα φαρμακεία (34%), στα βενζινάδικα (25%), στα καταστήματα τροφίμων και super markets (20%), καθώς και στα καταστήματα ειδών ένδυσης (18%).

Η υπηρεσία Masterpass

Η Mastercard παρουσίασε τον Ιούνιο του 2016 το Masterpass και στην Ελλάδα, μία υπηρεσία που ενσωματώνει τις πλέον ανεπτυγμένες μεθόδους πληρωμών και ασφάλειας, που διατίθενται σήμερα.

Το Masterpass, είναι μία παγκόσμια, διακαναλική, ψηφιακή υπηρεσία πληρωμών για πιστωτικά ιδρύματα, εμπόρους και καταναλωτές, η οποία προσφέρει γρήγορη, ομαλή, συνεπή εμπειρία στην ολοκλήρωση της παραγγελίας (διαδικασία checkout), σε οποιαδήποτε συνδεδεμένη συσκευή.

Το Masterpass είναι πλέον διαθέσιμο σε 6.300 online εμπόρους σε όλη Ελλάδα, προφέροντας γρήγορες και ασφαλείς ψηφιακές αγοραστικές εμπειρίες στους καταναλωτές, ενώ διατίθεται και σε 100.000 εμπόρους ανά την Ευρώπη.

Επιπλέον, το πρώτο ολοκληρωμένο ψηφιακό πορτοφόλι που βασίζεται στην υπηρεσία Masterpass, είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα από το 2016, σε desktop και mobile app εκδόσεις, μέσω του “my Alpha wallet” της Alpha Bank.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το //www.masterpass.gr/en-us/.