A- A+
Ποια είναι τα δικαιώματα όσων ταξιδεύουν με πλοίο - Οι αποζημιώσεις
Οι καταναλωτές έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα όταν ταξιδεύουν με πλοίο και δικαιούνται αποζημίωσης όταν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα παραβιάζουν.

Σύμφωνα με το σχετικό οδηγό της ΕΚΠΟΙΖΩ, οι ταξιδιώτες δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί ή καθυστερήσει το ταξίδι τους με το πλοίο.

Συγκεκριμένα, ανά περίπτωση προβλέπονται τα εξής:

- Ακύρωση Εισιτηρίου

Εάν θέλετε να ακυρώσετε το εισιτήριο σας, πριν κάνετε το ταξίδι σας, τότε δικαιούστε την επιστροφή κάποιου ποσού από την αρχική τιμή, ανάλογα με το χρόνο ακύρωσής.


Σημειώνεται ότι σας επιστρέφεται όλο το ποσό του εισιτηρίου (τόσο οι κρατήσεις, όσο και ο ΦΠΑ). Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.

- Τροποποίηση του εισιτηρίου

Μπορείτε να τροποποιήσετε το εισιτήριο σας (π.χ. αλλαγή ημερομηνίας ταξιδίου) έως και 48 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για άλλη ημερομηνία.

Εάν το νέο εισιτήριο είναι φθηνότερο από το αρχικό, ΔΕΝ δικαιούστε επιστροφή της διαφοράς.

- Ακύρωση ταξιδιού

Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιο σας από την εταιρεία, τότε δικαιούστε αποζημίωση ή άλλες αντίστοιχες παροχές κατ' επιλογή σας εφόσον:

- Δεν ενημερωθήκατε μία εβδομάδα πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου

- Δεν ενημερωθήκατε τουλάχιστον 12 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και δεν προωθήθηκατε με άλλο μέσο στον προορισμό σας εντός 12 ωρών από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου.

Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιο σας λόγω βλάβης του πλοίου, δικαιούστε:

Εάν ενημερωθείτε εγκαίρως και εφόσον συμφωνήσετε να πάτε στον προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας εντός 24 ωρών

ή να υπαναχωρήσετε και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή εφόσον δεν επιλέξετε να πάτε στον προορισμό σας ή δεν υπαναχωρήσετε, δικαιούστε δωρεάν διατροφή και διαμονή στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον είναι αναγκαία η διανυκτέρευση.

Χρηματική αποζημίωση διπλάσιας της τιμής εισιτηρίου, εφόσον με ευθύνη της εταιρείας δεν πήγατε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών.

- Καθυστέρηση Αναχώρησης

Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου για πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα, λόγω ευθύνης της εταιρείας, τότε δικαιούστε:

- Να μην ταξιδέψετε με αυτό το πλοίο και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, τόσο του επιβάτη όσο και του οχήματος εάν υπάρχει.

- Να σας παρασχεθεί δωρεάν διατροφή και διαμονή μέχρι να αναχωρήσει το πλοίο.

- Αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης.

- Αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου επιβάτη/οχήματος, εάν με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν φτάσατε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.

- Καθυστέρηση κατά την διάρκεια του ταξιδιού

Εάν, λόγω βλάβης/ζημιάς του πλοίου ή ευθύνη της εταιρείας έχετε καθυστέρηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δικαιούστε:

- Να διακόψετε το ταξίδι σας και να επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής.

- Να συνεχίσετε το ταξίδι σας και να λάβετε αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με χρόνο καθυστέρησης.

Στον παρακάτω πίνακα, θα βρείτε αναλυτικά την αποζημίωση που δικαιούστε, ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης άφιξης:pinakas2Παράδειγμα

Παράδειγμα

Ταξίδι: Πειραιάς- Νάξος

προγραμματισμένη διάρκεια: 5 ώρες

κόστος εισιτηρίου: 40€

διάρκεια ταξιδιού: 7 ώρες

καθυστέρηση: 2 ώρες

Αποζημίωση: το 25% του εισιτηρίου = 10€

- Διακοπή του ταξιδιού

Εάν διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης του πλοίου και εφόσον δεν προωθηθήκατε στον προορισμό σας και δεν ασκήσατε το δικαίωμα της υπαναχώρησης, δικαιούστε:

- Δωρεάν τροφή και διαμονή, καθ’ όλο το χρόνο αναμονής σας μέχρι τη συνέχιση του ταξιδίου.

- Αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου ή άλλη αντίστοιχη παροχή μετά από συμφωνία με την εταιρεία.

- Απώλεια πλοίου ανταπόκρισης

Εάν καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι και χάσετε την ανταπόκριση για τη συνέχιση του ταξιδιού σας, δικαιούστε:

- να πάτε με τον προσφορότερο τρόπο στον τελικό προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, αφού πρώτα έχετε ενημερώσει την εταιρεία για την ανταπόκρισή σας.

- δωρεάν διατροφή και διαμονή στο λιμάνι της ανταπόκρισης, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, όταν αναγκάζεστει να αναχωρήσετε την επόμενη ημέρα.

- Έκπτωση στα εισιτήρια

Έκπτωση στα εισιτήρια δικαιούνται:

- Κυλικεία στα πλοία

Τα κυλικεία των πλοίων, υποχρεούνται να παρέχουν τα παρακάτω είδη σε καθορισμένες ανώτατες τιμές και να έχουν αναρτήσει σε εμφανές μέρος τον τιμοκατάλογο:

Οι παραπάνω τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Ισχύουν μόνο σε περιπτώσεις όρθιων πελατών και τα κυλικεία υποχρεούνται να αναγράφουν: «Για όρθιους πελάτες διατίθενται εμφιαλωμένα νερά, σάντουιτς, τόστ, καφέδες και τσάι σε ελεγχόμενες τιμές».

Δεν ισχύουν για το κυλικείο επιβατών Α' θέσης.

Οι τιμές είναι διαφορετικές για τους χώρους με καθήμενους πελάτες, καθώς τους παρέχονται και άλλες υπηρεσίες.

Η τιμή του καφέ δεν διαφέρει εάν προστεθεί γάλα.

Καταγγελίες

Για περισσότερες πληροφορίες και για καταγγελίες, μπορείτε να απευθύνεστε:

- Κεντρικά Λιμεναρχεία:

Πειραιάς: 14944 - 14541 - 2104172675
Ραφήνα: 2294028888
Λαύριο: 2292025249, 2292026589

- Άμεση Δράση Λιμενικού Σώματος: 108

Υπουργείο Ναυτιλίας:
T:2131371700
T:2131374700
Fax: 2104191561-562-563
E-mail: contact@yna.gov.gr

- Γενική Γραμματεία Καταναλωτή:

Τ: 1520
Ε-mail: 1520@efpolis.gr