A- A+
Τι αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ από το 2016 - Ποιοι επιβαρύνονται
Επιβαρύνσεις έρχονται για χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ, οι οποίοι θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 αυξημένα σε σχέση με ό,τι πλήρωναν μέχρι σήμερα.

Το υπουργείο Οικονομικών προανήγγειλε τη Δευτέρα την αναμόρφωση του συστήματος φορολόγησης ΙΧ αυτοκινήτων, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες θα επηρεάσει και τα τέλη κυκλοφορίας.

Η βασική φιλοσοφία του νέου καθεστώτος που επιθυμεί να καθιερώσει το υπουργείο συνίσταται στη φορολόγηση των οχημάτων με βάση την αξία κι όχι τον κυβισμό τους, όπως ισχύει σήμερα.

Επιβαρύνσεις

Αυτό σημαίνει πως δύο κατηγορίες αυτοκινήτων θα επιβαρυνθούν, πληρώνοντας περισσότερα τέλη κυκλοφορίας:

- Τα ΙΧ χαμηλού κυβισμού, αλλά μεσαίας και υψηλής αξίας, τα οποία σήμερα πληρώνουν χαμηλά τέλη.

Με το νέο σύστημα, η επιβάρυνση θα υπολογίζεται με βάση τη λιανική τους τιμή.

- Παλαιά αυτοκίνητα, καθώς αναμένεται να καθιερωθεί τέλος περιβάλλοντος.

Αυτό θα λειτουργεί ως αντικίνητρο για τη διατήρηση παλαιών ρυπογόνων οχημάτων. Μπορεί να έχει τη μορφή μίας προσαύξησης, πχ. 20% επί των τελών κυκλοφορίας

- Νέα πετρελαιοκίνητα κυρίως ΙΧ.

Πρόκειται για αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά το 2010 και σήμερα απαλλάσσονται ή πληρώνουν πολύ χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, λόγω των χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Τα ΙΧ αυτά είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ακριβότερα από τα υπόλοιπα, ως εκ τούτου θα επιβαρυνθούν από υψηλότερα τέλη.

Τι ανακοίνωσε το ΥΠΟΙΚ

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείο Οικονομικών, η μεταρρύθμιση στο φορολογικό καθεστώς στα αυτοκίνητα θα κινείται προς έξι κατευθύνσεις:

1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι' αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.

3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».

4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.

5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.

6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).