A- A+
Γυρίζει (;) η αγορά του αυτοκινήτου - Άνοδος μετά το 2ο τρίμηνο του 2013
Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η αγορά του αυτοκινήτου μετά από τέσσερα χρόνια σαρωτικής υποχώρησης των πωλήσεων λόγω της κρίσης. Τι δείχνουν τα πιο πρόσφατα στοιχεία.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει η Alpha Bank, οι πωλήσεις νέων ΙΧ αυτοκινήτων σημείωσαν στο 9μηνο 2013 ελαφρά μείωση κατά -2,4%, σε ετήσια βάση, έναντι πτώσης τους κατά -44,2% στο 9μηνο του 2012.

Ωστόσο, το Σεπτέμβριο σημείωσαν σημαντική άνοδο κατά +12,6%, έναντι της πτώσης τους κατά -49,0% τον αντίστοιχο μήνα του 2012.

Μάλιστα, στο 6μηνο Απριλίου - Σεπτεμβρίου 2013 σημειώθηκε άνοδος των νέων εγγραφών κατά +6,6% σε ετήσια βάση, πράγμα που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον καταποντισμό κατά 14,5% του όγκου των λιανικών πωλήσεων τον Ιούνιο.

Αντιστροφή τάσης

«Κατά συνέπεια φαίνεται ότι από το 2ο κα στο 3ο 3μηνο του 2013 αντιστρέφεται πλήρως η προηγούμενη ταχεία πτωτική τάση της αγοράς ΙΧ αυτοκινήτων» τονίζει η Alpha Bank.

Από την τράπεζα σημειώνεται, πάντως, ότι ένας σημαντικός αριθμός των νέων εγγραφών το 2013 οφείλεται σε πωλήσεις προς τουριστικές επιχειρήσεις, λόγω των αναγκών που προκύπτουν από την μεγάλη αύξηση του εξωτερικού τουρισμού στην εφετινή τουριστική περίοδο

Η ενθαρρυντική εξέλιξη της ζήτησης επιβατικών αυτοκινήτων κατά το 2013 προκύπτει και από τη βελτίωση των επιχειρηματικών προσδοκιών στον κλάδο των αυτοκίνητων ΙΧ, όπου ο σχετικός δείκτης (στοιχεία ΙΟΒΕ) διαμορφώθηκε τον Σεπτέμβριο στις 75,1 μονάδες, έναντι 67,6 μονάδες ένα χρόνο νωρίτερα.

1,2 ΙΧ ανά σπίτι

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο στόλος των ΙΧ επιβατηγών αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν το 2012 στην Ελλάδα, διαμορφώθηκε τελικά σε 5.133.997 και ήταν μειωμένος ελαφρά κατά -0,7%, έναντι του 2011 (5.170.031 αυτοκίνητα).

Επομένως, το 2012 αναλογούσαν 1,2 αυτοκίνητα ανά εγχώριο νοικοκυριό, έναντι 0,85 αυτοκίνητα το 2000 και 0,59 το 1995. Μάλιστα, 2.500.000 περίπου εγχώρια νοικοκυριά διέθεταν το 2012 δύο αυτοκίνητα.

Τέλος, η δαπάνη για εισαγωγές αυτοκινήτων αυξήθηκε στο 7μηνο 2013 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΤτΕλλάδος) σε 538 εκατ. ευρώ, από 505 εκατ. ευρώ στο 7μηνο 2012 (+6,5% σε ετήσια βάση). Από τη δαπάνη αυτή, εκτιμάται ότι το 85% περίπου αφορούσε σε επιβατικά αυτοκίνητα ΙΧ.