A- A+
Πού ιδρύονται 63 νέα κέντρα για την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων - Οι αρμοδιότητές τους
Στη δημιουργία 63 φορολογικών κέντρων προχωρά άμεσα το υπουργείο Οικονομικών με στόχο να εξυπηρετήσει το σύνολο της ελληνικής Επικράτειας μετά την κατάργηση και συγχώνευση πολλών εφοριών.

Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, δόθηκε το «πράσινο φως» για τη δημιουργία των πρώτων 63 Κέντρων Εξυπηρέτησης Φορολογούμενων στις περιοχές στις οποίες ανεστάλη η λειτουργία ΔΟΥ στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των εφοριών.

Τα κέντρα αυτά θα μπορούν να χορηγούν φορολογικά έντυπα, να αποδέχονται και να διεκπεραιώνουν φορολογικά αιτήματα και να παραλαμβάνουν προσωρινά δηλώσεις.

Επιπλέον, θα δέχονται αιτήσεις για χορήγηση παντός είδους πιστοποιητικών και βεβαιώσεων.

Πρόκειται για Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογούμενων στους ακόλουθους δήμους της χώρας: Ξυλοκάστρου, Αμφιλοχίας, Ακτίου- Βόνιτσας, Σπετσών, Γορτυνίας (Δημητσάνα), Νότιας Κυνουρίας (Λεωνίδιο), Βόρειας Κυνουρίας (Παράλιο Άστρος), Διονύσου (Άγιος Στέφανος), Άνδρου, Λαυρεωτικής (Λαύριο), Κέας, Μεγαρέων, Αίγινας, Πόρου, Ύδρας, Σαλαμίνος, Αιγιαλείας (Αίγιο), Καλαβρύτων, Δεσκάτης, Καρπάθου, Καλυμνίων, Λέρου, Διδυμοτείχου, Ιστιαίας- Αιδηψού (Ιστιαία), Καρύστου, Κύμης -Αλιβερίου (Κύμη), Ήλιδας (Αμαλιάδα), Ζαχάρως, Ανδραβίδας- Κυλλήνης (Λεχαινά), Αλεξανδρείας, Νάουσας, Φαιστού (Μοίρες), Χαλκηδόνος (Άγιος Αθανάσιος), Θάσου, Παγγαίου (Ελευθερούπολη), Παξών (Γάιος), Ιθάκης, Μυκόνου, Τήνου, Θήρας, Πάρου, Ανατολικής Μάνης (Γύθειο), Μονεμβασιάς (Μολάοι), Κυθήρων, Ελασσόνας, Φαρσάλων, Ιεράπετρας, Σητείας, Λέσβου (Καλλονή), Λήμνου (Μύρινα), Αλμυρού, Σκιάθου, Σκοπέλου, Τριφυλίας (Κυπαρισσία), Πύλου- Νέστορος (Πύλος), Αλμωπίας (Αριδαία), Ικαρίας (Άγιος Κήρυκος), Σιντικής (Σιδηρόκαστρο), Ηράκλειας, Αμφίκλειας- Ελάτειας (Αμφίκλεια), Λοκρών (Αταλάντη), Αριστοτέλη (Αρναία).

Σημειώνεται ότι προϋπόθεση για τη λειτουργία των ΚΕΦ είναι η ύπαρξη κατάλληλου χώρου στέγασης και η ανάληψη από τους δήμους των εξόδων λειτουργίας τους πλην του κόστους μισθοδοσίας.


Όλες οι αρμοδιότητες

Ειδικότερα, οι αρμοδιότητες των Τμημάτων των Δ.Ο.Υ., οι οποίες θα ασκούνται και από τα ειδικά αυτά γραφεία είναι κατά Τμήμα οι εξής:

- Τμήμα φορολογίας εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας

α) Παραλαβή φορολογικών δηλώσεων (αρχικών, συμπληρωματικών, τροποποιητικών) και διαβίβασή τους στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., στις περιπτώσεις μη υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής.
β) Χορήγηση εντύπων φορολογίας εισοδήματος (ενδεικτικά, Ε1, Ε2, Ε3, Ε5, Ε7), παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την συμπλήρωσή τους και την συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.
γ) Παραλαβή φορολογικών αιτημάτων και διαβίβαση στις Δ.Ο.Υ..
δ) Ενημέρωση των φορολογουμένων βάσει των ερμηνευτικών εγκυκλίων και των Υπουργικών Αποφάσεων και χορήγηση αντιγράφων αυτών στους ενδιαφερομένους.

- Τμήμα φορολογίας κεφαλαίου

α) Παραλαβή (προσωρινή) δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από λαχεία και μεταβίβασης ακινήτων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώρηση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης με την καταγραφή επί αυτής, αναλυτικά, όλων των συνυποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στην Δ.Ο.Υ. και χορήγηση των αντιγράφων αυτών μετά από την επιστροφή τους από την Δ.Ο.Υ..

Η διαδικασία αυτή μπορεί να ακολουθηθεί μόνο για τις περιπτώσεις, στις οποίες δεν απαιτείται άμεση καταβολή του αναλογούντα φόρου με την υποβολή (όπως, φ.μ.α.) ή όταν δεν προκύπτει φόρος για καταβολή.

- Θέματα ΦΠΑ

α) Παραλαβή αιτήσεων επιστροφής αγροτών, με τα σχετικά δικαιολογητικά και αποστολή τους στην Δ.Ο.Υ.
β) Παραλαβή γραπτών ερωτημάτων και διαβίβασή τους στην Δ.Ο.Υ.
γ) Χορήγηση όλων των σχετικών εντύπων.

- Θέματα τελών και ειδικών φορολογιών

α) Παραλαβή αιτημάτων, μαζί με όλα τα εκάστοτε προβλεπόμενα δικαιολογητικά, προκειμένου να διαβιβαστούν στην Δ.Ο.Υ. προς εξέταση, όπως ενδεικτικά η αίτηση για χορήγηση απαλλαγών από τέλη κυκλοφορίας (απαλλαγές αναπήρων πολιτών).
β) Παραλαβή της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας για τη θέση των οχημάτων σε προσωρινή ακινησία.

- Τμήμα Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων

α) Παραλαβή αιτήσεων και αποστολή τους στην Δ.Ο.Υ.
β) Χορήγηση των απαντητικών εγγράφων που αποστέλλονται από την Δ.Ο.Υ.

- Τμήμα Μητρώου

α) Διαδικασίες χορήγησης Α.Φ.Μ.: Δήλωση χορήγησης Α.Φ.Μ φυσικού προσώπου (έντυπο Μ1)
β) Διαδικασίες Έναρξης Εργασιών:
αα) Δήλωση έναρξης εργασιών φυσικού προσώπου (έντυπο Μ2)
ββ) Δήλωση υπό ίδρυση επιχείρησης (έντυπο Μ5)
γ) Διαδικασίες Μεταβολής Εργασιών
αα) Δήλωση μεταβολής ατομικών στοιχείων φυσικού προσώπου, επιτηδευματία και μη (έντυπο Μ1)
ββ) Δήλωση Μεταβολής εργασιών σε φυσικό πρόσωπο επιτηδευματία (έντυπο Μ2), μόνο για τις ακόλουθες μεταβολές:
- μεταφορά έδρας της επιχείρησης
- μεταφορά έδρας υποκαταστήματος
- αλλαγή κατηγορίας βιβλίων καθώς και τρόπο ένταξης, τρόπο και τόπο τήρησης αυτών, εκτός από τις μεταβολές που απαιτείται απόφαση του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ.
- αλλαγή καθεστώτος Φ.Π.Α. και τρόπο ένταξης
- άσκηση ενδοκοινοτικών συναλλαγών και παύση ενδοκοινοτικών συναλλαγών
- θέση της επιχείρησης σε αδράνεια και την επαναφορά της σε ενεργή επιχείρηση
- υπαγωγή ή μη στον ειδικό φόρο κατανάλωσης
- τρόπο άσκησης της δηλούμενης δραστηριότητας (συνέχεια - εποχικά - πλανόδια)
- ίδρυση και διακοπή εγκατάστασης εξωτερικού
γγ) Δήλωση Μεταβολής Εργασιών Νομικού Προσώπου (έντυπο Μ3), μόνο για τις ακόλουθες μεταβολές:
- θέση της επιχείρησης σε αδράνεια και την επαναφορά της σε ενεργή επιχείρηση
- παράταση του χρόνου διάρκειας της επιχείρησης
- αύξηση ή μείωση του κεφαλαίου της επιχείρησης
- έναρξη και διακοπή εγκατάστασης εξωτερικού
δδ) Δήλωση μεταβολής στοιχείων υπό ίδρυση επιχείρησης (έντυπο Μ5)
Η εκπρόθεσμη υποβολή των παραπάνω δηλώσεων δεν γίνεται δεκτή από τα Γραφεία, τα οποία παραλαμβάνουν δηλώσεις έναρξης και μεταβολής εργασιών μόνο εφόσον υποβάλλονται εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών (εμπρόθεσμα), με τα αντίστοιχα, κατά περίπτωση, έντυπα και δικαιολογητικά, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
δ) Αιτήσεις
αα) Αίτηση για επανεκτύπωση Βεβαίωσης Απόδοσης Α.Φ.Μ. Φυσικού Προσώπου
ββ) Αίτηση για επανεκτύπωση Βεβαίωσης Μεταβολής Ατομικών Στοιχείων Φυσικού Προσώπου
γγ) Αίτηση για επανεκτύπωση Βεβαίωσης Έναρξης Εργασιών φυσικού και μη Φυσικού Προσώπου
δδ) Αίτηση για επανεκτύπωση Βεβαίωσης Διακοπής Εργασιών Φυσικού και μη Φυσικού Προσώπου
εε) Αίτηση για ένταξη στο Ειδικό Καθεστώς Αγροτών
στστ) Αίτηση για έκδοση πιστοποιητικού, για τις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας

Μετά από τον έλεγχο των υποβαλλόμενων δηλώσεων και δικαιολογητικών και αφού ελεγχθεί η ταυτότητα του υποβάλλοντος το αίτημα και καταγραφούν τα στοιχεία επικοινωνίας, χορηγείται από το Γραφείο στον ενδιαφερόμενο, συμπληρωμένο ως προς τις δηλώσεις και τα δικαιολογητικά, αντίγραφο του «Αποδεικτικού Παραλαβής Δηλώσεων Μητρώου και Δικαιολογητικών» (έντυπο Μ) και το πρωτότυπο αποστέλλεται, στη συνέχεια, με τα συνημμένα σε αυτό δικαιολογητικά, στην Δ.Ο.Υ., για διεκπεραίωση του αιτήματος.

- Δικαστικό τμήμα

α) Παραλαβή αιτήσεων μερικής ή ολικής άρσης απαγορευτικών μέτρων. Οι αιτήσεις εν συνεχεία διαβιβάζονται απευθείας στην Διεύθυνση Παρακολούθησης Νομικών Υποθέσεων Ελέγχου και Αναγκαστικής Είσπραξης
β) Παραλαβή και διαβίβαση αιτημάτων:
αα) Απαλλαγής από προσαυξήσεις
ββ) Διαγραφής χρεών
γγ) Άρσης ή περιορισμού κατασχέσεων.
δδ) Εξάλειψης ή περιορισμού υποθηκών.
εε) Υποβολής δηλώσεων συμψηφισμού με απαίτηση κατά του Δημοσίου ή γνωστοποιήσεων.
στστ) Υποβολής προσφυγών κατά αποφάσεων των προϊσταμένων της Δ.Ο.Υ
ζζ) Χορήγηση Αποδεικτικού Ενημερότητας μηνιαίας ισχύος ή Βεβαίωσης οφειλής.
ηη) Επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
γ) Παραλαβή, έλεγχος και διαβίβαση φακέλων μετά των αιτημάτων
αα) Ρυθμίσεων χρεών, πτωχών οφειλετών
ββ) Διοικητικής επίλυσης φορολογικών διαφορών
δ) Χορήγηση εντύπων
ε) Παροχή πληροφοριών»