A- A+
Κίνητρο έκπτωσης 1 ευρώ αντί χαρατσιού στους λογαριασμούς της ΔΕΗ ζητά ανεξάρτητη αρχή
Την παροχή κινήτρου υπό τη μορφή έκπτωσης στους e-λογαριασμούς της ΔΕΗ, αντί της επιβολής καπέλου στους έγχαρτους, ζητά ο Συνήγορος του Καταναλωτή από τη διοίκηση της επιχείρησης.

Ως γνωστόν, η ΔΕΗ έχει αποφασίσει την επιβολή χρέωσης 1 ευρώ ανά λογαριασμό στους έντυπους λογαριασμούς της από την 1/12/2018.

Ο μόνος τρόπος για να αποφύγει κάποιος αυτή την προμήθεια είναι να εγγραφεί στην υπηρεσία e-bill, ώστε να λαμβάνει μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο το λογαριασμό του.

Το μπλόκο από το Συνήγορο του Καταναλωτή

Ωστόσο η Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή έχει διαφορετική άποψη επ΄ αυτού.

Με επιστολή της προς την εταιρεία σημειώνει ότι η επιβάρυνση των καταναλωτών που επιλέγουν την έγχαρτη επικοινωνία με την εταιρεία, χωρίς αντίστοιχη ελάφρυνση των λογαριασμών που αποστέλλονται ηλεκτρονικά, θα ισοδυναμούσε με επιβολή νέας, πρόσθετης, αυτοτελούς χρέωσης και μάλιστα, χωρίς ανταποδοτικό χαρακτήρα,.

Και εξηγεί ότι η πρακτική αυτή δεν είναι συμβατή με το θεσμικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή.

Οι ευάλωτοι καταναλωτές

Επιπλέον, επισημαίνει η αναγγελθείσα αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής οποία αφορά περίπου 7.000.000 πελάτες της εταιρείας, πολλοί από τους οποίους, μάλιστα, λαμβάνουν περισσότερους του ενός λογαριασμούς.

Σημειώνει ότι η χρέωση του 1 ευρώ αντίκειται στο άρθρο 37 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες και επιβαρύνει, περαιτέρω, αρκετές κατηγορίες ευάλωτων καταναλωτών.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή επιχειρηματολογεί τονίζει η ανάγκη έγκαιρης, σαφούς και αναλυτικής ενημέρωσης και παρακολούθησης των λογαριασμών κατανάλωσης, είναι κρίσιμη για τη δυνατότητα ελέγχου, τόσο των χρεώσεων, όσο και της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και «αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα κάθε καταναλωτή, το οποίο πρέπει να παρέχεται ατελώς, χωρίς, δηλαδή, πρόσθετη χρέωση».

Η εναλλακτική πρόταση

Συγκεκριμένα, σημειώνει ότι το δικαίωμα αυτό ορίζει ότι η χρέωση του πελάτη πραγματοποιείται με την έκδοση και αποστολή λογαριασμού κατανάλωσης.

Περαιτέρω, η παρ. 3 του ίδιου άρθρου ορίζει ότι «Ο Προμηθευτής αποστέλλει το Λογαριασμό Κατανάλωσης στην τελευταία δηλωθείσα ταχυδρομική διεύθυνση του Πελάτη.

Ο Πελάτης δύναται εάν το επιθυμεί να λαμβάνει τον Λογαριασμό Κατανάλωσης με εναλλακτικούς τρόπους, όπως π.χ. μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εφόσον προβλέπεται διαδικασία επιβεβαιωσης παραλαβής του Λογαριασμού…»».

Για όλους τους παραπάνω λόγους ο Συνήγορος του Καταναλωτή, καλεί την ΔΕΗ να μην προβεί σε χρέωση με 1 ευρώ των έγχαρτων λογαριασμών αλλά, αντιθέτως, να προχωρήσει στη μείωση κατά 1 ευρώ κάθε λογαριασμού κατανάλωσης, εφόσον ο πελάτης/καταναλωτής επιλέξει την ηλεκτρονική αποστολή έναντι της έγχαρτης.