A- A+
Ασφάλεια στο διαδίκτυο: Πότε ένα κλικ μπορεί να αποβεί μοιραίο - 7 συχνές περιπτώσεις
Πληροφορίες για τις 7 συνηθέστερες περιπτώσεις ηλεκτρονικής απάτης και πώς μπορούν να αποφευχθούν, έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Ένωση Τραπεζών.

Η δημοσιοποίησή τους έγινε στο πλαίσιο της εκστρατείας ευαισθητοποίησης #CyberScams και του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, που εγκαινίασαν το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταπολέμησης Κυβερνοεγκλημάτων (EC3) της Europol, η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία και οι συνεργάτες τους από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.

Τι να προσέχετε

Το Διαδίκτυο έχει γίνει πολύ ελκυστικό για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν εξελιγμένα τεχνάσματα και υποσχέσεις για να αποσπάσουν χρήματα ή πολύτιμες οικονομικές πληροφορίες από εσάς.

Οι απάτες που χρησιμοποιούν έναν απολεσθέντα συγγενή ή κάποιον Νιγηριανό πρίγκιπα τους οποίους έχετε κληρονομήσει, δεν είναι πλέον τα μόνα διαθέσιμα κόλπα εξαπάτησης.

Οι τακτικές που χρησιμοποιούν οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου γίνονται όλο και πιο πρωτότυπες και δυσκολότερο να εντοπιστούν.

Από το να προσποιούνται ότι είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος του οργανισμού σας μέχρι το να εκδηλώνουν ρομαντικό ενδιαφέρον, οι σημερινοί διαδικτυακοί απατεώνες θα κάνουν ό,τι χρειάζεται για να πάρουν αυτό που θέλουν - τα χρήματά σας και / ή τα τραπεζικά σας στοιχεία (λογαριασμούς, κωδικούς ασφαλείας, αριθμούς καρτών, κ.λπ).

Οι 7 πιο συχνές απάτες

Ένα μόνο κλικ μπορεί να είναι αρκετό για να υπονομεύσει ολόκληρο τον οργανισμό σας ή και εσάς προσωπικά. Διαβάστε περισσότερα σχετικά με το πώς μπορείτε να παραμείνετε προστατευμένοι στην ειδική ιστοσελίδα #CyberScams.

Ο Ευρωπαϊκός Μήνας Ασφάλειας στον κυβερνοχώρο (ECMS) είναι μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης της ΕΕ που προάγει την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο μεταξύ πολιτών και οργανισμών, επισημαίνοντας απλά βήματα που μπορούν να ληφθούν για την προστασία των προσωπικών, οικονομικών και επαγγελματικών δεδομένων τους.

Συγκεκριμένα:

• Απάτη CEO: οι απατεώνες (scammers) προσποιούνται ότι είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος ή κάποιος προϊστάμενος στον οργανισμό σας και σας παρασύρουν να πληρώσετε ένα ψεύτικο τιμολόγιο ή να πραγματοποιήσετε μια μη εξουσιοδοτημένη μεταφορά ποσού από τον εταιρικό λογαριασμό.

• Απάτη τιμολογίων: προσποιούνται ότι είναι ένας από τους πελάτες / προμηθευτές σας και σας παρασύρουν να πληρώσετε μελλοντικά τιμολόγια σε διαφορετικό τραπεζικό λογαριασμό.

• Απάτη με e-mails/sms/τηλεφωνικές κλήσεις: σας τηλεφωνούν, σας στέλνουν ένα μήνυμα κειμένου (sms) ή ένα μήνυμα ηλεκτρονικού 1 Ελβετία, Κολομβία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία και Ουκρανία. 17 Οκτωβρίου 2018 Europol Public Information ταχυδρομείου για να σας παρασύρουν να μοιραστείτε τις προσωπικές και οικονομικές σας πληροφορίες ή τους κωδικούς ασφαλείας σας (User name, Password, PIN, κ.λπ).

• Απατηλές ιστοσελίδες τράπεζας: χρησιμοποιούν μηνύματα με σύνδεσμο (link) προς τον πλαστογραφημένο ιστότοπο.

Αφού κάνετε κλικ στον σύνδεσμο, χρησιμοποιούνται διάφορες μέθοδοι για τη συλλογή των οικονομικών και προσωπικών σας πληροφοριών. Ο ιστότοπος θα μοιάζει με τον επίσημο ιστότοπο της τράπεζάς σας, με μικρές ωστόσο διαφορές.

• Απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού: προσποιούνται ότι ενδιαφέρονται για μια ρομαντική σχέση. Συνήθως λαμβάνει χώρα σε ιστοσελίδες γνωριμιών, αλλά οι απατεώνες χρησιμοποιούν συχνά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για να έρθουν σε επαφή με το υποψήφιο θύμα τους.

• Κλοπή προσωπικών δεδομένων: συλλέγουν τα προσωπικά σας δεδομένα μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης.

• Απάτες επενδύσεων και ηλεκτρονικών αγορών: σας κάνουν να νομίζετε ότι σας παρουσιάζεται μια έξυπνη επένδυση ... ή σας παρουσιάζουν μια ψεύτικη προσφορά μέσω διαδικτύου.