A- A+
Ψηφιακό πλέον το 95% των συναλλαγών στις τράπεζες - Μεγάλη αύξηση σε μεγάλες ηλικίες

Εντυπωσιακή είναι η στροφή των πελατών των τραπεζών και ιδιαίτερα των μεγαλύτερων ηλικιών στα εναλλακτικά τους δίκτυα, μετά το ξέσπασμα της κρίσης του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσοστό των συναλλαγών που διενεργείται μετά την επιβολή των περιοριστικών μέτρων στην κίνηση της κυκλοφορίας μέσω των ψηφιακών καναλιών ξεπερνά το 95%.

Επιπλέον, καταγράφεται μεγάλη αύξηση στη χρήση των εναλλακτικών δικτύων από άτομα ηλικίας 50 ετών και άνω, οι οποίοι σε μεγάλο ποσοστό εξακολουθούν να επισκέπτονται το κατάστημα.

Τον τελευταίο μήνα ωστόσο η άνοδος των e-συναλλαγών και σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα είναι εντυπωσιακή, δείχνοντας τις σημαντικές προοπτικές που υπάρχουν για περαιτέρω μείωση των εργασιών με φυσική παρουσία σε καταστήματα.

Μείωση επισκέψεων σε καταστήματα

Ενδεικτικό της αύξησης της χρήσης των εναλλακτικών καναιλιών είναι και η μείωση του αριθμού των επισκέψεων στην Εθνική Τράπεζα τις τελευταίες εβδομάδες.

Τον Μάρτιο, μόλις το 6% των συνταξιοδοτούμενων επισκέφτηκε κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας κατά τις ημέρες αιχμής.

Επιπλέον, σημαντική αύξηση καταγράφεται στη χρήση χρεωστικών καρτών και internet και mobile banking από όλες τις ομάδες πελατών.

Εκτιμάται ότι συνολικά στην αγορά έχουν ενεργοποιηθεί τις τελευταίες εβδομάδες περισσότεροι από 100.000 λογαριασμοί e-banking, με ξεκλείδωμα ή υπενθύμιση των κωδικών εισόδου.

Τα στοιχεία της Eurobank

Τις τάσεις αυτές επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Eurobank για την κίνηση των εναλλακτικών της δικτύων. Συγκεκριμένα:

Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα τη Μεγάλη Τρίτη η Eurobank για τις δικές ψηφιακές πλατφόρμες, είναι ενδεικτικά της προσαρμογής μεγάλης μερίδας των πελατών των τραπεζών στις νέες συνθήκες.

Συγκεκριμένα:

- Χρήση ψηφιακών καναλιών

Ο Μάρτιος έκλεισε με τη μεγαλύτερη, έως σήμερα, χρήση στα ψηφιακά κανάλια της Τράπεζας καθώς αυξήθηκε η ανάγκη διεκπεραίωσης καθημερινών συναλλαγών και αγορών αγαθών εξ αποστάσεως (e-Commerce / online shopping).

Συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση χρηστών στα ψηφιακά κανάλια κατά 32%, σε σχέση με τον Μάρτιο του ’19 και ειδικά στο Eurobank Mobile App αύξηση κατά 51%.

Είναι ενδεικτικό ότι την τελευταία μέρα του Μαρτίου σχεδόν 1.800 πελάτες συναλλάσσονταν από τα ψηφιακά κανάλια ανά λεπτό.

- Νέες εγγραφές / ενεργοποιήσεις e-banking

Ενδεικτικό της δυναμικής είναι ότι από την 28η Μαρτίου και έπειτα καταγράφεται τριπλασιασμός στο ρυθμό των νέων εγγραφών και ενεργοποιήσεων κωδικών.

Ειδικά ο ρυθμός εγγραφών που έρχεται μέσω Digital Onboarding, δηλαδή χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα, έχει σχεδόν οκταπλασιαστεί, σε σχέση με την κανονική ροή πριν την πανδημία.

Μεταξύ 16/03 - 06/04/2020 επανεκδόθηκαν κωδικοί e – Banking από περίπου 18.000 πελάτες, οι οποίοι για μεγάλο διάστημα δεν χρησιμοποιούσαν την υπηρεσία και στην πλειονότητά τους πραγματοποίησαν μεταφορές χρημάτων (σε λογαριασμούς Eurobank), εμβάσματα και πληρωμές.

Ενώ ένα 40% των πελατών που έκαναν Digital on Boarding, μετά τον περιορισμό κυκλοφορίας, είναι πάνω από 55 ετών, όταν το ποσοστό της ίδιας ηλικιακής κατηγορίας την προηγούμενη περίοδο ήταν κάτω από 20%!