A- A+
Τέλος τα βιβλιάρια καταθέσεων και τα έντυπα statements - Τι κάνει κάθε τράπεζα

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα μπουν σταδιακά το επόμενο διάστημα όλες οι έντυπες μορφές ενημέρωσης των πελατών από τις τράπεζες.

Πρόκειται για μία διαδικασία που έχει ήδη ξεκινήσει για συγκριμένες κατηγορίες πελατών, υποχρεωτικά ή οικειοθελώς, με στόχο τόσο την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και τη μείωση των εξόδων.

Τι καταργείται

Αναλυτικότερα, προς πλήρη κατάργηση μπαίνουν οι εξής έντυπες ενημερώσεις των πελατών:

  • Βιβλιάρια καταθέσεων

Ήδη μετά το ξέσπασμα της πανδημίας καμία τράπεζα δεν ενημερώνει βιβλιάρια στο γκισέ, παρά μόνο κατ΄ εξαίρεση σε πολύ λίγες περιπτώσεις, πχ. πελατών personal banking που επισκέπτονται το κατάστημα για άλλους λόγους.

Και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Οι τράπεζες που επιτρέπουν μέχρι σήμερα ενημερώσεις βιβλιαρίων στο κατάστημα είναι η Εθνική Τράπεζα, η Πειραιώς και η Eurobank.

Αυτό είναι δυνατό μέσω «Μηχανημάτων Αυτόματης Ενημέρωσης», που είναι εγκατεστημένα σε συγκεκριμένα καταστήματά τους.

Ωστόσο, από την 1η Ιουλίου η Τράπεζα Πειραιώς προχωρά σε πλήρη κατάργηση της έκδοσης και ενημέρωσης βιβλιαρίων.

Από εδώ και στο εξής, η πληροφόρηση των πελατών της θα γίνεται μόνο μέσω e-banking ή με τα ηλεκτρονικά statements που θα αποστέλλονται στο e-mail.

Οι υπόλοιπες τράπεζες δεν προγραμματίζουν, σύμφωνα με πληροφορίες μας, να καταργήσουν σύντομα τη δυνατότητα ενημέρωσης βιβλιαρίων μέσω αυτόματων μηχανημάτων.

  • Έντυπα statements

Ήδη έχει ξεκινήσει η κατάργηση των έντυπων statements από τις τράπεζες, με στόχο να εξασφανιστούν τελείως το επόμενο διάστημα.

Ήδη η Eurobank ενημερώνει από τις αρχές του 2021 μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο τους πελάτες της.

Στην ίδια λογική κινείται και η Τράπεζα Περαιώς, η οποία ανακοίνωσε την κατάργηση των έντυπων statements από την 1η Ιουλίου 2021.

Η Alpha Bank από την άλλη, μόλις πριν λίγες ημέρες, έκανε γνωστό στους πελάτες της πως από την ίδια ημερομηνία η δωρεάν ταχυδρομική αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων θα γίνεται κάθε τρεις μήνες αντί για κάθε μήνα σήμερα.

Σημειώνεται πως εδώ και χρόνια δίνεται η δυνατότητα κατάργησης με πρωτοβουλία του πελάτη των έγχαρτων ενημερώσεων, με ενεργοποίηση των e-statements