A- A+
Τα τρικ των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας που κοστίζουν - Ποια είναι τα πιο συχνά

Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι καταναλωτές τόσο όταν επιλέγουν πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, όσο και κατά τη διάρκεια ισχύος του συμβολαίου τους.

Κι αυτό διότι έχουν καταγραφεί διάφορες παραβάσεις της νομοθεσίας από τις εταιρείες, οι οποίες μπορεί να σας κοστίσουν ακριβά εάν δεν το πάρετε είδηση.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από στοιχεία που παρουσίασε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, αναφορικά με καταγγελίες πολιτών που αφορούν το κλάδο της ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα τρία πιο συχνά «κόλπα»

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, υπάρχουν τριών ειδών παραβάσεις από την πλευρά των εταιρειών:

- Η αυθαίρετη μεταφορά των καταναλωτών από τιμολόγια σταθερής χρέωσης, σε τιμολόγια κυμαινόμενης χρέωσης

- Η επιβολή ρήτρας πρόωρης αποχώρησης, δηλαδή προστίμου, καίτοι ο καταναλωτής κάνει χρήση τιμολογίου κυμαινόμενης χρέωσης, όταν η ρήτρα αυτή επιβάλλεται μόνον σε τιμολόγια σταθερής χρέωσης

- Ο κάθε πάροχος εφαρμόζει τον δικό του τύπο προσαρμογής των χρεώσεων στα τιμολόγια κυμαινόμενης χρέωσης, ενώ δεν εφαρμόζεται καν ο προτεινόμενος από την ΡΑΕ τύπος αναπροσαρμογής της χρέωσης.

ADVERTISEMENT

Αριθμός ρεκόρ στα παράπονα

Συνολικά, μέσα στο α’ εξάμηνο του 2022, ο ΣτΚ έλαβε 7.161 αναφορές. Ο αριθμός αυτός, πριν ακόμη κλείσει το α’ εξάμηνο, προεξοφλεί ότι φέτος θα υπάρξουν πάνω από 14.000 αναφορές και συνιστά νέο ιστορικό υψηλό.

Από το σύνολο των υποθέσεων που έφτασε στις υπηρεσίες του ΣτΚ, το 83% διεκπεραιώθηκε θετικά, είτε υπέρ της μιας πλευράς, είτε υπέρ της άλλης.

Σημειώνεται ότι 7 στις 10 αναφορές επιλύθηκαν υπέρ των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τον ΣτΚ, το μεγάλο ποσοστό ικανοποίησης των καταναλωτών, οφείλεται και στο ότι πολλές εταιρείες είναι ελαστικές απέναντι στα αιτήματα των καταναλωτών.

Κι αυτό διότι αφενός μεν φοβούνται τυχόν κυρώσεις, αφετέρου δε για να αποφύγουν τη δημοσιότητα ενός δυσαρεστημένου πελάτη.