A- A+
Τα κόλπα με πλαστά τιμολόγια και επείγοντα SMS ή e-mails για να σας κλέψουν στο e-banking

Συνεχίζονται με αμείωτη ένταση οι απόπειρες ηλεκτρονικής εξαπάτησης επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων με στόχο να «σηκώσουν» καταθέσεις μέσω e-banking.

Πρόκειται για κόλπα, πολλά εκ των οποίων είναι γνωστά έως σήμερα, ωστόσο οι δράστες συνεχίζουν να βρίσκουν θύματα, τα οποία χωρίς να το καταλάβουν την πατούν άσχημα και χάνουν ακόμη και μεγάλα χρηματικά ποσά.

Τα δύο πιο hot κόλπα

Οι τράπεζες αυτήν την περίοδο, συνιστούν την προσοχή των πελατών τους στις εξής δύο μεθόδους που χρησιμοποιούν οι e-ληστές:

  • Απάτη με πλαστά τιμολόγια ή πιστοποιητικά εμβασμάτων

Με την κομπίνα αυτή μπαίνουν στο στόχαστρο τα ταμεία επιχειρήσεων.

Οι απατεώνες ζητούν μέσω e-mail από τον αρμόδιο υπάλληλο μίας επιχείρησης, να τροποποιηθούν τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου μίας πληρωμής, που είναι συνύθως προμηθευτής της επιχείρησης.

Φυσικά, ο προτεινόμενος λογαριασμός ανήκει στους απατεώνες και στην επόμενη πληρωμή τα χρήματα αντί να καταλήξουν στον προμηθευτή, πιστώνονται στο λογαριασμό τους.

Εναλάκτικά, μπορεί να αποστείλουν μέσω e-mail, παριστάνοντας τον προμηθευτή μίας επιχείρησης,  πλαστά ή παραποιημένα τιμολόγια, με στόχο τη μεταφορά χρημάτων σε τραπεζικούς λογαριασμούς που ανήκουν στους ίδιους.

Τα απατηλά αυτά e-mails αποστέλλονται είτε από τη πραγματική ηλεκτρονική διεύθυνση του προμηθευτή/εντολέα, την οποία όμως έχουν προηγουμένως παράνομα καταλάβει («χακάρει») οι απατεώνες, είτε από άλλη παραπλήσια την οποία έχουν κακόβουλα δημιουργήσει (συνήθως με τη διαφορά ενός γράμματος ή ψηφίου).

  • Εξαπάτηση μέσω e-mails ή SMS

Τρίτα πρόσωπα, με κακόβουλες προθέσεις, αποστέλλουν μηνύματα με email ή SMS προς πελάτες των τραπεζών, τα οποία προσπαθούν να παρουσιάσουν ότι προέρχονται από τις τελευταίες.

Τα μηνύματα παρουσιάζουν μία έκτακτη κατάσταση (π.χ. «ο λογαριασμός σας θα μπλοκαριστεί αν δεν κάνετε αμέσως…» ή «η κάρτα σας έχει μπλοκαριστεί και πρέπει να …» ή «το κινητό σας τηλέφωνο δεν έχει επιβεβαιωθεί και …»).

Στο πλαίσιο αυτό, προτρέπουν τους πελάτες να ακολουθήσουν συνδέσμους (links) σε κακόβουλο ιστότοπο (site) και ακολούθως να καταχωρήσουν εκεί ευαίσθητα δεδομένα τους για να αρθεί η κατάσταση ανάγκης.

Δεν θα πρέπει να ακολουθείτε αυτούς τους συνδέσμους, ούτε να καταχωρείτε κανένα από τα στοιχεία τους.

Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι τα διαγράψετε. Αν όμως ακολουθήσατε ένα τέτοιο σύνδεσμο και καταχωρήσατε δεδομένα σας, επικοινωνήστε άμεσα με την τράπεζάς σας.