A- A+
Σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για τις ελάχιστες χρεώσεις στην κινητή τηλεφωνία
Σύσταση προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας Cosmote, Vodafone και Wind για τις ελάχιστες χρεώσεις που επιβάλλουν στις κλήσεις, έκανε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ζητώντας αλλαγές στα τιμολόγια.

Σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Αρχή, το τελευταίο διάστημα έγινε αποδέκτης αρκετών καταγγελιών σχετικά με την αύξηση του ελάχιστου χρόνου χρέωσης των φωνητικών κλήσεων από τους παρόχους, από 30 δευτερόλεπτα αρχικά σε 45 και στη συνέχεια σε 60 δευτερόλεπτα.

Η ακολουθούμενη αυτή πρακτική τιμολόγησης από τις εταιρείες συνεπάγεται όπως αναφέρει ο Συνήγορος του Καταναλωτή τη χρέωση κάθε κλήσης διάρκειας από 1 ως 59 δευτερόλεπτα με αξία ίση με αυτή της κλήσης των 60 δευτερολέπτων.

Επιπλέον, αναφορά γίνεται και για τον πραγματικά παρεχόμενο -εντός παγίου- μηνιαίο χρόνο ομιλίας των προγραμμάτων, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι κλήσεις μικρότερης διάρκειας των 60 δευτερολέπτων αποτελούν σημαντικό ποσοστό του συνόλου των κλήσεων που πραγματοποιούνται καθημερινά.

Οι μικρής διάρκειας κλήσεις

Οι κλήσεις πραγματικής διάρκειας 1-30 δευτερολέπτων αγγίζουν περίπου το 60% του συνόλου των κλήσεων και πραγματοποιούνται από μεγάλο μέρος του πληθυσμού είτε για λόγους ασφάλειας (π.χ. παιδιά, ηλικιωμένοι) είτε πλέον λόγω των εξαιρετικά δυσχερών οικονομικών συνθηκών.

Λαμβάνοντας υπόψη τις πρακτικές αυτές που εφαρμόζουν οι εταιρείες, η Ανεξάρτητη Αρχή εκτιμά ότι ενδέχεται να οδηγούν σε μεγάλη αύξηση το κόστος χρήσης της κινητής τηλεφωνίας για μεγάλο αριθμό καταναλωτών, ενώ τίθενται και ζητήματα παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού ως προς την πραγματική διάρκεια του παρεχομένου παγίου χρόνου κλήσεων.

Για τους λόγους αυτούς ο Συνήγορος του Καταναλωτή καλεί τις εταιρείες να καθορίσουν τον χρόνο χρέωσης των φωνητικών κλήσεων των προγραμμάτων τους στον πραγματικό χρόνο ομιλίας.