A- A+
Σε πλήρη λειτουργία ξανά η υπηρεσία myAlpha Code μετά το μπάχαλο της Παρασκευής

Πλήρως έχει αποκατασταθεί η υπηρεσία αποστολής μίας χρήσης από την Alpha Bank προς τους χρήστες των ηλεκτρονικών της υπηρεσιών, μετά το τεχνικό πρόβλημα που προέκυψε το βράδυ της Παρασκευής.

Συγκεκριμένα από το πρωί της Κυριακής όλοι οι πελάτες της τράπεζας μπορούν να αιτηθούν για κωδικό μίας χρήσης και να τον δεχθούν στο κινητό τους τηλέφωνο με SMS.

Ωστόσο, εάν διαθέτουν λογαριασμό στην υπηρεσία Viber, τότε θα τους αποστέλλεται εκεί το μήνυμα με τον κωδικό μίας χρήσης.

H Alpha Bank σε μήνυμα προς τους χρήστες του e-bankinng αναφέρει τα εξής:

«Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι οι κωδικοί myAlpha Code θα αποστέλλονται προσωρινά αυτόματα στο Viber εφόσον διαθέτετε λογαριασμό, ή μέσω SMS εάν δεν διαθέτετε».

Τι συνέβη την Παρασκευή

Ας θυμιθούμε όμως τι συνέβη. Όπως έγραψε από την πρώτη στιγμή το Moneyonline, όλα ξεκίνησαν γύρω στις 9 το βράδυ της Παρασκευής, όταν μεγάλος αριθμός πελατών της τράπεζας έλαβε στο κινητό του SMS.

Επρόκειται για επαναποστολή μηνύματος που είχε ζητηθεί από τον ίδιο το χρήστη μέσα στον Ιούνιο.

Το γεγονός αυτό μπέρδεψε αρκετό κόσμο, ο οποίος αναζήτησε πληροφορίες στο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας, το οποίο λόγω του μεγάλου αριθμού των κλήσεων έπεσε, επιτείνοντας τις ανησυχίες των πελατών.

Άρχισαν μάλιστα να διακινούνται φήμες στα social media ότι είναι σε εξέλιξη κυβερνοεπίθεση εναντίον της τράπεζας.

Η Alpha Bank για τον εντοπισμό του προβλήματος διέκοψε κάθε αποστολή SMS.

Ωστόσο, με τον τρόπο αυτό απέκλεισε από τις υπηρεσίες e-banking όσους δεν έκαναν login με χρήση βιομετρικών στοιχείων.

Κι αυτό διότι δεν ήταν δυνατή η λήψη του απαραίτητου για την είσοδο στο e-banking κωδικού μίας χρήσης.

Η πηγή του προβλήματος

Τελικώς λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα ήταν αποτέλεσμα τεχνικών δυσλειτουργιών στα συστήματα συνεργάτη της τράπεζας, που είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση των αποστολών SMS.

Εξου και η μαζική αποστολή παλαιών μηνυμάτων σε πελάτες της τράπεζας.

Έτσι, η τράπεζα προχώρησε στη διακοπή κάθε SMS μέχρι την αποκατάσταση της δυσλειτουργίας.

Η συγκεκριμένα υπηρεσία είναι πλέον σε πλήρη λειτουργία και οι πελάτες της τράπεζας μπορούν να αιτούνται για κωδικούς μίας χρήσης είτε μέσω SMS ή μέσω της υπηρεσίας Viber.

Καμία κυβερνοεπίθεση

Η Alpha Bank σε ανακοίνωσή της το απόγευμα της Κυριακής υπογράμμισε ότι η αναίτια αποστολή ενημερωτικών SMS, που αφορούσαν σε συναλλαγές προηγουμένων ημερομηνιών, οφείλεται σε τεχνικό θέμα εξωτερικής πλατφόρμας, που αποκλειστικώς παράγει και αποστέλλει κωδικούς και ενημερωτικά μηνύματα μιας χρήσης, μέσω SMS.

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα ουδεμία λειτουργική σύνδεση έχει με τα συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής της Alpha Bank.

Διευκρινίζεται επίσης ότι ουδέποτε υπήρξε κυβερνοεπίθεση ή άλλης μορφής διακινδύνευση της ασφάλειας της ιστοσελίδας και των εφαρμογών ηλεκτρονικής τραπεζικής της Τράπεζας.

«Ουδείς κίνδυνος υπήρξε ως προς τους λογαριασμούς, τα στοιχεία συναλλαγών και τα προσωπικά δεδομένα των Πελατών» αναφέρεται κατηγορηματικά στην ίδια ανακοίνωση.