A- A+
Πτώση των πωλήσεων γαι επτά στις δέκα επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων

Πτωτικά σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο κινήθηκε ο τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων στο πρώτο 15νθήμερο των θερινών εκπτώσεων.

Σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), το 68% των επιχειρήσεων κατέγραψε πτώση πωλήσεων και μόλις το 8% αύξηση το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων.

Στην ένδυση - υπόδηση οι περισσότερες επιχειρήσεις (72%) σημείωσαν υποχώρηση του κύκλου εργασιών τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ το αντίστοιχο μέγεθος περιορίζεται στις μισές (48%) στα είδη ψυχαγωγίας - επιμορφωτικά είδη.

Σχεδόν οκτώ στις δέκα (77%) επιχειρήσεις προχώρησαν σε ειδικές προσφορές από την επανέναρξη λειτουργίας τους μετά το lockdown έως τις θερινές εκπτώσεις.

Πιο επιθετικά μάλιστα κινήθηκαν οι επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης, καθώς οκτώ στις δέκα υιοθέτησαν πολιτική προσφορών με την άρση του lockdown.

Μεγαλύτερο πλήγμα για τους μικρούς

Οι μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται να επλήγησαν σε ισχυρότερο βαθμό.

Ειδικότερα, σχεδόν οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών κάτω των 45.000 ευρώ εμφάνισαν πτώση πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο δεκαπενθήμερο του 2019, έναντι σχεδόν έξι στις δέκα με τζίρο άνω των 45.000 ευρώ.

Για το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (72%), το ποσοστό έκπτωσης επί των αρχικών τιμών δεν ξεπέρασε το 40%, με τον κύριο όγκο, βάσει δραστηριότητας, να καθορίζει το ποσοστό έκπτωσης στο εύρος 21% - 40%.

Εξι στις δέκα επιχειρήσεις (58%) θεωρούν πως οι πωλήσεις τους κατά το πρώτο 15νθήμερο των εκπτώσεων ήταν χειρότερες από ό,τι ανέμεναν, παρά το γεγονός ότι είχαν συνυπολογίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τη χαμηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα επισκεψιμότητα για τρεις στις τέσσερις (74%) επιχειρήσεις.

Το εύρημα αυτό μπορεί να συνδέεται και με τη ραγδαία άνοδο των ηλεκτρονικών αναζητήσεων/πωλήσεων, καθώς εξαιρετικά μεγάλη πτώση της επισκεψιμότητας σημειώθηκε σε οκτώ στις δέκα (81%) επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού και σε τρεις στις τέσσερις (75%) στην ένδυση - υπόδηση.

Συγκρατημένοι οι καταναλωτές

Περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (84%) θεωρούν ότι οι καταναλωτές είναι συγκρατημένοι στις αγορές τους, εξέλιξη που αποδίδεται στη γενικευμένη αβεβαιότητα που προκάλεσε η πανδημία.

Σχεδόν τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (72%) δηλώνουν πως επηρεάστηκαν σε πολύ μεγάλο και μεγάλο βαθμό από την πανδημία, ενώ σε μικρό βαθμό ή καθόλου μόνο το 6%.

Ωστόσο, μόλις 22% των επιχειρήσεων θεωρούν ότι τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας τούς έχουν δυσκολέψει σε μεγάλο ή πολύ μεγάλο βαθμό. Αντιθέτως, το 41% σε μικρό βαθμό ή καθόλου.