A- A+
Σοκ στους πελάτες της Alpha Bank - Τεχνικό πρόβλημα μηδένισε προν στιγμήν τα υπόλοιπά τους

Αναστάτωση προκλήθηκε σε χιλιάδες πελάτες της Alpha Bank το βράδυ της Παρασκευής, καθώς τέθηκαν εκτός λειτουργίας τα συστήματά της.

Λόγος ανησυχίας δεν υπάρχει για την ασφάλεια των λογαριασμών. Μάλιστα το πρόβλημα αποκαταστάθηκε γύρω στις 1 μετά τα μεσάνυχτα.

Για την ιστορία ωστόσο ας δούμε τι συνέβη.

Μετά τις 9 το βράδυ μεγάλος αριθμός πελατών της Alpha Bank δέχθηκε μηνύματα χωρίς λόγο, που περιείχαν  κωδικούς μίας χρήσης ή ενημέρωση ότι έχουν γίνει χρεώσεις στο λογαριασμό τους!

Επρόκειται για επαναποστολή μηνυμάτων που είχαν αποσταλεί από την τράπεζα μέσα στον Ιούνιο.

Δεν ήταν ψεύτικα SMS, αλλά παλαιότερης ημερομηνίας, που απεστάλησαν εκ νέου και χωρίς κανένα λόγο το βράδυ της Παρασκευής.

Η τράπεζα για να εντοπίσει το πρόβλημα απέκλεισε την πρόσβαση στις υπηρεσίες της, καθώς σταμάτησε όλες τις αποστολές SMS.

Όπου δεν ήταν απαραίτητη η εισαγωγή κωδικού μίας χρήσης, όπως η mobile εφαρμογής της τράπεζας, η είσοδος ήταν δυνατή.

Ωστόσο, το σοκ ήταν ακόμη μεγαλύτερο για τους χρήστες που κατάφερναν να μπουν στο e-banking και έβλεπαν τους λογαριασμούς τους μηδενισμένους!

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό έγινε εσκεμμένα από την τράπεζα, όταν νέκρωσαν τα συστήματά της για λίγα λεπτά, ώστε να διαπιστωθεί πού υπάρχει το πρόβλημα.

Τελικά απεδείχθη ότι το πρόβλημα προήλθε από τεχνικό θέμα συνεργάτη της τράπεζας, που εμπλέκεται στο κύκλωμα των SMS που στέλνει η τράπεζα.

Έπεσε το τηλεφωνικό κέντρο

Μεγάλος αριθμός συνδρομητών επιχείρησαν να επικοινωνήσουν με το τηλεφωνικό κέντρο της Alpha Bank (2103260000), με αποτέλεσμα να πέσει, επιτείνοντας τις ανησυχίες.

Την ίδια στιγμή τα μηνύματα στα social media των πελατών της τράπεζας ήταν εκατοντάδες, καθώς η αναστάτωση ήταν μεγάλη.

Τελικά το πρόβλημα λύθηκε μία ώρα μετά τα μεσάνυχτα. SMS δεν αποστέλλονταν ακόμη εκείνη την ώρα, όμως ήταν δυνατή η πρόσβαση στο e-banking και η σωστή απεικόνιση των λογαριασμών.

Επιπλέον, όπου δεν είναι απαραίτητη η χρήση κωδικού μίας χρήσης ή εάν ο χρήστης επιλέξει η αποστολή του να γίνει μέσω viber, μπορούν να εκτελεστούν και συναλλαγές.

Η ενημέρωση της τράπεζας

Λίγα μετά τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, η Alpha Bank εξέδωσε την ακόλουθη ενημέρωση προς τον Τύπο, στην οποία μιλά για τεχνικές δυσκολίες που επιλύθηκαν.

Η ενημέρωση της Alpha Bank αναφέρει τα ακόλουθα:

«Λόγω τεχνικών θεμάτων στο σύστημα ενημέρωσης μέσω SMS, αριθμός συνδρομητών του Alpha Web Banking έχει δεχθεί, τις τελευταίες ώρες, ενημερωτικά μηνύματα που αναφέρονται σε παλαιότερες ημερομηνίες και συναλλαγές.

Δεν υφίσταται ζήτημα ασφάλειας ή επίθεσης στο σύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών της Τράπεζας.

Λυπούμαστε για την αναστάτωση. Οι τεχνικές υπηρεσίας της Alpha Bank και των συνεργατών της εργάζονται από την πρώτη στιγμή για την ταχεία αντιμετώπιση του ζητήματος.

Συνδρομητές που λαμβάνουν τέτοια μηνύματα παρακαλούνται να τα αγνοούν».

ADVERTISEMENT

H ...προφητική προειδοποίηση

Σημειώνεται ότι στις 22 Ιουνίου με μήνυμά της η τράπεζα ενημέρωνε τους πελάτες της ότι «δεν θα ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο τους κωδικούς σας καθώς αυτοί είναι προσωπικοί και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να τους αποκαλύπτετε σε τρίτους.

Παρακαλούμε, εάν σας ζητηθεί -τηλεφωνικώς, με mail ή sms- να αποκαλύψετε τους κωδικούς σας σε άτομα που ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν γνωστή εταιρία πληροφορικής και ζητούν τη συνεργασία σας για εγκατάσταση εργαλείων απομακρυσμένης πρόσβασης στον υπολογιστή, κινητό ή tablet σας, πρόκειται για απάτη και θα πρέπει να αρνηθείτε το αίτημα και να αναφέρετε το περιστατικό στο 210 326 0000.

Η ασφάλεια των συναλλαγών σας είναι πάντοτε προτεραιότητα για εμάς».