A- A+
Προσοχή στην τηλεφωνική απάτη που στοχεύει στους κωδικούς e-banking - Πώς να προφυλαχθείετε

Αύξηση κρουσμάτων προς πελάτες των τραπεζών από επιτήδειους που επιχειρούν να αποσπάσουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα καταγράφεται το τελευταίο διάστημα.

Πρόκειται για την απάτη μέσω τηλεφωνικής κλήσης για υποτιθέμενη επιδιόρθωση του Η/Υ σας και η οποία ανήκει στην κατηγόρια vishing (voice phishing).

Οι απατεώνες καλούν τους ανυποψίαστους πελάτες στο τηλέφωνό τους προσποιούμενοι τους εκπροσώπους γνωστών εταιριών Πληροφορικής.

Στόχος τους είναι να τους πείσουν ότι ο υπολογιστής τους χρειάζεται επισκευή ή εκκαθάριση και εγκαθιστούν εφαρμογές για απομακρυσμένο έλεγχο των συσκευών τους (Η/Υ, Tablet, κινητό τηλέφωνο).

Με τον τρόπο αυτό αποκτούν την κυριότητα τους και στη συνέχεια τους κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής.

Πώς να προστατευτούμε

Οι κανόνες για να προφυλαχθούμε είναι αρκετά απλοί. Συγκεκριμένα:

- Δεν απαντάμε σε άγνωστες τηλεφωνικές κλήσεις και ειδικότερα αν προέρχονται από το εξωτερικό.

- Δεν εγκαθιστούμε εφαρμογές όταν υποδεικνύονται από αγνώστους.

- Δεν επιτρέπουμε απομακρυσμένη πρόσβαση στις ηλεκτρονικές συσκευές μας (Η/Υ, Tablet, κινητό τηλέφωνο).

- Δεν κοινοποιούμε σε κανέναν και δεν εισάγουμε σε άγνωστες ιστοσελίδες, τους κωδικούς e-banking μας (username και password) ή αριθμούς καρτών.

- Επιβεβαιώνουμε ότι έχουμε επισκεφθεί το επίσημο site της Τράπεζάς μας . θυμόμαστε ότι οι τράπεζες ποτέ και με κανένα τρόπο δεν θα μας ζητούν τους κωδικούς μας.

- Φροντίζουμε ο υπολογιστής και οι συσκευές μας (tablet, έξυπνα κινητά) να έχουν πάντα τις τελευταίες ενημερώσεις λειτουργικού και εφαρμογών. Εγκαθιστούμε και έχουμε πάντα ενημερωμένο ένα αξιόπιστο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό.

- Σε περίπτωση που πέσουμε θύμα απάτης , τερματίζουμε άμεσα την κλήση και επικοινωνούμε με την τράπεζά μας.