Αύξηση κρουσμάτων προς πελάτες των τραπεζών από επιτήδειους που επιχειρούν να αποσπάσουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα καταγράφεται το τελευταίο διάστημα.
Πρόκειται για την απάτη μέσω τηλεφωνικής κλήσης για υποτιθέμενη επιδιόρθωση του Η/Υ σας και η οποία ανήκει στην κατηγόρια vishing (voice phishing).
Οι απατεώνες καλούν τους ανυποψίαστους πελάτες στο τηλέφωνό τους προσποιούμενοι τους εκπροσώπους γνωστών εταιριών Πληροφορικής.
Στόχος τους είναι να τους πείσουν ότι ο υπολογιστής τους χρειάζεται επισκευή ή εκκαθάριση και εγκαθιστούν εφαρμογές για απομακρυσμένο έλεγχο των συσκευών τους (Η/Υ, Tablet, κινητό τηλέφωνο).
Με τον τρόπο αυτό αποκτούν την κυριότητα τους και στη συνέχεια τους κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής.
Πώς να προστατευτούμε
Οι κανόνες για να προφυλαχθούμε είναι αρκετά απλοί. Συγκεκριμένα:
- Δεν απαντάμε σε άγνωστες τηλεφωνικές κλήσεις και ειδικότερα αν προέρχονται από το εξωτερικό.
- Δεν εγκαθιστούμε εφαρμογές όταν υποδεικνύονται από αγνώστους.
- Δεν επιτρέπουμε απομακρυσμένη πρόσβαση στις ηλεκτρονικές συσκευές μας (Η/Υ, Tablet, κινητό τηλέφωνο).
- Δεν κοινοποιούμε σε κανέναν και δεν εισάγουμε σε άγνωστες ιστοσελίδες, τους κωδικούς e-banking μας (username και password) ή αριθμούς καρτών.
- Επιβεβαιώνουμε ότι έχουμε επισκεφθεί το επίσημο site της Τράπεζάς μας . θυμόμαστε ότι οι τράπεζες ποτέ και με κανένα τρόπο δεν θα μας ζητούν τους κωδικούς μας.
- Φροντίζουμε ο υπολογιστής και οι συσκευές μας (tablet, έξυπνα κινητά) να έχουν πάντα τις τελευταίες ενημερώσεις λειτουργικού και εφαρμογών. Εγκαθιστούμε και έχουμε πάντα ενημερωμένο ένα αξιόπιστο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό.
- Σε περίπτωση που πέσουμε θύμα απάτης , τερματίζουμε άμεσα την κλήση και επικοινωνούμε με την τράπεζά μας.