A- A+
Πότε είναι ύποπτο για τις καταθέσεις σας ένα τηλεφώνημα ένα SMS ή ένα e-mail

Λόγω των συνθηκών και της αυξημένης χρήσης των ψηφιακών υπηρεσιών, οι κίνδυνοι ψηφιακών απειλών και ηλεκτρονικής απάτης έχουν αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό.

Πρόκειται για κακόβουλες ενέργειες που περιλαμβάνουν τηλεφωνήματα από άγνωστους αριθμούς, παραπλανητικά SMS και e-mails.

Στο πλαίσιο αυτό, οι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών των τραπεζών θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και σε θέση να αναγνωρίζουν πιθανές μορφές «ψαρέματος» στοιχείων (πρακτικές phishing).

Μέσω αυτών οι δράστες στοχεύουν να αποσπάσουν προσωπικά σας στοιχεία, με σκοπό πιθανή εκμετάλλευσή τους εις βάρος σας.

Πώς να καταλάβετε τα ύποπτα
    
Η πιο συχνή μέθοδος που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι, είναι τα e-mails και τα SMS.

Θα πρέπει να τα σβήνετε άμεσα αν:

  • Προέρχονται από άγνωστες / μη έμπιστες πηγές / μη υπαρκτά ονόματα και διευθύνσεις

  • Απαιτούν κάποια μη συνηθισμένη και συνήθως «κατεπείγουσα» ενέργεια, προερχόμενα ακόμη και από άτομα ή αποστολείς που ενδεχομένως να γνωρίζετε ή εμπιστεύεστε

  • Έχουν αναγραμματισμούς ή ορθογραφικά λάθη

Οι κλήσεις στο κινητό
    
Από την άλλη, όσον αφορά στο κινητό σας τηλέφωνο, προτείνουμε να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε περιπτώσεις που:

- Σας καλούν από άγνωστο αριθμό, ειδικά από το εξωτερικό, σχετικά με βλάβη του υπολογιστή σας που όμως δεν έχετε δηλώσει.

- Το κινητό σας σταματήσει να λειτουργεί για ασυνήθιστους λόγους. Τότε καλέστε αμέσως τον πάροχό σας για να δείτε αν έχει γίνει αντικατάσταση της SIM σας εν αγνοία σας.

- Σας ζητούν τα στοιχεία λογαριασμών ή και τον καταχωρημένο αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου, ή/και άλλα προσωπικά σας στοιχεία μέσω μηνυμάτων ή κλήσεων.  

Σημειώνεται ότι η τράπεζα συνεργασία σας δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανέναν τρόπο την επαλήθευση προσωπικών σας στοιχείων σε άλλα περιβάλλοντα.

Αυτό γίνεται μόνο μέσα από το ασφαλές περιβάλλον του e-banking.