A- A+
Πώς θα κάνετε αίτηση για αποζημίωση αν κάηκαν συσκευές σας από το ρεύμα λόγω χιονιά

Ηλεκτρονικά μπορούν να υποβάλλονται οι αιτήσεων νοικοκυριών για αποζημίωση ως 600 ευρώ, εφόσον κατά  χάλασαν οικιακές συσκευές λόγω χιονιά.

Τις αποζημιώσεις, εφόσον αποδειχθεί ότι κάποια συσκευή στο σπίτι σας χάλασε, καταβάλλει ο διαχειριστής του συστήματος ενέργειας, ο ΔΕΔΔΗΕ.

Πρόκειται για ένα μόνιμο μηχανισμό αποζημίωσης όσων έχουν υποστεί βλάβη ηλεκτρικών συσκευών τους, εξαιτίας τυχαίας διακοπής του ουδετέρου αγωγού του εναερίου ή υπογείου δικτύου Χαμηλής Τάσης.

Παράλληλα, στο υπουργείο Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής εξετάζουν την καταβολή αποζημίωσης για όσους έμειναν χωρίς ρεύμα περισσότερο από μία ημέρα, ανεξάρτητα από το αν χάλασε κάποια συσκευή.

Το ύψος της μπορεί να φτάνει ακόμη και τα 100 ευρώ την ημέρα, μετά το πρώτο 24ωρο χωρίς ρεύμα.

Η διαδικασία βήμα - βήμα

Ως προς τις οικιακές συσκευές, τα βήματα για την αποζημίωσή σας έως 600 ευρώ είναι τα εξής:

1. Αίτηση

Οι αιτήσεις για την αποζημίωση για βλάβες σε ηλεκτρικές συσκευές υποβάλλονται μέσα από μια ειδική εφαρμογή του ΔΕΔΔΗΕ.

Η αίτηση πρέπει να υποβληθεί εντός 10 εργάσιμων ημερών από το συμβάν. Κάντε την αίτηση εδώ


2. Έλεγχος συσκευών - βλάβης

Μετά την αίτηση ο καταναλωτής θα πρέπει:

- Να θέσει στη διάθεσή του ΔΕΔΔΗΕ (για 2 εργάσιμες ημέρες), εφόσον του ζητηθεί, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό που έχει υποστεί βλάβη, για έλεγχο πριν από την επισκευή τους

- Να θέσει στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου τεκμηρίωσης της βλάβης και του κόστους επισκευής ή αντικατάστασης των συσκευών με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών (τιμολόγια κ.λπ.).


3. Υπεύθυνη δήλωση

Ο καταναλωτής για να λάβει την αποζημίωση μετά τον έλεγχο της συσκευής του, θα πρέπει να υπογράψει υπεύθυνη δήλωση αποδοχής του χρηματικού ποσού που του χορηγείται.

Στην ίδια δήλωση θα πρέπει να γνωστοποιήσει στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού για κατάθεση του χρηματικού ποσού της αποζημίωσής του